Glögg och nostalgi med Big brother...

Tänk fram tills för 3 år sedan drack jag inte ens glögg och nu älskar jag det! Jag tyckte det smakade som koncentrerad saft och alldeles för sött! Äckligt rent ut sagt! Konstigt att man kan lära sig att älska något... Det var nästan från den ena dagen till den andra som jag började gilla det. Kommer tom. ihåg när. Jag hade praktik efter min utbildning och blev bjuden på glögg på ett utav ställena som jag var. Fick väl en sort som var extra god eller nåt... :) Lite mysigt att glögga om kvällarna nu i höst/vintermörkret!

Trött och frusen var jag när jag kom hem sent nu på kvällen. Varit och kollat på brorsan som spelat elitseriespel i tennis. Det var kallt som sjutton i tennishallen! Så fick roa Hugo och studsa omkring lite så man blev varm :) När jag kom hem tog jag en kopp hjortronsglögg och en julskinksmörgås! Gott! När man hittar julskinka i butiken börjar det verkligen gå mot jul! Men lite svårt att tänka sig när det är flera grader varmt och regnet slår som spön i backen! Jag hoppas faktiskt att det blir lite snö på min födelsedag/julafton i alla fall. Förra året var det ingen alls. Känns helt fel att börja leta julklappar också. Känns som det inte är mer än oktober, tidig november. Men imorgon är det 1 december redan! Vart tog hösten vägen???

Fastnade framför Big brother på tv! :) Det var ett tag sen det gick! Starkaste minnet från det är nog när Peter ställde sig och pinkade på mattan inomhus och i sin egen väska efter en hård kväll/natt med alkohol ;) På morgonen undrade han varför hans jeans var blöta! Men nu får jag nog ändå stänga av för det är dags att krypa ner i sängen så det blir några timmars sömn innan det är dags att åka tillbaka till jobbstan igen.





Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Halloj! Tänk att hitta dig i bloggvärlden också :)

Hade en länk från den här bloggen bland mina ingående. Ha det gott!

Ulrica

Postat av: mallis in real life

Big Brother var intrig-såpa på hög nivå. Jag kollade faktiskt ganska mycket på det när det begav sig.



Idag finns ingenting som kan mäta sig med BB. Både Gynning och Rosing har ju dessutom gjort sig en karriär på det hela. Eller ja, i alla faal Gynning. =)



Jag har inte heller alltid gillat glögg, men har lärt mig. Rätt gott faktiskt.



Må så gott och ta hand om dig. Kram

2009-12-01 @ 09:37:32
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Halloj Ulrica!

Japp har slagit ett öga nån gång på din blogg. Såg länken via Pierre och via en annan blogg jag läser, som hade en länk till en blogg som hade en länk till dig :) Världen är rätt liten ibland ;)

Har varit mer anonym förut, men sen släppt lite mer på det. Ha det gott! Kram



Mallis: Ja, kollade på vartenda avsnitt när Big brother gick. Verkligen intrigsåpa och helt otrolig ibland, men svårt att slita sig ändå :) Vore faktiskt rätt skoj med nåt nytt sånt, men mer i stil med var det var från början. Fattiga och rika sidan var inte så kul. Må så gott du med och hoppas du mår bra med lillbebben! Kram kram

2009-12-01 @ 10:21:11
Postat av: Daniel

Gött att du lärt dej slurpa glögg!



Kan lära dej sätta i lite sprit oxå... så gött så!

Ps. Tycker du ska skippa BB... värsta TV som finns enligt finnpöjken.

2009-12-02 @ 15:33:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Javisst :) Ja, det är nog bäst du lär mig, dricker ju aldrig nåt med alkohol i ;)



Följde BB förut, nu går det i repris och nu har det mest blivit när jag råkat knäppa över och sett att det är. Helt rätt, visst är det en sjuk tvsåpa, men ibland är det svårt att låta bli att kolla ändå :)

2009-12-02 @ 23:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback