Hur dum får man bli?

Skönt att vara lite tidigare på jobbet nu igen! Lugnt och skönt är det när man kommer, bara en kollega brukar vara här då. Och inte heller var det mycket bilar på vägen idag. Körde om en lastbil sen var det helt tomt på min sida. Så skönt att kunna susa fram på vägen utan en morfar Ginko som är ute på vägen, eller långtradare som ligger och stör och som jag får mitt 711 stenskott ifrån... Så min morgon började bra! :)

Idag kommer bästaste kompisen C alias Scarlett Pimpernell för att stanna över helgen. Bor annars där vi har stuga. Då kan man ju undra vad hon fick det namnet ifrån... Jo fröken Scarlett gjorde en andra tatuering och var helt säker på att det var en Lotusblomma, men jag tyckte att det såg rätt likt ut en lilja. När vi pratade på kvällen efter hon gjort den talade hon om att tatueraren hade sagt att det var en lilja. Jo, det var ju det jag misstänkt. Sen ska man ju hålla på och smörja in sitt nya konstverk under en period efter med t.ex. Helosansalva. Så dagen efter stod det på Facebook: Jösses vad den där nejlikan behöver smörjas. Då var jag ju bara tvungen att retas lite med henne och sen för hon riktigt ska minnas sitt misstag har hon fått namnet Scarlett Pimpernell (Den röda nejlikan). Så i helgen blir det en massa tjejsnatter och vin :)

Igår när jag skulle städa såg jag nåt som fick mig att skratta åt mig själv för man undrar hur korkad man får bli ibland :) Jag har en golvlampa som står i vardagsrummet med två armar till två lampor. Den ena lampan började flimra för ett tag sedan och jag provade då att ta bort dimmern efter att ha bytt glödlampa och det fortfarande var likadant. Jajemän det gick bättre, även om lampan ändå lyste med ett lite svagare sken. Sen nån dag senare när jag skulle tända den så funkade den inte alls. Så tänkte: Jäkla skit, nu har lampan gått sönder på en gång också! Men har inte orkat byta den och så har man ju såklart glömt flera gånger och försökt tända den. Så igår när jag skulle städa, vad ser jag? Jo, KONTAKTEN ÄR INTE I! Brukar man inte tänka på såna saker normalt sätt. Jo, jag trodde då det. Men på mornarna när man är lite trött (är mest då jag tänder den) så tänker man tydligen inte på såna saker. Så nu vet jag ju i alla fall varför den inte lyste.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback