Saltå kvarn...

Första kvällen igår utan feber! Kan ni tänka er hur glad jag är? :) 4 veckor tog det! Helt otroligt! Men nu är jag ÄNTLIGEN helt frisk och kan ta sprutan i veckan!

Igår var jag och 2 stycken till iväg på uppföljning av en boendeplacering. På vägen hem åkte vi in till Saltå kvarn, utanför Järna! Det är en tripp jag kan rekommendera! Så fin omgivning i Järna och där i krokarna! Vid kvarnen säljer de färskt bröd i olika sorter, linser, havregryn, olika sorters ris, dinkelmjöl, torkad frukt, vinäger....ja allt som de har med sitt egna märke. Några av er har säkert sett Saltåmärket som säljs i vanlig butik också, t.ex. på Coop. Jag köpte fiberhavregryn, röda linser, bröd till mig själv och till brorsan & Y, pappa & K och till mamma. De fick ett solrosfröbröd som jag tyvärr inte kunde köpa själv, då jag helt plötsligt blivit allergisk mot solrosfrön. Är väl för mitt immunförvar är nere på noll som jag fick sån kraftig reaktion. Läpparna svullnade upp och det kliade på tungan och i halsen. Jag som älskar solrosfrön :( Iofs kan det ju vara ett billigt alternativ om man vill förstora läpparna ;)

Vi käkade också mat på caféet som ligger där. Det blev trattkantarellsoppa med färskt bröd och till efterrätt vit chokladmousse! Jättegott! Vi stannade sen också till vid en jättegullig liten leksaksaffär inne i Järna och där blev det en liten present till lilla H också :) Vill man se något mer än det där så kan man även åka ännu en liten bit förbi Saltå kvarn, så kommer man till Ytterjärna (vilket namn va?) och där finns ett ekologiskt växthus där de säljer grönsaker, egengjord yogurt, mjölk, brieost, eget smör och en massa saker mellan himmel och jord. Där finns också den kända Vidarkliniken, en massa andra byggnader som är byggda på ett annorlunda sätt, som kulturhuset t.ex. mitt i byn :) Där finns också ett café som säljer egenproducerade saker från byn och en restaurang där man kan käka salldsbuffé. Blir nog en tripp till Järna i vår/sommar igen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback