Tåget eller bilen....that´s the question!

Nu har jag köpt tågkort och ändå kommer jag mig inte för att ta tåget! Jag hittar hela tiden på ursäkter varför jag ska ta bilen! Bara idag, det är ju måndag, bara idag för har ju så mycket grejor med mig, bara idag för det är ju så dåligt väder, bara idag för jag vill sova lite till, bara idag så jag kan jobba över lite längre och slippa passa tåget hem..... it goes on and on!

   VS. 
Röda faran också kallad Sigurd, som gärna styr kosan mot jobbet ;) vs tåg!

Vad ska jag göra för att komma mig för att ta tåget? Vad i hela friden kan motivera mig tillräckligt?

Det är billigare, jag har ju faktiskt köpt ett tågkort och får då betala dubbelt genom att ta bilen, det blir slitage på bilen, jag kan använda tiden på tåget till att läsa och få lite extra tid att flexa för (OM jag inte somnar som jag brukar ha en viss förmåga till att göra på eftermiddagen), jag minskar risken för att få stenskott på bilen (som ni säkert vet vid det här laget är jag ju THE QUEEN OF STENSKOTT och har numera svart bälte i att få stenskott på rutan), jag får extra motion genom att cykla ner på stan.... Men tänker jag så på morgonen? No way! Det är mer "Gud vad skönt att sätta sig i bilen och komma direkt utanför jobbet-tankar". Hmmmm, får nog träna på det där!

- Imorgon ska jag ta tåget! Imorgon ska jag! Imorgon SKA JAG ta tåget!
Fy jäklar vad det tar emot när det hela tiden är en massa signalfel och man kommer 20 minuter senare till jobbet varje gång. Tänk vad det blir i längden....
Samtidigt nån gång när jag verkligen skulle tagit tåget och jag i sista stunden tagit bilen så har jag fått ett nytt stenskott med efterföljade spricka i rutan. Guuuuud vad jag ångrade då att jag tog bilen ;)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Nä IMORGON ska du. Bums.



En dag i taget.. du MÅSTE tågvänjas!!!

Postat av: Norpan

Daniel: Tågvänjas var nog nog rätta ordet! Där satte du huvudet på spiken tror jag. Men hur gör man det???

2009-09-23 @ 21:16:37
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Gissan

Hur gick det?

Blev det tåg eller..?

Håller med Daniel annars... Bums.

Skärpning Norpan ;)

Kram Gissan

2009-09-23 @ 22:50:15
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Nej, idag blev det bil och kommer så bli resten av veckan. Idag var jag tvungen att ta med mormor då hon skulle till mormor och vara kattvakt i några dagar. Imorgon måste jag åka förbi mamma och ge ena katten medicin då mormor inte klarar av det själv. Så kan det bli. Men på måndag så ska det nog kunna bli tåg ;) Då ska jag ändå lämna in bilen för byte av framruta! Kram

2009-09-24 @ 10:33:48
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Bilen är betydligt bekvämare, så enkelt är det.



Jag har tur som kan cykla till jobbet, fast när regnet öser ner tar jag bussen.



Kram på dig

2009-09-24 @ 11:10:12
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Alldels riktigt! Och det är lätt att bli bekväm. Det är ju därför det är så svårt att komma igång med tåget igen. Det enda positiva med det är ju att man spar pengar och att man spar bilen.

Vore ju guld om jag kunnat cykla till jobbet istället, dvs. OM jag hade närmre till jobbet än nu! Avskyr att pendla! Så du kan skratta dig lycklig! Kram

2009-09-24 @ 20:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback