Rallytur på Volvo!...

Igår stannade jag till på Volvo på vägen hem från jobbet. Tyckte det smällde till vid ena sidan när jag körde i gupp på slutet innan jag kom fram till jobbet och när man åker 5 mil mellan städerna vill man gärna veta att bilen är ok. En karl i 60-årsåldern hängde med ut på en sväng för att lyssna. Så fick sätta mig på passagerarsidan. Och jäääääklar vad han körde :) Rena rallyn runt på Volvoområdet, vi for som en fjällämmel. Det lät ingenting! Han förklarade att det kan komma in sten vid fjädersätet ibland och då kan det panga till vid gupp. Så kunde lugnt köra hem till hemstan igen för om det var en sten var den borta :) Undrar om han inte passade på lite extra att köra när han hade chansen... ;)

Igår kväll gjorde jag hemmagjord pizza tills brorsan, Ylva och Hugo skulle komma. Gjorde från scratch, ingen färdig botten här inte. Men det tog tid, för det tog tid ute på Ica Maxi då det blivit fel på kortsystemet och sen råkade jag göra fel med degen först och fick göra om. Det blev med skinka, färska champinioner, paprika, oliver, ost och tomatsås förstås. Fick en present av dem, 500 kr på Mediamarkt som bidrag för att kunna köpa nytt objektiv till kameran! Bara för att jag suttit så mycket barnvakt och ger Hugo presenter. Men det gör jag ju för att jag vill och tycker om honom! Det är ju fasters lilla älskling :) Så helt onödigt, men väldigt gulligt av dem!


Nu blir det en tur ut till Mälaren för att ta en promenad i spåret i snön! Nu behövs det lite lördagsträning känner jag :) Tror kameran får följa med också kanske... Visst är det härligt med helg? Trevlig lördag på er!



Kommentarer
Postat av: stoffe

Hej

åh nu kom det efterlängatde inlägget!

Vad mysigt med hemmalagad pizza, det slår verkligen alla pizzeriors pizzor.



Du verkar ha en så mysig "semester"

Kram

Postat av: Norpan

Stoffe: :) Man gör så gott man kan ;) Ja, hemmagjord pizza är gott och så kan man ju ha på det man själv vill :)

Tycker du? :)Ja, det gäller att utnyttja tiden på ett bra sätt! Kram

2010-01-17 @ 00:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback