Utmaning...

Jag blev utmanad av Gissan att svara på dessa frågor.




1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?

skall likaledes endast komma till uttryck i rätt tid (Samtal som verktyg)



2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? 

En filt som ligger på ena armstödet på soffan



3. Vad såg du senast på TV?

Grey´s Anatomy, en av mina favoritserier.



4. Utan att se efter, gissa vad klockan är? 

22.05 (22.04 rätt tid)


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Ljudet från "Dirty sexy money" på tv.


6. När du senast var ute, vad gjorde du då?

Var nyss iväg och handlade kattsand, 2 böcker, leverpastej, skinka, tvättmedel, sköljmedel, dopkort och en chokladkaka och tankade på vägen hem.


7. Vad tittade du på innan du började med den här undersökningen?

På Gissans blogg, eftersom jag skulle kopiera utmaningen.



8. Vad har du på dig?

Jeans, en svart topp och svart kofta.



9. Drömde du något i natt?

Ja, att bilen hade pajat. Förmodligen eftersom framrutan pajade i måndags...



10. När skrattade du senast?

Det var nog igår när jag var med lilla brorsonen som är 2 månader tror jag. Hans leenden smittar av sig!



11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

5 tavlor, en fönsterspegel, 3 väggljusgrejor i smide, en vägglampa och en liten hylla med 3 mindre tavlor på.



12. Har du sett något konstigt på sista tiden?

Ja, när jag var ute och körde bil nyss träffade jag på en bil, en svart Ford som låg framför i rondellen som hela kofångaren bak var borta på och man såg allt under bilen, avgasröret hängde upphängt med snören... Såg lite vanskligt ut får jag lov att säga. Var ett under att den överhuvud taget gick att köra med.



13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Lite smårolig och lite annorlunda än de vanliga utmaningarna.


14. Vilken var den senaste filmen du såg?

Det var nåt på tv idag som jag inte vet vad den hette, men "riktig film" så var det He´s just not that into you. Rekommenderas varmt!!!


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då? 

Ett hus, ny bil till en början och lite annat till mina närmsta också förstås! En resa skulle jag också köpa som jag skulle bjuda med mina närmsta på :)


16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:

Oj, det var en svår fråga... Kanske att jag en gång blev tillfrågad om att göra en hemsida åt Panos Emporio efter de sett en annan jag webdesignat, men fick tacka nej.



17. George Bush?

Har jag inte mycket till övers för. Och lägger inte ner någon energi på honom heller. Han är gone och förbrukad.



18. Här fanns ingen fråga.. får jag hitta på en själv då..? Hm... låt oss se här. När gjorde du någon glad senast?

På jobbet när jag hjälpte en kollega att få tillbaka ett worddokument som hon trodde hon förlorat för alltid. Brukar få rycka in som jourhavande datanisse på jobbet nämnligen :) De brukar ringa ner till mig och säga: Du som är duktig på datorer, jag har ett problem.... ;) Jag är inte bara LSS-handläggare, jag är.... ;)


19 - 20 Vad ska dina barn heta? Pojke respektive flicka?

Det håller jag för mig själv, för vill inte tipsa nån annan hahaha.



21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Jag skulle inte vilja flytta ifrån Sverige helt, men gärna ha nåt boende utomlands eller bo en kortare tid. På vintern t.ex. skulle jag inte ha något emot att ha något varmare boende utomlands att rymma iväg till.



22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

God afton, det finns en ledig Ferrari här åt dig som du kan blåsa omkring i bland molnen och som har stenskottssäker framruta! :) Det ser ut att bli en varm och solig dag idag, så ta ett dopp i poolen om du önskar och plinga på klockan när du är redo för din paraplydrink ;)



23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?

Ingen måste, men helst skulle jag vilja att alla mina bloggvänner antog utmaningen, det vore roligt! :) Men för att nämna nån så vore det skoj om 
Ida, Pillan, Mika, Mallis ville delge oss sina svar...   

Kommentarer
Postat av: Gissan

Ha ha...du och dina bilar ;)

Stackare, drömmer du om att den pajar åxå. Ja det blir ju så ibland.

En förmodligen jättedum fråga men vem/vad är Panos Emporio...?



Ha en jättefin dag.

Här ser ut att vara blått på himlen och solen går upp.... Härligt!

Kram Gissan

Postat av: mallis in real life

Den här grejen har jag gjort en gång för länge sedan. På min sprayblog.



Inte riktigt samma frågor, men ändå.



Får se om jag antar din utmaning. Kram

2009-03-12 @ 10:39:42
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Daniel

Roligt att läsa mer om dej! :)



Finsk soppe måste vi avnjuta en vacker sommadag tillsammans!

2009-03-12 @ 12:42:19
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Gissan: Japp :) Bilar är min hemliga passion!

Detta är Panos: http://www.panosemporio.com/

ofstory1.htm" rel="nofollow">http://www.panosemporio.com/worldofstory1.htm

Han designar badkläder. Brukar ofta vara kända ansikten som modellar för hans badkläder.

Ha en fortsatt bra dag! Kram på dig



Mallis: Ja, det har väl varit en del utmaningar genom åren. Så helt valfritt om du vill göra den eller ej :) Kram



Daniel: Ja, lite får man väl bjuda lite extra på sig själv ibland :)



Absolut! Finsk soppe passar nog som bäst på sommaren :) Går ju inte att ha blommig tallrik på vintern heller ;)





2009-03-12 @ 16:41:23
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha, vilken kulig :) Jag lovar (nästan) att jag ska göra den! ;) Det är mycket listor nu.. Hehe. Man det blir nog efter helgen. Kramkram

2009-03-12 @ 19:15:43
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Vi får se efter helgen då kanske :) Ha det så bra på landet! :) Kram!

2009-03-13 @ 07:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback