Semestern närmar sig...vilket innebär packning!

PACKNING:
Mumsar "Marabou Sommar",
med torkade frystorkade jordgubbsbitar i. medan jag packar inför morgondagen. MUMS!!! Hur kan det vara så svårt att packa??? Killar får minsann ner sina saker i en ryggsäck eller liten bag och sen är de klara att åka. En annan försöker pressa ner alla grejor i en resväska och ÄNDÅ blir det en extra bag bredvid + en massa skor, kudde, sminkgrejor, shampoo, duschkräm, handdukar, extra jacka, tröjor.... It goes on and on! Hur gör killar? Skulle man inte kunna få en liten kurs i "Vad du ska ta med i din packning för att få ner allt i en resväska".

Jag är duktig på att packa in i bilen så allt får plats (om jag får säga det själv), men att packa till mig själv är jag värdelös på. Och använder jag allt jag har med mig? Nope! Ändå tänker jag varje gång: Den där kan vara bra att ha med sig, och den där och den där. Och sen står man och väger mellan två plagg vilken man ska ta med och slutar det med: "Äsch, jag tar med båda två, det blir ju inte så stor skillnad!" Men det blir det ju om man tänker så med 10 andra plagg också. Kanske ska anställa en personal packer, också kallad PP till dessa tillfällen ;) Egentligen är det bara 1 vecka jag blir borta nu, för sen ska jag in med bilen. Men så åker jag väl upp igen direkt.

INKÖP AV MAT:
Skulle gå bort och handla lite smågrejor bara var det tänkt,
så tar mig en promenad bort till ICA-affären som inte ligger så långt bort. Tar en korg och stoppar i grejor både här och där och inser snart att det inte räcker med en vanlig korg. Går och byter till en sån lite större korg som man kan dra istället och fortsätter att packa i. Behöver ju ha en del grejor när jag åker upp till stugan kommer jag på. Det slutar med när jag kommer till kassan att jag även har en hel del grejor i famnen. 3 kassar blir det som jag sen får släpa hem, så det känns som armarna hänger nere vid marken innan jag är framme. Verkligen jättebra för min muskelskada som behöver läka ;) Får nog skriva en lista nästa gång... Man lär sig nåt nytt varje dag!

Få se om jag hinner skriva nåt mer nu innan jag drar till landet imorgon em. Annars önskar jag er en skön helg och en toppenvecka. Den 13 är jag hemma igen för då ska bilen in för bromsbyte! Få se om jag kommer åt att blogga nåt när jag är på landet. Det visar sig. Imorgon börjar min semester och då ska jag bara NJUTA i 4 veckor!!! :))) S.E.M.E.S.T.E.R!!! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

KKRRAAMM!!!



Postat av: Gissan

Ja du de där packningarna är ett gissel...

Det gör ju inget när man kör själv, då tar man med lite mer än man behöver.

Första gången jag o maken skulle utomlands så köpte jag en stoooor resväska och tyckte att fan va bra..det får ju plats hur mycket som helst.. så jag fyllde den helt enkelt...tog tex med mig 10 par strumpor...(!) alltså..hål i huvet...hur många strumpor använder man när man åker till Portugal för o sola o bada...bara undrar...

Och för att inte tala om övervikten jag fick betala... Snopet...

Men men, jag har lärt mig. Det blir mindre o mindre packning när vi ska flyga.



Ha nu en UNDERBAR semester i stugan

Du är värd varje slöarsekund och bry dig inte om jobb och sånt alls nu.

Ha det jätteskönt.

Kramar från Gissan

2009-07-03 @ 10:23:15
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Sandra

Grattis till semestern!!!!!!! NJUT FÖR MIG ME!!! KRAMAR

2009-07-03 @ 10:51:43
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Daniel

Lev å njuuuuuuuuuuuuuut vännen

- DET E DU VÄRD!!

2009-07-03 @ 12:41:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Mallis: KRRAAAAAMMMMMMMM tebax :)



Gissan: Ja det är det verkligen och nu är det så att kissen ska med också och mormor så kan vara bra med lite plats mer i bilen än bara för min egen packning! :) Känner jag mormor rätt så lär det vara en hel del grejor! Tur jag har en stor bil! :))



Tack vännen, nej på jobbet ska jag inte tänka nåt! Nu är det vila som gäller!!! Kramar!



Daniel: Tack vännen herr Fagerholm :)) Ska fnittra mig iväg och njuta redan i eftermiddag och ta ett glas vin eller två te kvällen! :) Kram på dig!

2009-07-03 @ 14:02:19
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Tack det ska jag göra alla gånger!!! KRAMAR

2009-07-03 @ 14:03:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lejonhjarta

He he... du får prova dig på en fjällvandring någon gång. Då lär man sig att "less-is-more" och sen jag gjort mina första fjällvandringar och kommit hem med oanvända kläder så packar jag alltid mindre då jag ska iväg någonstans. Fast sen är det ju svårt att packa lite om man ska vara beredd på alla väder.



Ha en riktigt skön semester nu. Den verkar börja lite mindre bra vädermässigt... men det hinner vända.

2009-07-04 @ 09:12:13
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: norpan

jaha det är det bästa sättet. Ja klart går ju inte att ha hur mycket som helst då! Till landet är det lite svårare. Man ska ha till fest, vardag o oömma o stranden. Vädret har varit hyfsat. Fint men åska emellan. Idag ser det bra ut:)

2009-07-05 @ 10:00:21
Postat av: Ida

Oj, långsemester på landet alltså? Låter skööönt :) Kanske nån viss person finns där? :P Hihi..



Du, det där med att packa är så sjuukt svårt. Jag gör exakt likadant som dej. Problemet med att packa i ett land som Sverige är ju att man inte vet vad det blir för väder. Så därför måste man ju ha både jeans, shorts, kjol och klänningar. Och så leggings. Osv, osv.. Dessutom kanske man vill ha med sej minst två par jeans om det nu blir dåligt väder. Ja, suck alltså.. Det är fan inte lätt att vara tjej, haha :P



Hoppas du har det alldeles underbart :)

Kraam

2009-07-07 @ 11:24:14
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: norpan

Ja kanske till helgen när festfixandet är över. Vi får se! Ja du packande är inte lätt. Som sagt för alla väder o tillfällen måste man ju ha! 4 par jeans bara en sån sak ;) Ha det så underbart du med! kramisar

2009-07-08 @ 20:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback