Ännu mera film!

Igår såg jag två filmer: "Snow angels" och "Arn-Riket vid vägens slut". Älskar filmerna om Arn! Det bästa jag sett på länge! Andra filmen var lite sorgligare än den första men minst lika bra!




Andra filmen "Snow angels" var en tragisk historia, just därför är det svårt att säga vad jag egentligen tyckte om den. Den var bra, men samtidigt tung och jag blev illa till mods av att se den. Men sevärd tycker jag nog ändå att den är. Den känns lite typisk amerikansk o vad som händer när en tragedi drabbar en liten småstad.



Känns som typiskt filmväder nu när det är så kallt ute. Idag har jag varit ut en sväng till ett av köpcentrana här i stan med svägerskan Y. Skulle ha en julklapp till kompisens son. Inte lätt inte! Slutade med att det var Y som åkte därifrån med en massa grejor istället. Sen käkade vi på Mc D innan vi åkte vidare. Ceasarsallad blev det efter all massa mat man käkat vid julhelgen :) Kände att jag behövde lite nyttigare i magen! Sen åkte vi förbi Coop Forum på vägen hem och där hittade jag en dvd med 2 tecknade filmer på. Så det hoppas jag ska bli bra. Ska ner på stan imorgon eftermiddage en sväng och träffa C. Ska vara smakråd när hon skulle köpa lite nya kläder. En annan får hålla i pengarna lite nu innan man får ny lön. För vad det går åt pengar kring jul!!! Denna månaden fyller pappa dessutom år i mitten av månaden. Ikväll blir det nog ännu en film. Å går fortfarande i väntans tider på att bli faster.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket snyggt typsnitt du har i spalten på bl a "Boktips". Vad heter det? Kramis

Ps. Hoppas Y och din bror blir föräldrar snart, jag är också nyfiken :-)

Postat av: Mika

Härligt med massa filmtid och slappetid - det behövs! I din blogg får jag alltid massa bra filmtips - sånt bunkrar jag numera då jag vet att jag kommer att ha en del dötid om ett par månader. Aha, det var nån i gänget kring stugan du syftade på - kul! Lycka till. Väntar med spänning på att höra om när du blir faster!!!

Kram

Mika

2009-01-04 @ 21:31:01
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Mika

Härligt med massa filmtid och slappetid - det behövs! I din blogg får jag alltid massa bra filmtips - sånt bunkrar jag numera då jag vet att jag kommer att ha en del dötid om ett par månader. Aha, det var nån i gänget kring stugan du syftade på - kul! Lycka till. Väntar med spänning på att höra om när du blir faster!!!

Kram

Mika

2009-01-04 @ 21:31:25
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Ida

Arnfilmerna är så fina! Jag är så kär i honom, haha! Nåt måste man ju drömma om :P Det är verkligen filmväder nu, man förfryser sej ju om man stoppar näsan utanför dörren :S



Lycka till imorgon :)

Kram

2009-01-04 @ 21:57:01
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lotta: Tack! Typsnittet heter Jane Austen. Ja, den lille verkar trivas i magen och gör sig ingen brådska att komma ut!! ;) Kram kram



Mika: Hihi, ja just nu har nästan bloggen blivit en filmblogg! Men händer inte så mycket just nu och är VÄÄÄÄÄLIGT kallt ute här så man sticker inte ut näsan i onödan :) Så det kommer nog fler filmtips :) Rapport kommer så snart det händer nåt på bebisfronten. Kram!



Ida: Väntar på att Snow cake ska bli klar. Den var inte lätt att få tag i!!! Få se om den funkar... Ja, man kan inte låta bli att bli lite förtjust i Arn! Hihihi :) Inte fel att drömma om honom inte! Vilken kärlekshistoria! Grinade som sjutton på slutet! Kram på dig!



2009-01-04 @ 22:21:52
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback