Livets plötsliga vändningar...

Min fredagskväll avslutades väldigt tråkig och tragisk. Fick ett chockartat besked från en kompis att en gemensam kompis och fd. kollega hade dött. 4 år äldre än mig var han och hade en lite fin dotter. Så ledsamt! Jag förlorade en nära killkompis för några år sedan och beskedet rev upp gamla sår igen. Oundvikligt! Samtidigt när det sker såna här saker får man sig en rejäl tankeställare. Livet är för kort för att haka upp sig på småsaker. Man ska värdesätta livet och ta tillvara på familjen och vännerna man har och leva i nuet. Imorgon kan det vara försent! Vila i frid C!

Hela dagen idag gick åt att flyttstäda gamla lägenheten! Tur jag hade mamma till hjälp, annars hade jag nog hållit på än! Är helt mör efter dagen och väldigt trött så det blir snart sängen. Hade mycket hellre suttit ute i solstolen och njutit av solen! Men samtidigt skönt att få avsluta allt med gamla lägenheten och kunna släppa det. Så fint städad som den är nu, har den väl aldrig varit ;) Fick lite smått panik när jag inte hittade den tredje nyckeln till lägenheten. Ska ju lämna nycklarna på onsdag. Först mitt kollegeblock till högskolekursen puts väck, och sen nyckeln! Nä, nu fick det väl vara nog! Men som tur var hittade jag på den nu på kvällen när jag satt och tänkte vart sjutton jag hade kunnat lagt den. Det var en mycket väl genomtänkt ställe kan jag säga! Och inte alls självklart ställe där man tittar... Att man aldrig lär sig att man inte ska lägga saker på smarta ställen....

Dags att sova, för imorgon är det ju dags för "The last Bounce" i Globen! Tråkigt att de ska sluta, även om jag förstår varför. Det är slitigt att dansa så mycket. Och blir inte mycket tid för annat. Men synd är det! De är så jäkla duktiga och gör så bra shower. Denna kommer säkert inte vara sämre heller! Men först på förmiddagen kommer det en och ska köpa min skänk! Och igår sålde jag min byrå. Sen ska det bli lite nya möbler här hemma förhoppningsvis :)

Ha en skön söndag! Kram!


Kommentarer
Postat av: Billie

Nej fy... Jag ryser i hela kroppen när jag läser vad som hänt :( Det är för jävligt med döden, me don´t like.. Visst ska vi alla dit, men när det händer så unga. Vet hur jävligt det är.. :/



Duktigt av dig att ha gjort klart lgh ändå! Flyttstäda är ju inte det roligaste precis. Att göra fint när man inte ska bo där längre :P



Hoppas du har det fantastiskt kul på Bounce ikväll vännen min :) Jag är lite bitter över att jag aldrig sett dem.



Puss!



ps. Och nej, man ska ALDRIG lägga saker på smarta ställen. Slutar alltid som för dig, hihi.. ds.

Postat av: Frk Svensson

Neej vad hemskt & orättvist.

Jag tänker på dig & förstår att det kommit upp gamla känslor då du tidigare förlorat en vän.



Stor kram!!!

2010-04-25 @ 19:50:14
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: stoffe

vad ledsamt att läsa :(

Du som har haft så "tur" nu på senaste tiden.

Jag tänker på dig.

kram kram kram

2010-04-25 @ 21:21:36
URL: http://words-by-stoffe.blogspot.com
Postat av: Norpan

Billie: Ja unga ska inte dö! Så är det bara!



Tack det var jättekul att se showen och de var såååå bra! Du har verkligen missat nåt! Gillar man dans så är det dem man ska se helt klart. De finns på dvd :) Tror denna showen kommer komma på tv senare för tv filmade igår nämnligen när vi var där och styrde upp en massa innan och så.



Ja, smarta ställen är verkligen inte bra. Man ska lägga det på mer vanliga ställen istället, på en särskild plats där man alltid lägger sånt man ska hålla koll på. Då blir det mycket bättre :) Puss!



Frk Svensson: Tack vännen, nej det är verkligen sorgligt. Man har alltid svårt att förstå varför unga dör. Stor kram tillbaka!



Stoffe:Ja, den turen går nog lite upp och ner får jag lov att säga. Detta är inte det enda som varit. Och det är väl så livet är. Det går upp och ner som en berg o dalbana för de flesta kanske i alla fall, men olika mycket. Kramar

2010-04-26 @ 09:00:33
Postat av: Daniel

Så ledsen man blir. Må han vila i frid.



Livet ska man inte ta förgivet. Livet är så kort. När min tvillingssjäl Elin tog livet av sej lämnades ett tomrum som är svårt att förklara. Livet går vidare. Men minnen man har. Som tur förstärks den viktiga insikten att uppskatta livet.

2010-04-28 @ 11:25:35
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, det är tråkigt! Helt rätt, livet kan man aldrig ta för givet. Ja, Elin blev ju inte gammal heller. Hemskt när så unga människor väljer att avsluta sitt liv. Jag vet ännu inte om det var det som hände C också. Livet är värdefullt! O man önskar att om man mår dåligt på olika sätt väljer andra sätt eller söker hjälp av någon när det känns som mest hopplöst.

2010-04-29 @ 08:29:55
Postat av: Dandarache

Well, det kändes rätt surrealistiskt att sitta där på hotellet i Bangkok och få reda på att C hade dött. Vi satt i baren och hade just beställt in mat och rött vin (vin kostar oftast lite mer i Thailand så vi hade slagit på stort). Vi skålade i samma veva som bandet, dvs ett gäng thailändare sjöng "Teddybör", dvs Elvis gamla slagdänga "Teddybear" ackompanjerat av en förprogrammerad sequencer samt hemskt pianospel. Det lät förskräckligt! Av en ren slump valde jag att kolla mailen och såg att en klubbkompis hade mailat mig. I brevet stod att C hade dött och det tog ett par minuter före jag fattade att det var sant. Utanför var det rödskjortor som sköt granater i centrala Bangkok, på island var det en vulkan som gjorde att vi inte kunde åka hem och mitt i alltihop så händer det här. På något sätt kände jag då att livet är så skört och att vi är så sårbara. Tänk att en vulkan på andra sidan av jorden kan göra att vi reser tillbaka 100 år i tiden där folk överväger att ta båten hem från Bangkok?



Jag kommer att sakna C och det är riktigt tråkigt att han gick bort. Tankarna går så klart till familjen. Vila i frid, C. Dito T.

2010-05-11 @ 22:24:32
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Norpan

Dandarache: Svårt att ta till sig så mycket saker på en gång och svårt att fatta att det är sant. O tråkigt att du skulle behöva få beskedet där i Thailand! Ni var ju ändå i en liten utsatt situation utan det beskedet också. Förstår att du särskilt kommer att sakna C eftersom ni stod varandra så nära och otroligt jobbigt för familjen och lilla E som får vara utan en pappa att växa upp med. Sorgligt! Unga ska inte dö!

Hoppas för övrigt att det går bra med eran flytt och att ni kommer att trivas på nya stället! Hoppas vi kan luncha snart med våran kompis J också!

2010-05-12 @ 13:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback