Kundsupport...

I förrgår fick jag en påminnelseräkning från mitt gamla gym som jag sagt upp i feb för jag skulle byta gym (tyvärr blev det en vattenskada på nya gymmet och försökte då ta tillbaka uppsägningen men fick svaret att det gick inte. Det är en månads uppsägningstid och skulle då betala sista gången sista mars. Detta var en räkning för april månad. Men varje gång man sagt upp nåt där så strular de och försöker dra i efterhand ändå. Så blev arg som ett bi! Försöker ringa kundsupport, men blir satt i kö så pass länge så jag inte hinner utan får lägga på, eftersom jag skulle på min intervju då. Istället skickar jag ett mail och förklarar att jag inte ska betala nåt i april osv.

Igår kommer svaret som fick mig att se rött:
"Enligt våra noteringar har du tagit tillbaka din uppsägning av medlemskapet och ska därför betala för april månad".

Ringer upp kundsupporten på direkten och kommer till slut fram efter ett antal: "Det är just nu många som ringer...vi tar emot ditt samtal så fort vi kan..." " Du kan också maila oss på kundsupport@..."

Jag hör själv hur irriterad jag låter när jag ringer och är väl förberedd för vad jag ska säga och att jag har vittnen på mailet jag fick från dem att det inte gick att säga upp medlemskapet:

Jag: Jag sade upp mitt medlemskap i feb blablabla...det gick inte att ta tillbaka uppsägningen..."
KS (kundsupporten): "Jo men jag kan se här enligt våra noteringar att den tog tillbaka".
Jag: " Men ni kan väl inte skicka ett mail där ni säger att det inte går och sen ta tillbaka det ändå utan att skicka ett meddelande om det". "Jag har ju inte tränat på hela tiden eftersom jag fick den första informationen!!!".
KS: "Okej, ja men då tar vi bort räkningen då".
Jag: "Ehöheheh va?!!?" (Norpan som en fågelholk) "Okej, vad bra, tack!" (Samtalet avslutas).

Fientligt inställd och beredd på det värsta försvaret och sen tar de bara udden ur det hela genom att: OKEJ. Luften bara gick ur en :) Men skönt att det löste sig till det bästa.

Lärdom av detta:
Man ska inte hetsa upp sig i onödan ;)

Kommentarer
Postat av: Gissan

Hahaha...jag har gjort exakt samma sak.

Jag kan bli mäkta irriterad och ladda som faen när det är nåt jag vet jag har rätt i. Och så bara lägger de sig på rygg o viftar med armar o ben o man står där och bara tappar allt man byggt upp.

Men skönt o få brusa upp lite ibland ;)

Ha en jättejätteskön fredag

Kramen Gissan

Postat av: Daniel

Slutet gott - allting gott.. trots allt! :)

2009-05-08 @ 10:33:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Elin

Hörru Argbiggan....simma lugnt !!!!

2009-05-08 @ 12:40:46
Postat av: Ida

Hahaha, känner igen det där ;) Jag ska ringa Tele2 nu jag. Fick ett snurrigt samtal för nån vecka sen och jag sa ja för det var "inget konstigt". Nu har jag fått ett brev hem om att jag är välkommen som kund. JAG ÄR JU REDAN KUND. Sen nästan två år. Men haha, vad är det för fel???

2009-05-08 @ 13:30:56
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Gissan: Ja, man blir mäkta förvånad när man ställt in sig på att kämpa till sista droppen och så bara nästan på en gång: Då gör vi så.... Men tror de flesta hade blivit ilskna som bin av en sån situation. Det var en duktig supportnisse som höll sig lugn i alla fall som man ska när man har nån som är sur på andra linjen :)



Daniel: Japp och det var det viktigaste :)



Elin: Jag vet nog nån som inte simmade lugnt på telefon igår jag när det blev hastigt avbrutet ;)



Ida: Men är Tele2 likadana nötter som gymsupporten?? De måste väl ha register över vilka som redan är kunder eller??? Hahahah ja vad ska man säga :)



Kram på er alla!

2009-05-09 @ 09:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback