Bilresor is da thing...

Nyss kollat klart på ett avsnitt av Brothers and sisters och tårarna rinner som vanligt! Precis samma som med Grey´s anatomy. Vad utsätter man sig för??? :) Men älskar båda dessa serier!

Idag har jag varit på tripp till Borlänge för att besöka en Soc-placering. Det var jag och gruppledaren från ett av våra korttidsboenden som åkte upp. De hade missat att vi skulle komma så allt var en enda kaos, men det löste sig till slut ändå och vi fick den informationen som vi behövde och vi kunde prata med ungdomen som vi tänkt. Herre gud vilken dag! Men allt blev så tokigt och rörigt att vi inte kunde göra annat än skratta åt det! Vi märkte också att det var ett väldigt bra sätt att lära känna en person genom att sitta i bilen tillsammans i nästan 6 timmar! O kul att se hur mycket vi hade gemensamt som vi inte hade en aning om! Jag rider, han har ridit (ovanligt med en kille som rider), jag gillar bilar, han gillar bilar, filmintresse, väldigt lika humor osv. Så sån rolig bilresa har jag inte haft på länge kan jag säga. Har skrattat väldigt mycket idag! För att inte tala om hur roligt man kan ha när man kör efter GPS när man missar en sväng eller så! Men vad bra det är med GPS ändå! En utav de bästa uppfinningarna som gjorts definitivt!

Idag var definitivt sista gången jag äter mat på något ställe vi besöker. En utav de saker jag avskyr mest är potatisbullar och det har jag avskytt ända sen jag var yngre o gick i skolan. Vad fick vi till lunch? Jo, potatisbullar och torra baconskivor! Vi skulle kört på det vi tänkt från början, ätit efter besöket! Men men, lätt att vara efterklok och inte kom man på att vi kunnat stanna och käkat efteråt heller. Så var rätt rejält hungrig när jag kom hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback