Melodifestivalen, shopping, 30-årsfirande, städning...

Dags att städa och fixa lite hemma. Hyresvärden kommer nån dag den här veckan för att kolla på mitt köksgolv och badrumsgolv om det är så att de eventuellt kan bytas ut. Vore rätt skönt, för de är inte för hävliga! Hoppas! Samtidigt så har jag börjat att kolla på lite annat också. Dags att flytta känner jag för att starta om på nytt någon annanstans.

Har varit skönt att vara borta i helgen och göra lite annat. Vi har shoppat lite, ätit gott men nyttigt och kollat på Melodifestivalen igår. Jag gillade Ola bäst som var poppig, lätt att ta till sig, energifull och fastnar. Annars var det inte så mycket som var så märkvärdigt. Iofs får jag nog erkänna att jag gillade "Singel" lite också. Salem al Fakir var ok, men en sån som jag lätt tröttnar på. Några låtar var riktigt bedrövliga! Men tänk vad folk tycker olika ändå om Melodifestivalen! O vad det diskuteras kring ämnet i radio, tv, bloggar, på jobbet osv. Alla har sina åsikter om låtarna, vad de har på sig, programledarna osv. Lite kul är det ändå även om jag inte är något schlagerfreak. Men jag var faktiskt och kollade live när det var i stan för 2 år sedan och det var en upplevelse!

Idag har det varit firande av brorsan J som fyllde 30 år. Pastasallad och prinsesstårta stod på menyn. Gott! Lite kul med festligheter på en söndag också, vilken annars gärna blir en slöardag. Nästa helg blir det 90-årsfest i lokal, så då blir det lite mer festligheter. Brorsan har 30-årsfest tillsammans med 2 kompisar som också fyller 30 år. Ska bli skoj.

Nu ska jag ta tag i städningen och sen göra köttfärssås till matlådan imorgon. Sen är det dags för "I en annan del av Köping" som bara måste ses! Tobbe, Tobbe, Tobbe! Men de andra är bra också!

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Hej min lilla Norpa!

Vilken underbar helg du verkar ha haft. Du kan få komma till Bromma och ordna med lunchlåda om du vill också hihi Jag. Mia, Lina och Ida tittade på Melodifestivalen igår, Det var inga speciella låtar.

Ska du och jag ställa upp i en duett nästa år?

Hihi

kramis

Postat av: Gissan

Tobbe = bara för rolig... :D

Jag såg bara sista halvan av programmet, men såg slutet.

"Tobbe, var kaffet gott då?"

"JAG MÅSTE HA MER".... Hahahaha

Och hans "håll käften" hela tiden...

Han är för härlig...

Men man funderar ju...är det etiskt "tillåtet" att skratta åt dem...?

Jag skulle vilja påstå att jag skrattar för att jag själv skulle vilja vara så ibland...jag menar, att man bara skiter i alla sociala spärrar och bara säger till nån exakt vad man tycker...typ "håll käften" till nån som man bara stör sig på...

Asch, jag fattar vad jag menar i alla fall.. ;)

Ha en skön dag nu

Kramis

2010-02-08 @ 08:52:30
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Frk Svensson

Haha! Ja visst är det lustigt vilket STORT samtalsämne det är det där med Melodifestivalen :D

Men skojigt är det!

KRAM

2010-02-08 @ 20:49:30
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Gissan: Ja, Tobbe är störtskön! Så jäkla härlig!

Bra tanke där med att skratta åt dem. Beror på om man har någon baktanke eller ej och det har vi ju inte :) Och Tobbe gillar ju att spexa. Han är nog lite nöjd över att vara den man tycker är rolig och en skön person :) "Vad kostar den där? Tusen spänn???" "Den kostar pengar Mats du vet!""Jag hittar nog fanemej bättre än dig!" Ja ibland vore det nog bra att släppa på sina spärrar. Tobbe är ju verkligen sig själv i alla fall! :)



Det kan ju vara lite samma dilemma med dem jag träffar. Men det blir aldrig så man skrattar "fel" utan mer tillsammans åt olika saker. De är så goa dem man träffar!



Hoppas du haft en bra helg och en bra måndag! Kram kram



Frk Svensson: Ja, och samtalsämnet lär ju pågå några veckor :) Det är faktiskt lite roligt! KRAM!

2010-02-08 @ 21:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback