Norpan klistrad vid bok idag

Jag har tillbringat största delen av dagen med att sova och att läsa en bok som jag inte knappt kunnat lägga undan för en minut, inte ens för att se fotbollen (vilket ju inte var så mycket att se ändå även om jag hade tv:n på)! Var iväg och köpte choklad och Pringelschips sourcream & onion och gottade mig riktigt. För det får man när man är sjuk ;) Boken jag läst är "Sommardöden" av Mons Kallentoft. Riktigt jäkla bra och spännande. Kan varmt rekommenderas!

Handlingen (tagen från boken):
Det är den varmaste sommaren någonsin i Östergötland. Linköping dallrar i hettan och i de omgivande skogarna rasar de värsta skogsbränder trakten sett. Tidigt en morgon hittas en fjortonårig flicka irrandes naken och våldtagen i stadens största park. Flickan själv minns ingenting och kriminalinspektör Malin Fors och hennes kollega Zeke tvingas försöka nysta i de få ledtrådar som finns. Men hur hamnade flickan i parken och vem är förövaren? Malin, som själv har en dotter i samma ålder, berörs mycket illa av det som hänt. Samtidigt anmäls en annan flicka försvunnen av sina föräldrar och kort därpå görs en fasansfull upptäckt vid en badplats utanför staden.

Tjejfesten som jag skulle haft idag blev inställd idag och blev istället flyttad till 7 nov. Och då hoppas jag verkligen att jag är frisk och kry! För då jäklar ska det bli parta av ;) Men jag hoppas att jag ska vara riktigt frisk redan imorgon. För på måndag drar jag upp till Bollnäs över dagen för att göra uppföljning av ännu en placering. Blir en rivstart! 7.30 blir jag upphämtad med bil och lär väl inte vara tillbaka i stan förrän sent på kvällen. Ena sträckan ska även jag själv köra.  Är väl en 40 mil upp dit och snö lär det vara efter kusten upp till Norrland. Så bara att hoppas på att det är hyfsat väglag och att djuren håller sig i skogen!

Så länge proppar jag i mig alvedon nu för att försöka få ner febern helt! Undrar om det är svininfluensan jag haft... eller nån annan influensa. Jag har haft ont i kroppen, hosta/astma, feber, förkyld och ont i halsen. Men nu har jag bara ont i kroppen, lite hosta kvar och en temperatur som inte riktigt vill ge med sig och hålla sig konstant. Men efter en sista dag i vila imorgon ska jag väl ändå kunna få bli frisk... Eller?

Nu ska jag kolla på Wallader - Cellisten. Fortsatt skön helg!


Kommentarer
Postat av: Lejonhjarta

Jag läste boken när jag var och paddlade i skärgården i somras. Tog mig igenom den, men jag måste säga att jag har vääääldigt svårt för språket i boken. Det blir för mycket poesi av det hela då han använder de mest skumma uttryck och beskrivningar. Men, kommer man bara in i "trans" och läser poesin så går det bra. Fast jag tror inte jag kommer att läsa något mer av honom... finns mer lättsmält litteratur för en kantig stackare som mig S

Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Ja, just poesin blev lite jobbig nån gång, men då hoppade jag över den. Sen hade jag i början lite svårt för när de tänkte för sig själva eller pratade, men vande mig efter ett litet tag och på det stora hela gillade jag ändå den väldigt mycket. Bra story och spännande läsning:) Så jag kommer definitivt läsa de andra böckerna av honom.

2009-10-14 @ 23:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback