Mysdagar...

Här händer det inte mycket inte, men skönt att bara få ta dagarna som de kommer och bara göra det man känner för ibland. Igår var jag ute och promenerade på eftermiddagen i det soliga men kalla vintervädret. Efter det var jag iväg och handlade och sen blev det soffläge med 2 filmer. Såg "Arn-Tempelriddaren" och sen "Open water 2 - Adrift". Gillade "Arn"! Tycker om riddarfilmer/äventyrsfilmer. Bra skådisar var det med också. Sofia som spelar Cecilia i filmen gjorde denna rollen mycket bättre än när hon var med i "Rånarna" där hon spelade polis. Den rollen passade henne inte alls. Men då var hon väl rätt ny på filmduken också tror jag.

"Open water" var helt okej. Den handlar om ett gäng vänner som återsamlas för att fira en av deras födelsedagar. De åker med en yacht tillsammans ut på havet. Ett misstag gör att turen förvandlas till deras värsta mardröm. Spännande var den och lite läskig med tanke på att man leva sig in i den själv hur det skulle vara att hamna i den situationen. Det är min värsta fasa i alla fall eller någon liknande situation med vatten. Vatten är skrämmande på nåt vis.



Idag har jag varit och klippt mig, eller toppat håret rättare sagt. Himla skönt! Sen blev det en promenad igen i kylan, men ändå en härlig sol som sken på himlen. Nu är det nog dags att sätta sig i soffhörnet med en filt och mysa till en film igen :) Har städat bort all julbelysning nu och ser fram emot våren!! Men lite tända ljus kan man ju ha ändå. Jag är sådär att är julen och nyår över då ska allt bort.

Kanske dags att laga lite mat först innan filmen...


Kommentarer
Postat av: annika

Fin blogg =)

Postat av: Fredrik

Nej nej gumman... Erkänn nu att du vill ha snö! =)

2009-01-02 @ 23:33:48
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: Norpan

Annika: Tack! :)

Fredrik: Det kan få vara snö ett tag till så länge solen lyser och det inte blir blask. Men snart vill jag definitivt ha sol o värme! :) Det är redan ljusare längre på eftermiddagarna!!! Snart VÅRRRRRRRRR!!! :)

2009-01-03 @ 01:20:19
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback