Sommar o sol på landet...

Vilken härlig dag det blev igår i stugan! Sol, värme och inte ett moln på himlen! Kan det bli bättre? VI hade årsmöte på förmiddagen, sen klippte jag gräset (nästan hela gräsmattan, mamma klippte på slutet) och sen blev det ryggläge resten av dagen i solstolen! Härligt! Men är något röd på bröstkorgen, axlar och armar idag sen vi satt på mötet.  Hade inte smörjt in mig och satt ju precis vid 11 och över klockan 12 när solen är som starkast mitt mot solen. Solen har verkligen blivit starkare! För jag brukar aldrig bli röd. Som tur var hade jag smörjt in tatueringen i alla fall med 10 så det var en ruta med ett ljusare parti och sen lite röd runtom. Såg ut som jag haft ett stort plåster eller bandage på :) Sen smörjde jag mig med solskyddsfaktor 4, men skulle gjort det redan på morgonen. (Bilden är min utsikt i solstolen på em)

Vi hittade en fågel som låg och ruvade på ägg i gräsmattan vid en sten där det var lite högre gräs. Vi råkade störa den när vi klippte när vi såg den så den for i iväg och kom inte tillbaka på ett tag trots att vi lät det vara där. Som tur var kom den tillbaka :) Annars hade man ju tänkt på det hela dagen!! Men lite dum plats den valt. Känns ju rätt oskyddat för andra djur som håller sig på marken även om den inte syntes så bra.

Tyvärr blev det inget bad, för grannarna hade 40-årsfirande varav 21 av dem var barn så var lite trångt nere vid stranden... men nästa helg ska jag upp igen och vara kvar hela helgen förmodligen så då hoppas jag på fint väder igen!

Idag har jag namnsdag på mitt andra namn, Pernilla :) Så lustigt för från början hade jag namnsdag den 1 eller 2 augusti och sen blev det flyttat! Varför flyttar man på namnsdagar egentligen?? Och vem bestämmer sånt?

Kommentarer
Postat av: Emma

Snygg blogg!

Kolla in min och kommentera:)

Postat av: Daniel

Oj sommar på stugan.. ja då känner man av det härliga livet ända från tårna!

2009-06-02 @ 11:38:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Oj sommar på stugan.. ja då känner man av det härliga livet ända från tårna!

2009-06-02 @ 11:38:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, i helgen var det verkligen sommar och sommar i stugan är det bästa som finns :)

2009-06-03 @ 08:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback