Larmad på jobbet i "modern" design...

Jajemän! De har tagit fram en alldeles hypermodern modell med färger som ska smälta in i klädseln och inte synas alltför mycket när man har det på sig, då vi ju måste ha det på oss under hela tiden vi vistas i huset ;) Med larmet följer ett armband i resårmodell, clips eller senilsnöre. Så det är bara att välja och vraka. Jag har valt att ha det på armen just nu då det är lätt hänt vid clips att man glömmer bort det och det är lätt att det far av. Senilsnöre är alltför mycket pensionärsvarning för min smak, plus att man går omkring med ett mordvapen på sig. För man kan ju likväl riskera att bli strypt med senilsnöret innan man hunnit trycka på knappen... ;)

När man trycker på knappen går ett tyst larm till ett vaktbolag och så kommer det en snygg vältränad vakt farandes som ett torrt skinn och ska rädda mig. Man får välan hoppas det är några snygga vakter i alla fall... ;)
 
Här nedan kan ni se när jag poserar med larmet. Ser ni hur väl jag tänkt till och matchat den snygga oranga knappen med en knallrosa tröja! För orange passar ju verkligen till alla färger och kläder! Eller hur? ;)


Jag hade ett besök idag av föräldrar och deras ombud från ett assistansbolag och jag hade då en kollega med mig på besöket. När jag satt där tänkte jag på hur mitt besök tänkte när vi var dels två stycken handläggare, varav en utav dem (jag) hade ett larm på armen.... (Min kollega har inte fått nåt då hon bara kommer att vara kvar hos oss fram till årsskiftet). Vi kanske skulle satt den tredje kollegan utanför dörren och låtsats prata med henne genom larmet: "Läget är lugnt, invänta position, KOM". "Läget uppfattat...avvaktar, KOM".

Kommentarer
Postat av: Veronica svarar

jasså? var shoppade du då? vilken butik? :D

Postat av: Norpan

Veronica: Jag shoppade på Gina Tricot, en av mina favoritbutiker :)

2009-11-06 @ 00:12:59
Postat av: Veronica

haha ja det var väl ingen direkt djup diskussion direkt ;) sov gott!

2009-11-06 @ 00:17:04
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Sandra

HAHA! Fy va kul det hade sett ut!!!! KOM ;)



Hoppas du får en bra helg, lugn och skön! KRAMAR

2009-11-06 @ 09:57:56
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Veronica: God morgon eller snarare god lunch får jag säga till dig då istället :)



Sandra: Ja, hade varit spännade och sett hur de reagerade ;) Tack och detsamma till dig! KRAMAR

2009-11-06 @ 12:48:21
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Daniel

Åhe n sån vill jag ha som jag kan pilla på när jag går å lägger mej



- så kommer en snygg man till förstärkning.

2009-11-06 @ 14:29:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Jo den kakan är kanongod. :)(receptet komemr) vad gör du i helgen då? ha en trevlig helg du med!

2009-11-06 @ 14:45:34
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Gissan

Haha..ett sånt larm vill jag åxå ha.. ;)

Kram o natti

2009-11-06 @ 23:30:33
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, det vore väl nåt! Och speciellt när du sett dina skräckfilmer så nån kan hålla handen ;)



Veronica: Perfekt! :) Igår var en go vän på besök från byn där vi har vår stuga och under dagen idag blir det lugnt, sen ikväll kommer tjejgänget på fest hos mig. Jag var sjuk när jag skulle haft fest sist. Så ikväll ska det nog äntligen bli av :) Sen imorgon blir det firande av fars dag. Vad ska du göra i helgen?



Gissan: Ja, det vore väl nåt :) Kram o god morgon!

2009-11-07 @ 09:11:07
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback