Grannar - vi älskar att hata dem...ibland!

Kollar på Grannfejden och jösses hur grannar kan bete sig :) För ett tag sen satt de och skulle medla mellan de olika parterna och de betedde sig som småbarn och kastade skit på varandra. En säger "pladderkärring" till den andres fru. Mannen till frun svarar med "J-la idiot" och den andra säger tillbaka "Jaha, nu är farbror igång igen" samtidigt som Robert Ashberg försöker medla mellan frun som blev kallad för "pladderkärring" och frun i det tredje paret. Rena rama dagiset! De borde kolla på sig själva och se hur barnsliga de är :) Men skulle de se det så själva...? De fick göra övningar med varandras hundar och samarbeta med varandra och vips blev det en annan stämning mellan grannarna. Djur är verkligen människans bästa vän :)

Men jag vet. Grannar kan driva en till vansinne. Jag kan erkänna att jag haft mina stunder jag med när jag flippat ur. Kan då till mitt försvar informera om att jag haft ett rent helsike med min granne förr om åren när de hade fester mitt i veckan när pappan var på annat håll ganska ofta. Det slog aldrig fel att festerna inträffade just när jag skulle plugga till en tenta och skulle upp och skriva den morgonen efter. Det har spelats elgitarr vid 2-4 när jag skulle upp klockan 5 för att jobba osv osv.

♥ Just efter en sån fest drog jag på musik på högsta volym relativt tidigt på morgonen och precis intill väggen hade jag högtalarna in mot grannen och skrattat lite förnöjt för mig själv :) 
♥ Jag har slängt upp nåt i taket i ren ilska när folk höll på och förde oväsen i lägenheten ovanför.
♥ Min dåvarande pojkvän bankade ilsket i väggen så hårt han kunde vid nåt tillfälle när grannen var vänlig nog att kasta en boll i väggen upprepade gånger en tidig lördagsmorgon. Grannen slutade tvärt!
♥ Jag har också dragit på en film på högsta volym lägligt när det var nån värsta cirkusmusiken när grannen bredvid höll på och hoppade i golvet eller nåt liknande. (Ibland för att jäklas tror jag...)
♥ Jag har smällt igen min dörr hårt så in i bomben efter att grannen hållit mig vaken en natt.
♥ Jag har satt upp en arg lapp vid nåt tillfälle när ytterdörren stått på vid gavel tack vare min bredvidgranne (och hans fester) mitt i värsta snöstormen. 

Men vi går bra ihop grannen och jag och vi pratar när vi träffas (även sonen) så ni behöver inte vara oroliga ;)
Vad skulle man kunna säga sammanfattningsvis? Det är viktigt att visa hänsyn till sina grannar ;) 


Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Vi har världens bästa grannar, De vaktar huset och är kattvakt när vi är borta. Toppen!!



Men visst har jag haft min beskärda del av idioter till grannar. Jag minns när jag bodde i min första lägenhet. Jag fick ett brev hem från bostadsföreningen om att jag inte fick ställa min motorcykel utanför huset. Jag som inte ens hade varken mc eller mc-kort.



Nån jäkla idiot till granne som bara trodde att det var jag. Han var för övrigt helt kokobläng.



Hej svejs och kram.

Postat av: Norpan

Mallis: Härligt med bra grannar! Det är guld värt! Mina är helt okej nu och sköter sig, men skulle inte vilja ha in dem till att vattna blommor eller vara kattvakt.



Bra gjort av din fd. granne att inte ens ha koll på vem som har motorcykeln utan bara att anta att det var du!!! Du skulle ställt dit din cykel istället och skrivit Mallis motorcykel på eller nåt med en stor skylt ;)



Kram

2009-10-20 @ 09:39:49
Postat av: veronica

ja såklart är det viktigt med hänsyn. från båda parter såklart. Näe det är jobbigt att kolla på grannfejden - jag blir alltid lika förbannad på hur barnsligt folk beter sig :D

vad gör du idag?

2009-10-20 @ 09:53:28
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Veronica: Ja, visst blir man irriterad :) Vissa beter sig verkligen som småungar i Grannfejden!



Jobbar hela dagen och sen blir det en lugn kväll framför tv:n när jag kommit hem :) Själv då?

2009-10-20 @ 11:02:13
Postat av: veronica

Tack så mycket! :) ja det är en jädrans hosta så det blir jobbigt att jobba om man måste prata hela tiden i jobbet och hostan retar hela tiden. Så imorgon ska jag också vara hemma och kurera mig. Brukar vanligtvis aldrig sjuka mig men känner för mina kollegors skull oxå att det är en bra idé att isolera sig hemma :)



Låter som en bra dag för dig :)

2009-10-20 @ 11:15:40
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ja jisses ja, var e grannsämjerespekten!?



Brukar visa den respekten när jag bodde i huset att meddela närmsta grannarna att jag skulle ha fest en lördag eller fredag.. men lovade vara tyst innan midnatt. Redan då mjuknar det upp stämningen

2009-10-20 @ 14:37:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan:

Veronica: Ja, det är nog bäst. Oftast blir det bara sämre av att gå iväg och tar längre tid innan man blir bra!



Daniel: Du är en sån granne alla vill ha! En sån som visar respekt! Har man talat om att man ska ha fest så tycker ju de flesta att det är helt okej. Särskilt om det är en fredag eller lördag och det händer nån gång då och då. Flera gånger mitt i veckan och musik och spring bortåt en 3-4 är inte lika poppis :)

2009-10-21 @ 21:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback