Lastbilarnas dag?

Idag undrar jag om det inte var lastbilarnas dag....! Ska vi fira? ;) Började med att jag körde om en lastbil på motorvägen av modellen "Cirkus Maximum", sen en porsche (vilket iofs var rätt skoj, då de inte brukar köra speciellt sakta, men denna kunde det). Sen började det. Den ena efter den andra lastbilen dök upp! O man vill gärna komma om dem innan man kör av motorvägen för sen dröjer det tills man kommer om dem. Men, jag hade turen att ännu en lastbil av modellen "Cirkus Maximus" körde ut framför näbben på mig och skulle köra om en annan lastbil av modellen "vanlig transport". Och den körde om i 90 km/h på en 110 km/h-väg. Inget kul! För på så vis hann jag inte om resterande "Cirkus Maximumar" mfl. innan jag skulle av motorvägen :(

Några anledningar varför jag inte vill ligga bakom lastbilar:

- De segar till sig vid varje uppförsbacke och ligger i ca 70 km/h.
- De ligger ibland långt ut på kanterna där det finns sand och grus, vilket kan innebära att man får ett stenskott om man har otur.
- Man har ingen sikt framåt och har därmed inte lika bra koll på framförvarande trafik.
- Bilen blir jäkligt skitig om det regnar

När jag kom ut på nästa motorväg dök det om möjligt upp ännu fler lastbilar... Ja det är nog lastbilarnas dag idag!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Men vännen, du och trafiken. Ja du vet.



Var försiktig! :)

Postat av: Norpan

Daniel: Jepp, jag vet :)) Ska ta det lugnt herr Fagerholm :)

2009-05-06 @ 12:41:07
Postat av: Maja

Ja, jag körde också om ett par "Cirkus Maximus"-bilar imorse. De hade samma färg som DHL, vilket är lustigt eftersom det jobbar ganska många pajaser på DHL också. <fnys>

Nu ska jag släppa ut hundarna en stund, frugan är på gitarrkurs.

Who let the dogs out!

2009-05-06 @ 18:41:28
URL: http://idontgivearatsass
Postat av: Norpan

Maja: Jasså du också! Då måste du träffat på några efterkälkare om du inte var extra tidig idag :)

Jasså, det är gitarrkurs på onsdagarna. Hoppas få höra lite musik på nån fest framöver då :)

2009-05-06 @ 18:46:53
Postat av: Lejonhjarta

Tja, varför inte en lastbilarnas dag? Det var ju Barnmorskornas dag häromdagen och det finns semmeldag... kanelbullens dag... internationella kvinnodagen... till och med earth hour... osv. Varje dag är värd att fira =)

2009-05-07 @ 19:14:21
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Haha, ja kanske ska föreslå det :) Lsstbilschaufförerna skulle nog bli glada i alla fall kan jag tro...

2009-05-07 @ 20:11:42
Postat av: Ida

Haha.. Glad alla lastbilars dag :P

2009-05-07 @ 22:47:03
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Hihi detsamma detsamma! :))

2009-05-08 @ 07:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback