Min älsklingsplats på jorden...

Tillbringade gårdagen på landet i stugan, min älsklingplats på jorden! Känns dock alltid lite deppigt att vara där på hösten när alla utemöbler plockas bort och man fixar inför vintern, trots att den underbara solen äntligen visade sig för första gången på hela november! Får mig att läääääängta ännu mer till våren och sommaren! Men än dröjer det ett tag. Fick oväntat besök av M och barnen. Jättetrevligt! :) Vi blev kvar ett tag då vi fick lite krångel och fick kalla in hjälp från M´s sambo F som har lite längre armar än vad vi har :) Så till slut fick vi ordning på det hela och efter att ha packat ur kyl och frys åkte vi hemåt igen. Det går att vara i stugan på vintern också, men blir inte så ofta nuförtiden längre. Kvällen var så vacker med solnedgången att jag var tvungen att ta lite kort :) Vackrare än sådär blir det nästan inte.



(Klicka på de mindre bilderna för större format)
  
  
  

Idag har jag en riktig softarsöndag! Tvättar (iofs inte så mycket softa där), myser i soffan under en filt, gosar med lilla kisse, ska kolla på Johan Falk 5 och 6 och dricka glögg :)




Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Superfina bilder!!



Bara att konstatera att Sverige ÄR vackert. Skönt med ett par soltimmar igår.



Johan Falk-filmerna är bra. Hoppas de gör fler. Ser fram emot att se Joel Kinnaman i Snabba Cash.



Ha en fortsatt skön söndag. Kram på dig

Postat av: Norpan

Mallis: Tack :) Ja visst är Sverige vackert! O jäkligt skönt med sol igår! Har längtat!!!



Joel Kinnaman är skitbra och jäkligt snygg! Hoppas man får se honom i fler filmer sen förutom Snabba Cash! Ha en skön söndag du med! Kram kram

2009-11-22 @ 14:42:20
Postat av: Astriid

Men åh, ja, snälla sommaren kom snart igen!! Vi får se fram emot att vi snart går mot ljusare tider iaf :P



Det var superfina bilder Norpis. Helt underbara! :D Du är ju skitduktig ju!!



Jag har inte sett dom nya Johan Falk-filmerna men av alla kommentarer att döma från dej och flera så är dom sevärda? :)



Kramar!

2009-11-22 @ 21:45:34
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Norpan

Astrid: Ja eller hur! Vill ha ljust och sommar nu!!!



Tack! :) Älskar verkligen att fota!!! Kanske blir det nån kurs längre fram när tiden finns.



Japp, de är riktigt bra! Mer fart i dem än Beck och Wallander, även om jag gillar dem också. Gillar man den typen av filmer så ska du defintivt se Johan Falk. Har du inte sett Noll tolerans och Livvakter? De är ju också Johan Falk-filmer. Men då hade han inte börjat på GSI ännu. Puss!

2009-11-22 @ 22:30:12
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ser ju bara för underbart ut!



Stugan e verkligen den plats där man finner lugnet & tryggheten.

2009-11-23 @ 14:03:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, det är det verkligen! En riktig avkopplingsplats, där man kan hämta ny energi :)

2009-11-23 @ 16:28:29
Postat av: Astriid

Men det var det jag hade för mej.. Att han hette Johan Falk i dom filmerna också. Dom har jag ju såklart sett :) Ska kolla om dom finns att ladda ner, hihi.. :P



Kraam

2009-11-23 @ 21:19:30
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Astriid

Men det var väl det jag hade för mej.. Att han spelade som Johan Falk i dom med :) Noll Tolerans har jag väl sett X antal gånger och livvakterna också. Kanske kan man ladda hem dessa godingar? ;D



Puss

2009-11-23 @ 21:36:16
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Casandra

Otroligt vackra bilder. Det måste ha varit mysigt att se en sådan solnedgång? Själv älskar jag det.

2009-11-23 @ 21:38:15
URL: http://cazsie.blogg.se/
Postat av: Gissan

Underbara bilder...

Det vi saknar här är just vatten..annars har vi åxå så fint här när solen nu behagar visa sig...

Kram Gissan

2009-11-23 @ 22:11:39
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Astrid: Japp, de finns! Bare och köre på! ;)

De är klart värda att se! Puss!



Casandra: Tack! :) Ja, visst var det underbart att se på! Finns nog inget vackrare än solnedgångar! Färgerna som blir! Helt otroligt! O nu var det ändå på hösten! Är mer van att se såna fina på sommaren :) Ska nog förstora upp 2-3 bilder och göra tavlor av dem tror jag, så man får uppleva solnedgången lite oftare :)



Gissan: Tack Gissan! Ja, det är nåt speciellt med vatten! Men den är vacker den bilden du har på din sida också! Och kan tänka mig att den är tagen utanför vid er...? Kram!

2009-11-23 @ 23:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback