One of my favorites...

Till slut fick jag min tranbärsjuice och annat jag behövde hemma. Kom iväg strax efter kl. 19 :) Men fick en överraskning när jag skulle ha ost på smörgåsen för ett tag sedan. Hittade inte osthyveln! Då slog det mig plötsligt att jag tagit med den till jobbet förra veckan! Oh no! Vi har naturligtvis en osthyvel där, men på vån 4 och inte nere vid oss. Och nu är den alltså kvar där. Så min ost får nog vänta tills imorgon när jag är på jobbet igen, för att få loss en ostskiva utan osthyvel är rätt knivigt :) Eller har ni nåt tips? :)

Är med andra ord hemma idag också, men är på bättringsvägen så imorgon är det dags att gå tillbaka till jobbet igen.

Här kommer en av mina vackraste favoritlåtar! Bryan Adams "Brothers under the sun" från soundtracket "Spirit - Stallion of the Cimarron". En låt skriven av honom själv. Att Bryan är min absoluta favorit genom tiderna har kanske ingen missat. Tycker han är en helt otrolig låtskrivare, artist och numera också en otrolig fotograf. Har varit och lyssnat på honom live när han var i Sthlm 1994 och han är om möjligt ännu bättre live. Han är en utav de artisterna som verkligen kan sjunga utan att ha playback och andra trix för att det ska låta bra.



Kommentarer
Postat av: Lejonhjarta

Åh, vilken lyx... har du ost och smörgås hemma!?!? Själv fick jag micra på en bit lax till frukost här idag. Men... jag får skylla mig själv som inte planerar mina inköp bättre =)



Du kan ju alltid ta en kniv och karva på ostbiten... fast det blir ju inte de smala fina skivor man är van med. Krya på dig och hoppas du slipper vara hemma mycket mer.

Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Tack, imorgon ska jag nog iväg till jobbet så jag inte börjar klättra på väggarna här hemma!



Hahah, jepp efter jag till slut kom iväg till affären så har jag fakiskt både det ena och det andra hemma :) Men glömde köpa smör och blir rätt torrt utan så fick ta lite margarin (isch) och istället för ost, några smala leverpastejbitar av den lilla snutten som fanns kvar. Men får vara glad för det lilla :) Men tack för tipset! Får överväga ostkarvning till kvällen kanske...

2009-01-21 @ 14:19:29
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tyvärr sätt så svårt utan osthyvel om du inte vill ha tjocka bitar med kniv! :)

Tack för varma ord och en fin låt så här på morgonkvisten!

2009-01-22 @ 09:40:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ida

Haha, det där är en typisk "Ida-grej". Glömma osthyveln på jobbet lixom :P Hahaha. Så typiskt! Jag var eld och lågor en gång när jag skulle laga fläskfilégryta med pressad potatis. Problemet var bara (när allt var klart) att jag inte hade nån potatispress.. :( Inte riktigt samma sak då :P



2009-01-22 @ 10:45:14
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in på min fotoblogg, pågår just nu en tävling.

Följ gärna min blogg med bloglovin och tipsa gärna andra också.

2009-01-22 @ 10:50:03
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: camilla

Åh den där låten är sååå fin!!!Nu har du ställt till så jag spelar den om o om igen....:))

2009-01-22 @ 19:10:41
Postat av: Norpan

Daniel: Lade ner osthyveln så fort jag kom till jobbet och har den nu i tryggt förvar hemma. Tjocka ostskivor känns inte så inbjudande. Föredrar nog tunna skivor ändå :)

Så lite så! Ja, visst är låten fin, älskar den verkligen!



Ida: Ja o när jag tog med osthyveln till jobbet från början så tänkte jag att nu ska jag komma ihåg att ta med den hem igen! Men, inte då! Så du är lika snurrig som jag ibland ;)

Låter väldigt svårt att pressa potatis utan potatispress hihi. Du kanske kunde testat med en vitlökspress, eller varför inte en osthyvel... ;) Kram!



Arandur: Tack detsamma!



Millan: Sedär, så du fastnade för den du å ;) Men den tåls att spelas ofta :) Kram på dig!

2009-01-22 @ 21:24:46
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback