Sexfrågespalt nästa eller...?

Kissen andas så tungt så bestämde mig för att börja med astmamedicin på henne igen enligt tidigare ordination från veterinären. Lättare sagt än gjort... Astmamedicinen är samma som används till en del människor, sånär på en tratt och ett långt tjockare rör, där man sätter fast astmamedicinbehållaren. Sen puffar man en gång in i röret och tratten sätter man sen över kisses mun och näsa. Enkelt? Inte så värst. För vilken kisse vill ha en tratt över munnen? Går bra i sisådär en sekund, sen ska hon trilskas. Hon försöker vrida bort huvudet (vilket ofta lyckas), hon försöker ta bort den med ena tassen, hon försöker vända sig och ibland t.o.m jama för hon blir tjurig. Men än så länge håller hon sig i sin fåtölj i alla fall och sticker inte, vilket jag är hemskt glad för!

Men har fullt sjå att hänga efter hennes huvud med den där jäkla tratten. Man ska försöka få henne andas in 15 ggr ungefär. Sen när man är klar med den första behållaren, följer ännu en behållare som det ska göras likadant med. Plus få henne att dricka vatten för att hon inte ska få svamp i halsen av cortisonet. Sen ska man vänta 10 min och köra den 2:a behållaren igen och sen dricka vatten. INTE lätt! Men det är ju för hennes skull, även om hon inte förstår det.  (Bild kanske dyker upp senare om jag lyckas).

Idag kommer lille H hem från BB. Igår hade han fått genomgå en läkarundersökning, vilket gick jättefint. Bra värden hade han och avslutade med att tacka doktorn genom att pinka på honom :) Han vet hur doktorerna ska tas ;) Sen var han så nöjd så och låg och sussade gott i sin säng igen. Ska o hälsa på honom ikväll :)

Idag har jag också varit in till Ungdomsmottagningen och hämtat broschyrer som jag ska läsa på inför jobbstarten där. Det är en broschyr om könssjukdomar, en om klamydia, en om abort och en om preventivmedel. Så här ska läsas :) Så har ni några frågor angående sånt så är det bara att fråga mig sen ;) Kanske skulle starta en sexfrågespalt här på bloggen: "Fråga Norpan" ;) Snart kan jag säga: Jag är inte bara beteendevetare och LSS-handläggare, jag är kurator också hihihi.

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, fråga Norpan vore ju hur kul som helst! :) Jag ska försöka tänka ut nåt riktigt bra som en kompis, kompis undrar över :P



Stackars kissen då.. Inte lätt inte. Men måste man så måste man, det är ju bara så. Men kan tänka mej att det är riktigt svårt på ett djur.



Hoppas du fick en fin kväll med lille H :)

KRAM!

Postat av: Norpan

Ida: Hahha, precis det är ofta som kompisar undrar över saker...undrar vad det beror på ;) Kanske även kanske kan ha veckans tips eller tips inför helgen ;)



Ja, det är inte lätt med kissen. De förstår ju inte att man gör det för att de ska må bättre. Hon är ju otroligt snäll också så hon skulle aldrig bita ifrån eller rivas eller nåt. Hon försöker bara vrida bort huvudet o ibland hjälpa till med tassen. Snällare kisse finns inte! Inte ens när man badat henne har hon gjort nåt.



Jag var hos lille H även igår och det är ju så mysigt. Svårt att hålla sig borta! Men ikväll ska jag inte dit i alla fall, då ska jag iväg på annat :) Så då blir det fasterfritt! KRAM!

2009-01-14 @ 10:51:03
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Jamen jaaa! Lätt att du måste ha tips inför helgen. "Tips från coachen". Hahaha!

2009-01-14 @ 21:47:16
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Hahaha, ja "tips från sexcoachen" hahaha! Nu kan jag allt om preventivmedel, abortfrågor och könssjukdomar ;)

2009-01-15 @ 11:51:58
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback