Norpans glöggtopp!

Har lite ont i huvudet så ska alldeles strax gå och sussa. Inte mycket blev det gjort på kvällen. Telefonpratande, en mugg med choklad/chili-glögg liggandes under filt i soffan och kollade på 2 avsnitt till av "Kalla fötter".

Fy sjutton vilken bildag jag haft idag! Imorse hamnade jag bakom en pellejöns som låg och körde i 80 km/h och utan att kunna köra om pga. att det var så mycket trafik! När jag skulle hem och precis startat min hemfärd på 5 mil så hamnade jag i en bilkö på motorvägen pga. en bil som blivit ståendes precis där dubbelfilen blir till en. Så där satt jag i ca 20-25 minuter ungefär (som tur var inte längre). Och sen hamnade jag återigen efter en 80 km/h-bilist efter att ha kört om flera bilar innan det blev enkelfil! SUCK! Finns inget som kan reta gallfeber på mig så mycket som andra bilister! O när vi sen svänger av och ska ut på ännu en motorväg så är det så framförvarande bil nästintill parkerar i kurvan innan man kommer ut. 40 km/h går det i! Är nästan att man får slå på jetmotorn!!! ;) Jag skulle nog skaffa mig en liten moped istället ;)

Tänkte avsluta med min topplista med lättvinsglögg eftersom det snart är första advent:

♥1 Dufvenkrooks Chili- och chokladglögg (nyhet för i år)

♥2 Dufvenkrooks Hjortronglögg

♥3 Dufvenkrooks Blåbär- och lingonglögg

http://www.dufvenkrooks.se/


En annan sak Norpan inte klarar sig utan så här mot jul är Cloettas skumtomtar "Juleskum" med smak av jordgubb och även dem som är doppade i choklad! Mmmmmmmmm!!!!!
Gud vad mycket reklam det blev här då!!! Borde ju nästan få ett helt packe med glögg och juleskum ju! :)


Kommentarer
Postat av: Pysselkatten

Här har du en till som hamnade efter en nisse som körde 80 på motorvägen samt utnyttjade båda filerna. (pratade i mobilen) Måste vara något med måndagar?



Ang Choklad/Chiliglöggen hur stark är chilismaken där?

2009-11-17 @ 08:33:38
Postat av: Norpan

Pysselkatten: Ajaj, ja det måste vara något med måndagarna då :) För det gick betydligt bättre idag på hitresan i alla fall. Få se hur det är på hemresan.



Chilismaken är inte alls speciellt märkbar i glöggen om man nu inte skulle gilla chili. Märker mest av chokladen och så smakar den såklart glögg också. Tror chilin mest gör att det blir lite sting i den. Hade jag inte vetat att det var chili i hade jag aldrig gissat på det.

2009-11-17 @ 12:24:46
Postat av: Astriid

Glögg har jag aldrig fastnat så mycket för...men juleskum!! Mmm, mums så gott :D



Kram!

Postat av: Norpan

Ida: Inte jag heller! Men jag har vant mig och nu älskar jag glögg :) Men det är väl typ bara i 3 år jag tyckt om glögg. Men inte starkvinsglögg så värst. Kram!

2009-11-17 @ 21:43:49
Postat av: Sandra

Oj, du fick mig verkligen att bli sugen på både glögg och skumtomtar ;)



Ha en skön onsdag! KRAMAR

2009-11-18 @ 11:05:22
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Daniel

Folk som kör under begränsingen är SKANDAL. De som inte kör åtm 10 över är tråkiga.



Lider med dej.

2009-11-18 @ 12:15:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Gissan

Jag håller med dig om andra bilister... Jag brukar vara lugn i de flesta sammanhang men i trafiken...då får Gissan horn i pannan...grrr....

Choklad/chili-glögg låter jättegott...måste nog testa.

Kram Gissan

2009-11-18 @ 13:24:20
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Sandra: Så kan det gå :)



Daniel: Ja inte är det kul med folk som ligger 10 under än vad som är tillåtet när det är bra sikt och inte minsta tillstymmelse till halt. Då kan man skaffa sig en moppe ;)



Gissan: Ja, jag med! Har hur kort stubin som helst i trafiken. Inte så jag gör nåt överilat, men kan skaka på huvudet, slänga ur mig saker och få horn som du säger :)



Ja, testa choklad/chiliglöggen, du kommer inte bli besviken! Kram kram

2009-11-18 @ 23:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback