Midsommarfirande på landet med kossor och harar på äkta lantvis

Några dar sen jag skrev här. Har haft sånt problem med internet och har det fortfarande på laptopen, men på denna gamla uv fungerar det ibland verkar det som! Knepigt! Måste ringa supporten imorgon. Så jag har inte kunnat blogga nåt heller. Hoppas det funkar nu då!

Midsommar tills igår var jag till landet och stugan. Nere vid stugan på dagen och firade. Sillunch och färskpotatis i åskoväder med blixtrar och dunder! Mums, gott var det ändå!!! Egentligen är jag inte så mycket för sill, men dessa sorter nån Skärgårdssill bla. var riktigt okej! Hade köpt till kokt skinka för jag skulle ha, men det behövdes inte för jag åt mig mätt på det andra :) Fröken C och hennes M tog båten över också. Mot kvällen åkte jag över till C´s M och käkade midsommarmiddag som bestod av grillad kyckling och grillad färskpotatis och sallad! Jättemumsigt! Vi satt nere vid grannarna (undervåningen till huset) i deras burspråk med utsikt mot sjön och käkade maten och kossor springandes alldeles utanför i hagen. En liten harunge tittade förbi också utanför. Det är härligt att vara på landet! :) Till efterrätt blev det jordgubbar och gammaldags vanilj och varm öllikör med grädde. Visste inte ens att det fanns öllikör! Men det var riktigt gott! Tordes dock inte drick upp hela då jag inte brukar bli så pigg när jag blandar olika saker. Så C fick ta resten.

Sen senare tog vi våra paraplyer och knallade inåt byn till lokalen och dansbanan som i alla fall är under tak. Då slutade det regna! :) Mycket folk var det, DJ och jättebra musik! Vi var på topp och dansade resten av kvällen/natten. Där träffade jag också på mr Gittfiddler, sommar/höstflörten från förra sommaren... Hyfsat nykter också får jag lov att säga trots midsommar och allt :)

En underbar midsommar hade jag i alla fall! :)  Det är nåt speciellt att fira på landet! Men trött blir man då midsommarafton blir en väldigt lång dag och man inte sover så mycket. Sov länge länge idag om man nu kan kalla 10 länge :) Tar väl några dagar innan man återhämtar sig. Hur hade ni det på midsommar?


Kommentarer
Postat av: fia

hhhiiihhhi =)

2009-06-22 @ 15:03:44
Postat av: Norpan

Fia: Värst vad fnittrig du blev helt plötsligt då ;)

2009-06-22 @ 15:22:01
Postat av: Gissan

Du verkar haft en riktigt bra midsommar... Härligt.

Här va fullt ös.

Vi hade jättetrevligt.

Inte så jättebra väder men man förväntar sig inte nåt bra på midsommar ändå ;)

Nu är det bättre dock ;)

Kram på dig

Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Kul! :) Nej, du midsommar räknar man inte med fint väder längre!!! Mer vanligt än undantag att det regnar! Men man kan ju ha skoj ändå! Kram

2009-06-22 @ 22:51:39
Postat av: Dandarache

Det verkar ha varit en bra midsommar för din del. Vi åt supergod grillad mat och hade det bra och därefter bockade jag rör hela kvällen och kring klockan 02.00 slog jag på vattnet i vår stuga i Sälen. Jag var livrädd att det skulle vara en massa läckage, men det var bara några småjusteringar som behövde göras och dagen efter kunde vi duscha i varmt vatten! Det är mycket vi tar för givet här i livet som t ex varmt vatten.

2009-06-23 @ 10:38:53
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Norpan

Dandarache: Ja, visst tar vi mycket för givet! Är lika i vår stuga där vi just nu inte har ström överallt sen renoveringen. Men hoppas att vi ska kunna få det fixat till semestern. Tur du är så pysslig själv med mycket! Det kommer man långt med!

2009-06-23 @ 12:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback