2 dagar kvar bara...

En till regnig dag! Hur mycket regn kan det komma egentligen på en sommar!!! Idag har jag lyft på plåt, en gammal spis och annt på traktorsflaket som just nu står på våran tomt och som en bonde ska köra bort imorgon! Skönt att få bort all skit så det blir lite fint på baksidan av huset också efter renoveringen :)

Sen blev det sopplunch vid caféet igen, men nu var det ju med brorsan, Y och lilla H. Spenatsoppa idag som faktiskt var riktigt god, trots att jag var lite skeptisk. Även om jag gillar spenat så är det ju en viss skillnad som soppa. Efter övningskörning med Y genom byn några gånger så åkte vi hem och kollade på film. Alla tre senaste Wallander blev det, "Skulden", "Hämnden" och "Kuriren". Gillade dem alla tre! Hoppas det kommer fler!

Vi har också gottat oss med kräftor på kvällningen! :) Nu är det bara 2 dagar kvar av min semester! *SNYFT* Vill verkligen inte börja jobba på måndag! Den här semestern har gått alldeles för snabbt! Brorsan, Y och lilla H blir kvar 2 dagar till här i stugan. Imorgon blir det ridning igen och så bastu som står på schemat. På kvällen är det båtorientering med rymdtema uppe i byn. Så blir det bra väder kommer vi nog ta oss dit en sväng. Båtorientering är att man är deltar med sin båt, eller flotte eller annat som flyter och så får man ta sig runt en tipspromenad sjövägen. På vissa ställen är det också stationer där man kan få skjuta pilbåge eller yxkastning t.ex. så då får man gå iland. Alla är utklädda som deltar i nåt som har med rymnden att göra. Efteråt är det pubkväll i caféet. Händer det grejor i lilla byn eller? ;)

Igår var vi på grillkväll hela gänget hos kompisen C´s bror och sambo. Mycket trevligt! Vi var också ute och red på förmiddagen bara svägerskan och jag. Blev en rätt lugn tur eftersom det var ett tag sen både hon och jag red. Så vi travade och skrittade mest igår. Imorgon ska nog C´s pappa hänga med ut på sin häst också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback