Konstigt mode...

Vilket lustigt mode det är nu får jag lov att säga och då särskilt bland ungdomarna. För vad jag vet har jag inte sett något sådant bland de vuxna än så länge, men det kanske kommer....

Härom dagen såg jag en rätt storväxt tjej i 16-årsåldern som gick på stan med sin mamma. Hon hade nätstumpbyxor, svarta genomskinliga. Inga heltäckande med andra ord. Till det hade hon en skjorta som gick precis över baken, skor och en jacka över som gick precis över skjortan. Men andra ord såg det ut som hon hade jacka och strumpbyxor bakifrån och framifrån såg man ju skjortan men undrade om hon glömt en kjol eller ett par brallor.

Nog för att man ska välkomna allas smak på kläder och visst är det roligt när alla inte klär sig lika, men ibland kan jag ändå tycka att det kan finnas gränser. Ser man inte hur saker och ting ser ut? Så strumpbyxor utan någon klänning, tunika, lääääängre skjorta eller lång top får bli dagens dissning! Kan bara föreställa mig hur det hade blivit om hon skulle böjt sig framåt.... Hade blivit lite gladare om hon åtminstone haft heltäckande tajts...

Jag är glad idag! Jag är en utav dem som de valt att gå vidare med för tjänsten jag helst vill ha som ligger alldeles utanför hemstan på landet :) Nu är det referenstagning som gäller så jag hoppas mina referenser säger bra saker om mig!

Kommentarer
Postat av: Gissan

GRATTIS!!!! Fasen va kul!!!

Jag håller tummar och tår! :)



Och jag håller med dig om modet. Tycker åxå det verkar som att de glömt ta på sig nåt...men så kan det va iofs..de är rätt trötta de där tonåringarna... ;)

Här är strålande väder idag. Ska ut o klippa gräset snart. :)

Kram på dig

Jag håller på dig ;)

Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Tack :)) Jag hoppas verkligen att det går vägen! Skulle vara en sån befrielse att få komma hem till hemstan samtidigt som jag får fortsätta jobba mot barn och ungdomar :)



Haha, ja kanske var det så att hon glömt ta på sig nåt under skjortan ;) Härligt med fint väder! Vi har sol lite till och från, men det gör ju inte så mycket när man jobbar! Varmt är det ialla fall.

Tack för stödet! ;) Kram kram

2009-05-13 @ 15:22:23
Postat av: fia

:0) grattis

2009-05-13 @ 18:58:20
Postat av: Norpan

Fia: Inget klart ännu men tack :) Är glad att de valt att gå vidare med mig. Ett steg åt rätt riktning :))

2009-05-13 @ 19:33:03
Postat av: Anonym

Härligt Jennie!!!:))Håller tummarna allt jag kan!!

Puss o Kram<3<3

2009-05-13 @ 21:21:01
Postat av: mallis in real life

Mycket ska man se innan ögonen trillar ur.



Håller mina tummar för dig.



Kram

2009-05-13 @ 21:34:00
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

C (gissar att det är du ;)): Tack! Hoppas verkligen på det jobbet! Puss o kram <3<3<3



Mallis: Ja, tänk om en annan skulle gå så till jobbet ;)

Tack tack vad gulligt av dig! :) Kram!

2009-05-13 @ 22:29:03
Postat av: Maja

De kan ringa mig. Jag kan ge jättebra referenser.

Kanske inte jobbmässigt, men socialt. :) Och det är väl minst lika viktigt. ;)

Jodå, så be dem ringa mig!

2009-05-14 @ 08:03:15
Postat av: Norpan

Maja: Haha, ja är inte det sociala viktigast egentligen?? ;) Tack min vän! :))

2009-05-14 @ 08:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback