Shopping, lilla H och Jackson

Det blev en del inköp igår också när jag, svägerskan och lille H var nere på stan. Herre gud vad jag shoppar! Nu får det vara bra för hela sommaren tror jag :) Det blev 3 linnetunikor till i olika färger, ett linne och sen underkläder! Nu är detta absolut ingen modeblogg, men här kommer ändå en liten bild på helgens inköp :) Det vita och mörkrosa i mitten under t-shirten är långa linnen. Men skönt att ha lite sommarkläder att välja mellan. O gillar man en sort, varför inte ha i lite olika färger :)


På eftermiddagen tog faster Norpan hand om lilla H själv och det gick så fint så :) Jag badade honom först medan Y gjorde sig iordning och sen tog jag med honom hem till mig ett tag. Där fick han hälsa på kissen som han träffat förut, men nu var mer nyfiken på. Hon är så snäll så med honom. Mest nyfiken och lite läskigt tycker hon det är med en liten bebbe :) Men hon vänjer sig mer och mer. Sen blev H hastigt hungrig så var bara att gå över till brorsan och Y´s lägenhet igen, för hade inte tagit med nån mat. Efter han käkat somnade han som en liten snusmumrik och sov i 45 minuter. Sen var han igång hela kvällen, men på väldigt bra humör som han alltid är. Vi hade så mysigt så! Men intensivt blir det. Mat, blöjbyten, klädbyten och leka en massa emellan. Fick honom i säng strax efter 21 och då sov han hela tiden sen!

Jag satte mig och kollade på Youtube på "Living with Michael Jackson" som finns i ett antal delar där. Vilken stor stjärna han var! Den allra största om ni frågar mig. Fnns ingen jämförbar. Han har funnits med mig i många många år och jag hade affischer av honom på rummet när jag var yngre. Min stora idol! O tycker fortfarande lika mycket om hans musik. En mycket speciell person (och inte på något sätt negativt), och har gjort helt underbar musik genom åren! Jag trodde aldrig riktigt på de rykten som var om honom. Jag tror att är man en så pass stor artist som han var och ganska försiktig med sitt privatliv finns det alltid elaka tungor som ska trampa på en. O hans sätt att umgås med barn var ju såklart en sån sak. Jag tror han var som ett barn själv och uppskattade att ta dit barn som är väldigt okomplicerade och som tog honom för den han var. Samtidigt som han kunde ge andra det han missat själv i sin uppväxt. Man får väl hoppas att han fått lugn och ro nu i alla fall. Hans musik kommer definitivt att leva kvar för evigt i alla fall och ha kommer säkerligen bli ännu större (om det är möjligt) än vad han var. Han fick sin comeback, men inte på det sättet jag hoppats på.  Det var med sorg i hjärtat som jag hörde att den stora stjärnan har slocknat. Men han kommer alltid lysa i mitt hjärta i alla fall. Här är en utav mina favoritlåtar med honom.



Kommentarer
Postat av: Gissan

Ja han var en av de största genom tiderna.

Men hans musik kommer att leva kvar, precis som Elvis' musik. Och han kommer o bli ännu större och förhoppningsvis ihågkommen för just musiken o inte allt annat som varit runt honom.



Vilka söta tunikor du hittat.

Men visst blir det så ibland att man handlar en himla massa en period och sen ingenting ett tag...



Ha en skön vecka nu...

Kram Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Ja verkligen! Och för familjens skull! Alla gånger att hans musik kommer att leva kvar. Det säljer ju slut överallt nu (Synd bara att det är för att han inte lever längre).



Tack! :) Ja ibland blir det mycket och sen lite mindre. Inte ofta jag hittar så mycket på en gång. Men älskar Gina Tricot och deras saker. De har bara blivit bättre och bättre med åren! HM däremot sämre ett tag nu tycker jag. Kul med lite nya sommarkläder! Nu ska bara lite mer underkläder inhandlas också :) Ha en skön vecka du med! Kram

2009-06-29 @ 13:02:49
Postat av: Daniel

Oj så du shoppar så fint. Och färggrannt ska det ju va - det satsar jag oxå på!!



Å må våran nya Elvis vila i frid!

2009-06-29 @ 21:37:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Tack :) Jepp, det har jag allt sett att du gillar också! Som du säger, färgrannt ska det va! :) Det förgyller livet!



Ja, nya Elvis skulle man kunna säga om honom, även om jag tycker han t.o.m. är större än Elvis. Men chockade nog världen lika mycket då som nu.

2009-06-29 @ 22:53:56
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback