Funderingar...

Fick ett telefonsamtal nu på kvällen om att jag var en utav dem som var utvald för att gå vidare för ett jobb jag sökt. Först kändes det jättekul! Sen när jag lagt på och jag fick fundera lite fick jag lite ångestkänslor också! Jag trivs riktigt bra på mitt jobb just nu, känner att jag hittat mitt sätt att jobba på, jag känner mig trygg i min yrkesroll, har roligt på mitt jobb, har jättebra samarbetspartners, får ut och resa lite, är systemansvarig, delat webansvar och ett väldigt fritt jobb som jag styr över själv.

Jag har dessutom fått okej från min chef att få gå en högskoleutbildning till våren på 7,5 hp som är en uppdragsutbildning som kostar pengar, som jobbet betalar. Samtidigt har jag fortfarande bara 50% fast tjänst även om jag jobbar heltid just nu och det känns inte tryggt. Och det är jobbigt att pendla! Har trott att jag inte gått vidare eftersom jag inte hört något och det var rätt länge sen tiden gick ut. Men än har jag ju inte fått jobbet, så jag behöver fundera så mycket egentligen, men det känns jobbigt och kan inte komma ifrån att fundera! Så sammanfattningsvis är mina känslor väldigt delade just nu!




Kommentarer
Postat av: Daniel

Det ordnar sej!



Arbetar på arbetsförmedlingen (säg inte åt nån) här i Finland å jag kan säga en sak dessa tider: Vad glad att du har möjligheter och jobb



Det är TUSENTAAAAALS som avundas eder!

Postat av: camilla

Oj va spännande!!Klart du ska köra på o se om du kan få det där jobbet.Du har säkert möjligheter till vidareutbildning där oxå så småningom o dessutom har du ju bara 50% tjänst fast där du jobbar nu o det är inte mycket eller säkert....Nytt jobb=Nya möjligheter!!

Lycka till vännen!!

P&K

2009-11-26 @ 09:06:05
Postat av: Norpan

Daniel: Jag är absolut glad att jag fick telefonsamtalet för jag har ju ändå sökt tjänsten, men var ett tag sen och även om läget är bra på så vis att jag inte vet hur det ser ut med min tjänst nästa år om jag då bara har 50% eller 100% så har jag nog aldrig trivts så bra med mitt jobb som jag gör just nu! Därför känner jag nog så delat. Men ska såklart köra på och se om jag får tjänsten eller ej och sen får jag ju ta valet utifrån hur det då ser ut här på mitt nuvarande jobb.



Camilla: Ja, det är spännande, samtidigt som det känns jobbigt. Men vi får väl se om jag får det eller ej och hur det ser ut på min nuvarande plats då om jag fått mer tid eller ej. Det nya är ett jobb jag absolut kan tänka mig ändå om lönen är rätt. P&K

2009-11-26 @ 10:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback