Har inte förvandlats till en gris än...

...har bara börjat få lite rosa päls fläckvis på kroppen och känner ett sug efter ett lerbad... Japp, idag kunde jag vaccinera mig mot nya influensan som den numera kallas istället för svininfluensan. Min kollega stöttade mig innan jag skulle åka mot hemstan för att ta sprutan genom några värmande ord: "Om du skulle avvika (alltså gå bort, avlida) efter 2 timmar efter du tagit sprutan kan jag i alla fall säga att du är en reko tjej så du kan räkna med en krans från mig"! Jag kände mig genast mycket lugnare...! ;)

Det senaste vaccinet jag tog var rabiesspruta efter jag blivit riven av en katt i Tunisien och det var några år sedan. Så jag var faktiskt riktigt nervös när jag satt där på vårdcentralen och väntade på min tur. 6 stycken var före mig så varje gång de kom och ropade upp ett nytt nummer så satt jag och räknade ner mer och mer spänd.

Bad om att hon skulle ta febern utifall att och jag låg precis under gränsen till feber så jag fick ta. Höger arm fick man ta i även om man var högerhänt. Hon märkte nog att jag var lite spänd för hon började prata på: "Åh vilken fin tatuering du har", "Gjorde den ont att ta?", "Jasså, jaha, jaha...", "Min son har två..." Gick rätt snabbt och kändes inte speciellt mycket. Om tre veckor är det dags för dos nummer 2.

När jag gick ut blev jag helt plötsligt jätteyr, kändes som jag var full och höll på att stupa åt sidan. Så jag tänkte "typiskt jag får biverkning direkt...jaha och nu ska jag sätta mig och köra bil...jag kommer köra av vägen". Men det släppte på två sekunder, förmodligen för jag varit så nervös och spänd. Sen har jag inte haft nån känning förrän sent på kvällen då det började kännas i överarmen om man lyfter på den. Annars är det lugnt. Ont i armen kan man ju överleva! :) Jösses så pjåskig man kan vara över ingenting! Det var ju luuuuuungt :)

Kommentarer
Postat av: Gissan

Du är grymt duktig..!! ;)

Jag tänker inte ta den, jag...skiter i det...

Har aldrig tagit någon och tänker bara göra det om jag är i närheten av andra kanske sjuka och nedsatta människor så man inte smittar dem i så fall...

Men jag tror det är jättebra att du gjort det. Du träffar ju massa folk hela tiden.

Kram på dig o ha en bra helg.

Gissan

Postat av: mallis in real life

Jag har tagit två blodprov och en vaccinspruta inom loppet av en vecka. Jag har inga som helst problem med att ta sprutor, men jag är faktiskt sådär sugen på att ta nummer två.



Jag hade jätteont i armen i två dagar, kunde knappt lyfta den. Sov skitdåligt första natten eftersom jag ofta ligger på höger sida.



Nåväl, det är väl bara att bita ihop.



Ha en underbar helg. Kram

2009-10-30 @ 10:14:55
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Veronica svarar

Jo det är prefekt när man har fest eller middag eller så. ta fram gitarren och köra allsång :) Åhh. Kan jag lära mig tror du???

2009-10-30 @ 10:50:30
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Carro

Godmorgon :)

2009-10-30 @ 10:57:02
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Norpan

Gissan: :)Nej, det är ju upp till var och en vad man väljer. Jag tog den dels för jag träffar så mycket barn, men också för jag tillhör riskgruppen eftersom jag har astma som jag medicinerar dagligen och svininfluensan eller nya influensan slår sig ju på luftvägarna. Det brukar iofs vanliga influensan göra för mig också. Sen är den ju gratis också, så för mig var det självklart. Kram o ha en bra helg du med!



Mallis: Verkar vara otroligt olika det där med armen. Jag har onti armen och har inte kunnat ligga på den sidan, men inte så ont att jag knappt kan lyfta armen. Jag känner lite upp mot halsen nacken också. Men jag har fått värk i kroppen idag och feber. Mindre kul, men ska vara vanligt. Så får väl se om det ger med sig tills imorgon! Bra ändå att du tagit den. Men när man tar den andra kanske det inte blir likadant förhoppningsvis... Hoppas inte det i alla fall. Kram och ha en underbar helg o mys lite extra med bebben! :)



Veronica: Klart du kan lära dig! Finns lektioner och sånt på Youtube t.ex och bra sidor på nätet om man inte vill gå iväg och ta lektion.



Carro: Godmorgon till dig också! Eller god kväll kanske man ska säga vid den här tiden... :)



2009-10-30 @ 17:54:56
Postat av: Veronica svarar

hoppas du kryar på dej snart. Tillhör du en riskgrupp eftersom du fått sprutan redan? Inte tagit än.......

Ska fasenimej lära mig spela gitarr. Var så sugen efter att min farbror och faster spelade vid allsång på min andra fasters bröllop förra året. Så härligt att bara "hänga på" med ackord i en låt :)

2009-10-30 @ 18:49:44
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:har frågestund i bloggen, ställ gärna en fråga eller flera :*

2009-10-30 @ 20:29:26
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Norpan

Veronica: Japp, jag tillhör riskgrupp. Jag har astma som jag medicinerar för dagligen så därför fick jag ta tidigare. Blir alltid riktigt dålig när jag får influensa och denna ska sätta sig särskilt på luftvägarna. Träffar ju också mycket barn i mitt jobb så. Men jag tycker definitivt alla ska ta sprutan om man inte är äggallergisk.



Ja, det tycker jag! Gitarr är mysigt! Har lyssnat mycket på gitarr under sommaren i stugan också :) Det är så fint!! O som sagt perfekt att liva upp fester med :)



2009-10-30 @ 21:35:46
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Veronica svarar

ja då förstår jag. Om du tar medicin dagligen och allt! ja jag tycker också man ska ta den oavsett riskgrupp eller inte, så slipper man sprida smittan vidare. Även om man får lindriga symptom själv kan ju andra bli riktigt sjuka. Jag har aldrig tagit förut men tänker ta i år om det nu finns nåt vaccin över till oss som får vänta :)

Vad gör du idag? Mår du bättre?

2009-10-31 @ 09:20:28
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Veronica: Det är första gången jag tar vaccin mot influensa också! Japp, jag mår bättre idag hoppas det håller i sig. Jag ska ha en lugn dag och titta på serien "Kalla fötter" som jag fått låna av en kollega, sen handla lite och ev. om jag mår ännu bättre ikväll så får jag middagsbesök av pappas sambos dotter.



Har inte sett filmen ni eventuellt skulle se. Inte lika mycket för skräckisar längre som när jag var i tonåren. Tycker oftast de blir för mycket. Finns få bra tycker jag. Är mer för thriller/action då :) Gillar du skräckisar?

2009-10-31 @ 10:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback