Bad day?

8.15 sätter sig Norpan jobbilen, en svart Toyota Prius för att köra mot Stockholm för att ha en uppföljning på ett boende samt skola (ja, det har blivit lite resor på sistone). När jag startar bilen lyser motorindikatorn! Wohooo! Grattis Norpan! Bara att backa in bilen igen, kliva ur bilen, ringa mina 2 medresenärer som jag skulle hämta upp 8.30 och sen ringa och hyra en bil. En halvtimme senare sitter jag i en ny bil och hämtar upp de andra. Vi kommer 45 minuter för tidigt så vi stannar och fikar vid en grill som även är ett café. Vi ska sen enligt kartan (som min medresenär K dragit ut från Eniro) köra vidare på samma väg till höger och till nummer 12 där skolan ska ligga. 

Vi kör iväg börjar leta nummer. Vi kommer iväg en bra bit och är helt plötsligt vid nummer 22. Vi vänder och åker tillbaka men hittar inget hus som kan vara en tillstymmelse till skola, inte heller något nummer 12. Så jag svänger in vid fiket igen för att kolla närmre på kartan. Jag misstänker att den är missvisande så vi ringer till skolan för att kolla vägen. Vi ska tillbaka på samma väg åt motsatt håll och svänga in vid en skylt där det står Pizza 29 kr. Jag kör ut till vänster, ser skylten 2 meter bort och kör in till vänster. Alltså till andra sidan huset från där vi först var. Larvigt! Vi hittar ingen parkering så det slutar med att vi kör ut igen, 2 meter till höger igen och in vid fiket igen och parkerar. Ännu larvigare! Skolan ligger alltså i lokaler på andra sidan huset från där vi hela tiden varit. Vi hade alltså varit framme hela tiden när vi satt och fikade utan att veta om det :)

På skolan blir vi bjudna på lunch, svampiga köttfärsbiffar och sönderkokt ris! Mmmm, precis vad jag sett fram emot så jag kunde drömma mig tillbaka till skolmaten då jag gick i skolan.... Mosig potatis, vitkålslingonsylt och chili con carne med fiskben.... Det var grejer det! ;) Tur vi fick lite gott fika på boendet sen!

Här är en annan som har en dålig dag :)



Kommentarer
Postat av: Daniel

Jisses så ni yrar runt.



(men tack å lov fick du återigen inte böter eller hamnade i större trafikäventyr!) ;)

Postat av: Veroncia svarar:

hshs många fel där! antar att du känner dig frisk nu? :) Ja ni skulle ha tagit pizzan för 29kr istället ;)

2009-11-04 @ 15:09:00
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Tycker du? ;) Vi tyckte vi behövde motionera bilen lite extra bara när vi ändå hade lite tid över :) Nej, utöver det så blev det inget större trafikäventyr eller missöden den här gången som tur var. Men böter...var inte det du det? ;)



Veronica: Japp, nu är jag frisk. Men jösses vad trött man blir läääääänge efteråt! Ja, pizza för 29 kr hade jag nog definitivt satsat på om jag vetat om vad vi skulle få för mat!

2009-11-05 @ 07:39:30
Postat av: Sandra

hahaha är det meningen man ska fatta vad hon säger?? I Ekot av alla ställen också. Hon fick nog säkert jobba kvar länge.. Not! haha:)

2009-11-09 @ 18:28:16
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback