På motorvägen...

Första dagen på jobbet och jag var HELT slut när jag kom hem. Flexade ut en timme tidigare och när jag kom hem somnade jag som en liten gris och sov 1 - 1,5 timme. På kvällen var jag och handlade för att testa nåt nytt. Fick tipset på Pernilla Wahlgrens blogg. Avokadosallad med Halloumi. Hade ingen aning om vad Halloumi var innan. Vet ni?
Den ska stekas i olivolja i alla fall. Sen kör man ihop en avokadosallad med fullkornsbulgur i. Nyttigt och säkert jättegott! Får återkomma om det när jag provsmakat :)

Idag såg jag nåt annorlunda när jag åkte bil hem...nä inget med mig eller min bil den här gången ;) Skulle köra om en bil på motorvägen (ja så långt är jag med i historien) och när jag nästan var på väg om så såg jag att hela bakrutan på den andra bilen var helt krossad, han kan inte sett någonting bakåt. Dessutom var det ett stort hål rakt in på ena sidan. Inget väder idag direkt för lite luftning i bilen. Fy sjutton vad kallt det lär ha varit i bilen. Nu var det som tur var för honom inte 9 minusgrader som det var imorse utan 2. Men ändå! Och eftersom han ändå inte hade full sikt bakåt så tyckte han att han lika gärna kunde prata i telefonen samtidigt också :) Den där rutan kan ju lika gärna gett sig av helt. Då jäklarenamma hade det blivit vinddrag i bilen ;)

Kissen har hittat en ny favoritplats också :) Det ska ju vara varmt för hon ÄLSKAR värme precis som sin matte. Jag funderade vad hon höll på med när hon började buffla på min laptop som nu under tiden jag varit sjuk har varit i sängen. Hon tog i ordentligt så den hela tiden flyttade sig framåt. Det visade sig att hon ville ha ordentligt med plats för att kunna lägga sig bakom datorn så nära datorn som möjligt, för det kommer ju ut värme nertill :) Kolla in! My crazy cat ;)





Imorgon har vi intervju med en ny tjej. Hoppas inte hon också börjar tjuta....

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jisses allt ska du få se å uppleva på vägarna!

E riktigt orolig över dej! Lova att kör försiktigt!

Postat av: mallis in real life

Åh, lilla kissen så fin.



Halloumi gillar jag!



Kram

2009-03-26 @ 09:57:42
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Daniel: Jorå, mycket får man se på motorvägen minsann. Har ju en mycket fin spricka i rutan i form av ett T numera på förarsidan. Men jag hoppas ändå det ska vara lite lugnt ett tag nu och jag lovar att köra lugnt ;) Rallynorpan kör alltid lugnt och säkert :)



Mallis: Jaha, en som visste vad det var. Det hade jag nog iofs trott om dig, för du brukar ju ha koll på mat :) Har inte provsmakat ännu, men ska tillaga ikväll har jag tänkt. Blir intressant! :) Kram

2009-03-26 @ 12:36:00
Postat av: mia

Ja, Halloumi är gott! Du gillar det. Kramar.

2009-03-26 @ 16:40:07
Postat av: Norpan

Mia: Du tror det.. :) Jo, det tror jag med. Ser jättespännande ut. Så blir ett försök idag eller imorgon. Skulle testat redan igår, men var så jäkla trött så orkade inte. Kramar

2009-03-26 @ 18:49:35
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Gissan

Vet du...nu är vi med i samma klubb.

Fick ett sånt stenskott i rutan idag...

Förbannade bonnajävlar som kör sina jävla traktorer så det blir sten o skit på vägen... mötte en bil o det sa PANG!

En snygg stjärna mitt i rutan nu.

Har redan bytt ruta en gång på denna bilen..den e 2,5 år gammal!

Den förra blev ca 1 år och den bytte jag åxå på en gång...

Suck och dubbelsuck

Ha en gosig kväll med din söta katt.. ;)

Kram Gissan

2009-03-26 @ 21:53:52
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Sandra

Va gott det däär receptet lät, blev väldans sugen så det måste jag nog prova.



Sov gott och ha en bra fredag!

KRAMAR

2009-03-26 @ 22:16:14
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Gissan: Nääää, har du råkat ut för samma sak! Vilken otur! Som min ruta som bara är 1,5 år gammal och den före det, 1 vecka gammal eftersom jag hade sån otur att jag fick 2 ggr inom loppet av en vecka när jag precis bytt ruta. Så trist! Men för mig var det en dubb från däcket som for in i rutan, det var väl därför den sprack på en gång. Ska man behöva skaffa pansarruta? Tack och ha en gosig kväll du med med "favoritkissen" ;) Kram



Sandra: Har fortfarande inte provat trots att jag har ingredienserna hemma. Men på lördag ska jag testa till lunch! KRAMAR tillbaka och ha en bra fredag du med!

2009-03-26 @ 22:22:29
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback