Är jag frisk snart?

Sover, läser, ligger i soffan och tittar på tv, diska, duscha... Vilka fantastiskt innehållsrika dagar man har... Städa skulle jag behöva göra, för känns som dammråttorna snart tar över här hemma. Men är inte i form att städa ännu. Tillräckligt bara att diska ju. Hade trott jag skulle kunna jobba halvdag idag, men icke sa nicke. Så blir vila de här 3 dagarna också. Sen måste jag väl bli frisk eller? Envisa rackarns influensa!

Nu känner jag nästan att jag börjar längta tillbaka till jobbet! Efter två veckor blir det rätt tråkigt! Flera säger, passa på att vila, annat vore det om du hade barn, är så avundsjuk! Då får du aldrig vila. Varför får man alltid sånt sagt till en bara för man inte har barn.  Jag känner inte så! Jag skulle inte ha det minsta emot med lite mer liv och rörelse i mitt liv. Jag har vilat tillräckligt i mitt liv. Barn är det härligaste som finns! Visst kan det vara hektiskt och man kan önska att man fick vila ibland säkerligen och barn kan driva en till vansinne så man nästan får gråa hår, men i jämförelse med vad det tillför i ens liv... Jag hoppas att jag själv får bli mamma så småningom. Och jag önskar att jag fick låta bli att höra, vänta bara tills du får barn, annat vore det om du hade barn då fick du aldrig vila. För innerst inne skulle de flesta nog inte vilja byta bort sina barn för något i världen, mer än i stundens hetta ibland förstås. Så länge är i alla fall jag världens lyckligaste faster :)

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en ny bok som jag har börjat läsa: "Sommardöden" av Mons Kallentoft. Verkar spännande :)  Men jag önskar jag låg på stranden i nåt varmt land som på bilden ovan istället för i sängen i ett höstigt kallt Sverige.

Skön helg till er alla! Ikväll är det Idol :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Krya på dig gumman!

Postat av: Norpan

Lotta: Tack tack vännen! :))

2009-10-10 @ 15:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback