Besök från Litauen...

Igår var det en riktig moffardag! Smörgåstårta hos mormor på eftermiddagen med räkor och lax, mums! Och sen på kvällen fick jag besök av goa vänner. Då gjorde jag min specialköttfärssås med bla. bacon, purjolök, röd paprika och köttfärs och så pasta till. Men ingen öl igår dock. Igår blev det gammal hederlig cider! En är kanongod med rabarber och granatäpple och sen en ny med persika och vanilj (låter kanske lite sötsliskig men väldigt somrig och god är den). Även svartvinbär och lime, ananas och citrus är favoriter. (Bild lånad här)

Så idag blir det till att diska upp efter främmandet och sen ut i det härliga vädret med svägerskan och lillsnuttis.

Det har verkligen slagit ut snabbt i år och jösses vad jag känner av allergin då jag fått slut på viss allergimedicin så måste få mer utskrivet! Känns ännu mer när det blåser som det gör ute! Får nog gå i ide ett par dar tror jag ;) Låter som jag är förkyld!

Imorgon får vi besök från Litauen, nån docent som ville höra vad vi har för stöd för funktionshindrade så då ska jag informera om hur vi jobbar, om LSS-lagen (Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) och om vad det finns för insatser för dem på engelska. Hoppas det inte blir alltför mycket frågor, för även om jag kan engelska rätt bra så är det skitsvårt just med lagen och insatserna vad de heter och så, för det använder man inte i vardagligt tal! Men har gjort en powerpresentation på engelska så få se. FInns ju även risk för att hon inte förstår det jag informerar om på engelska eftersom orden inte är så vanliga i vardagligt tal som sagt.... Vi får se hur det går :)


Kommentarer
Postat av: Gissan

Men va roligt o ha en presentation på engelska. Och bara bra om du känner lite spänning inför det. Sånt är utvecklande som fasiken.

Häng inte upp dig på de tekniska orden, förklara på nåt annat sätt i stället bara. Det brukar lösa sig. Bäst e ju att hon är där irl, det blir lättare då ju.

Du kommer o fixa det briljant, de e jag övertygad om.

Lyckokramen till dig ;)

Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Tack det kan nog behövas :)) Ska förbereda mig lite här på morgonen också :) Som du säger så blir det nog till att förklara runt då jag kan tänka mig att hon ställer frågor...

Tack för lyckoönskningen! Kram kram

2009-05-11 @ 08:00:01
Postat av: Emma<33

fin blogg!

2009-05-11 @ 08:03:16
URL: http://badfiorna.blogg.se/
Postat av: Emma<33

sv tack om du vill så kan du gå in i vår blogg och anmäla dig till veckans blogg!

2009-05-11 @ 09:02:38
URL: http://badfiorna.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kika gärna in på min blogg och min nya design! I bloggen läser du om mig, min lilla chihuahua Tindra och massa shopping ;-) Givetvis en hel del bilder också!

2009-05-11 @ 10:12:03
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhhh va kul!!! Låter som en toppen dag ju!!Gick mötet med de litauiska folket bra? =) Hoppas det!



MÅNGA KRAMAR

2009-05-11 @ 20:27:20
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ps. Va fin bloggen blitt ;)

2009-05-11 @ 20:28:37
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Daniel

Låter som en go middag!



Hoppas mötet går problemfritt!

2009-05-12 @ 14:06:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Jepp, mötet gick fint fast lite knackligt till en början :) Inte lätt med lagspråk på engelska men man måste ju utmana sig själv ibland också :)



Tack Sandra! :) Skoj att du tycker det! MÅNGA KRAMAR tebax :)



Daniel: Mötet gick bra, men ett glas vin eller två innan hade nog suttit fint ;)

2009-05-13 @ 08:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback