Bättre dag imorgon...?

Ikväll är jag på deppigt humör. Vet egentligen inte varför...bara är det. Eller egentligen vet jag nog. Det är flera saker som är bidragande. Men annat som bidrog är nog filmen jag såg nu på kvällen till det. Filmen heter "Himlens hjärta" och är nog bland de mest deprimerande filmerna jag sett. Visst, den hade väl ett bra slut (beroende på hur man ser det), men det hjälpte inte.

Filmen handlar om 2 par som är bästa vänner. Kvinnan från ena paret och mannen från det andra paret inleder ett förhållande med varandra. Det värsta tänkbara sättet att bedra någon på, tycker jag i alla fall. Filmen gör en både obehaglig till mods och förbannad. Så egentligen kanske det skulle vara en bra film enligt filmkritikerna....vad vet jag. Men nej, jag gillade den inte även om skådespelarna Lena Endre, Mikael Persbrandt, Jakob Eklund och Maria Lundqvist är jättebra i den.

Kanske får försöka titta på någon rolig film innan jag går och lägger mig för att försöka ställa om humöret.  Inte känns det bättre av att ledigheten snart är slut heller. Den här ledigheten gick så snabbt! Alldeles för snabbt!
En annan grej som kanske påverkar mitt humör är att pappa beställde resa idag för att ha farmors urnsättning. Hon var ifrån Lettland (pappa är född i Sverige) så hon ville bli begraven där med farfar. I slutet av februari åker vi. Brorsan och jag blir kvar över natten och de andra stannar några dagar till. Känns som fel tid att vara i Riga. Inte så kul att knalla omkring där i slutet av februari.

Julklappen till min kompis son var lyckad i alla fall. Han blev glad för sin dvd. Hoppas han blev lika nöjd när han kollade på filmerna. Det var "Antz" och "Flykten från hönsgården". Han var på väg in i vardagsrummet när jag frågade om lille J ville ha en julklapp. Han tvärnitade och var snabb att svara ja :) En julklapp tackar man ju inte nej till. Sen var vi iväg och shoppade lite jag och C. Jag tog det lugnt och handlade bara 2 par sockor på rea på Lindex, medans C köpte lite mer saker. Lätt hänt annars att man hittar både det ena och det andra när man INTE ska köpa nåt... Men lyckades rätt bra ändå idag tycker jag!

Skit också, märkte just att jag missade "Ann på Grönkulla" som jag följer...inte går det väl i repris heller förstås... Jaja, så är det.

Nu ska jag försöka få ur mig mitt deppiga humör. Idag skulle jag behövt en kram känner jag, men får nöja mig att krama om kissen o det är ju inte fel det heller. Min lilla ögonsten :)


Kommentarer
Postat av: Mika

En stor KRAM till dig!!!! Om än på distans.



/mika

Postat av: Mika

En stor KRAM till dig!!! Om än på distans. När du nu går på filmdiet får du faktiskt välja lite mer balanserat ur känslocirkeln. En del ledsamheter måste balanseras med två delar glädje för att bli en jämn och näringsrik diet.



/Mika

2009-01-05 @ 22:38:48
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Mika

En stor KRAM till dig!!! Om än på distans. När du nu går på filmdiet får du faktiskt välja lite mer balanserat ur känslocirkeln. En del ledsamheter måste balanseras med två delar glädje för att bli en jämn och näringsrik diet.



/Mika

2009-01-05 @ 22:39:09
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Elin

Mega kramar till världens gulligaste tjej....love ya !!!

2009-01-06 @ 10:50:17
Postat av: mallis in real life

Har hållt mig ifrån just den filmen. Har hört att den ska vara en deppig lite historia. Däremot såg jag en deppig men riktigt bra film igår kväll. Den är inte ny men jag hade inte sett den, den heter Catch and Release. Du har säkert sett den, men om inte.....ett litet tips bara.



Kram

2009-01-06 @ 11:01:35
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mika: Tack vännen!:)Ja, du har rätt! Jag får nog balansera mina filmer lite bättre! Därför kollade på 2 lite gladare filmer sen. En igår o en idag. Kram kram



Elin: Tack gumman! Love ya too! :)



Mallis: Ja, den filmen har du nog gjort rätt i som du hållit dig borta ifrån! Vill inte se den igen. Tack för filmtipset! Får se den en dag sen när jag är på lite gladare front igen :) Kram på dig!

2009-01-06 @ 14:52:59
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

En kram kommer lastad!!



En film kan verkligen få en deppig och förstöra rätt mycket, knäppt egentligen.. Men att se en bra (kul) film efteråt brukar ändå pigga upp :) Hoppas du tog den idén!



Det är klart att du också kan känna dej deppad över att ni ska fara över med din farmor. Uscha.. :/ Men vad snällt ändå av din pappa och göra som hon ville ha det.



Flykten från hönsgården är superrolig, haha! Hoppas han gillar den :)



KRAM!

2009-01-06 @ 15:28:50
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Lennart

Riga har jag varit i, fast det är ett tag sen nu. Tror det var 1990 eller 1991. Kommer ihåg att det var en trevlig och mysig stad. Men det fanns inte mycket i butikerna, däremot stannade det folk i gathörnen och stannade sina bilar vid trottaren och ville sälja saker.

2009-01-06 @ 15:54:40
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag borde komma å pigga upp dej med en finsk schlager!

2009-01-06 @ 19:05:42
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Tack för kramen! Jepp, det var ju farmors vilja, men känns ändå tråkigt att inte ha en grav att gå till som med morfar. Blir aldrig samma sak att gå till minneslunden. Men så är det!



Ja, jag tror att han kan gilla Flykten från Hönsgården, jag gillade också den jättemycket. Det är väl om det är nåt som är lite läskigt i den, vilket jag inte kommer ihåg. Han blir snart 3.



Jo, jag kollade på två andra lite roligare filmer efter den där deppfilmen. En igår innan jag lade mig och en idag. Nu kollar jag på "Drömkåken" vilken är rätt kul också :) Men som du säger, visst är det konstigt hur filmer kan forma ens humör. KRAM



Lennart: Riga har blommat upp sen dess. Jag var där för 3 år sedan för första gången i mitt liv. Och tyckte jättemycket om staden. Vi bodde mitt i gamla stan, vilket inte var så myckte annorlunda än att gå omkring i Sthlm i gamla stan. Blev väl annat sen landet kom med i EU och det blivit mycket mer turister som åker dit. Nu har butikerna definitivt öppet. O Hangarerna med den stora marknaden finns också där man kan shoppa en hel del. Ett besök där kan rekommenderas.



Daniel: Ja kom och pigga upp mig med en finsk schlager, det är precis vad jag skulle behöva :)

2009-01-06 @ 22:13:14
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback