Till minne av min lilla älskling och ögonsten 931111-100129

Hemma igen efter att ha bott hos min bror, svägerska och brorson sen i fredags. Nu ska jag försöka genomlida natten! Saknaden gör ont ända in i själen! Bara att stiga in genom dörren och ingen kisse som kommer och möter en för att bli upplyft och pussad på. Mina händer började skaka bara jag steg in i hallen och tårarna har runnit konstant! O jag får panikkänslor över att aldrig mer få träffa min lilla älskling, aldrig mer sitta i soffan och hon kommer och klättrar upp i famnen för att mysa, aldrig mer höra hennes snarkningar när hon låg och sov så djupt, aldrig mer ha hennes huvud liggandes på min arm och ligga tätt tätt intill mig under täcket, aldrig mer höra henne tassa omkring hemma i lägenheten, aldrig mer höra henne rassla inne i kattlådan och komma utspringandes i full fart, aldrig mer se hennes blick titta en djupt i ögonen, aldrig mer se henne slå kullerbytta av lycka när jag gosade med henne, aldrig mer se henne sittandes under en lampa och sola sig. Det är så fruktansvärt! Hur kan jag någonsin vänja mig vid det?





Jag kan inte för mitt liv förstå att hur klarade av att ta beslutet eller genomlida de sista timmarna med henne. Men det var det jag var tvungen att göra och på något sätt klarar man det, även om jag inte förstår hur. Och nu måste jag genomlida saknaden av henne som gör så enormt ont! Hon har funnits med mig i nästan 16 år. Hade henne med mig på prov när jag pluggade uppe i Gävle för att se om jag tålde henne. Jag är nämnligen allergisk mot katter. Meningen var att jag skulle ha en kattunge. Men när jag väl haft henne hos mig var det kört! Älskade henne från första stund! Då var hon 1 år. Sedan dess har vi hängt ihop som ler och långhalm. Hon har varit med mig alltid, genom enormt svåra stunder och lyckliga stunder. När hon var hos mormor om jag var bortrest och jag kom och hämtade henne så kom hon springades och skulle bli upplyft på en gång. Hon var enormt bunden till mig. Älskade/älskar min lilla kisse av hela mitt hjärta! O hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta! Finns ingen som henne! Är så glad för de åren jag fick med henne för hon förgyllde verkligen mitt liv! Livet är otroligt grymt ibland och det är mycket man ska gå igenom! Nu ska jag försöka genomlida första natten utan henne sovandes på min arm. Matte saknar dig Rosie! Hoppas du har det bra nu! Matte kommer alltid att älska dig ♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Gissan

Usch ja.

Det är verkligen inte roligt.

Hoppas du får sova i natt.

Har tänkt jättemycket på dig och din kisse idag.

Kram från Gissan

Postat av: Stoffe

tack för ditt fina inlägg. Vad glad jag blev, det är inte så ofta någon skriver så, Tack tack.

Jag bollar inte över detta för att jag tycker att man ska säga det, jag menar det, och du verkar vara en jordnära och härlig tjej. Det är faktiskt helt okej "att fundera" som du skriver i din presentation i bloggen. Du är fantastisk och en stark tjej kram.....

2010-02-01 @ 00:40:50
URL: http://kristofferlundqvist.blogspot.com
Postat av: Garbo

Såg inne hos Mallis att du hade sorg och som kattägare hundägare djurälskare jag är så vet jag vad du går igenom just nu.

Man tror hjärtat ska brista av sorgen saknaden är enorm man e förkrossad helt enkelt och människor som inte haft djur kan aldrig förstå att sorgen efter ett älskat husdjur gör minst lika ont som vanlig sorg efter en älskad person...



Låt det ta den tid det tar,sorg kan inte skyndas den kommer komma o gå i vågor sakta kommer minnena ta över och du kommer sitta där o minnas era fina 16 år tillsammans m glädje istället för sorg och kanske kanske kan en ny liten kisse fånga ditt hjärta framöver...



En stor Kram från mig.

Garbo

2010-02-01 @ 09:16:39
Postat av: Astriid

Vartenda hårstrå på kroppen står rakt ut på mig just nu. Det gör ont i min själ att läsa om ditt lidande. För det är hemskt, jag vet.



Du är så otroligt stark som faktiskt gjorde det. Väldigt fint och bra beslut. Glömmer kommer du nog aldrig att göra men konstigt nog så vänjer man sig till slut. Hur jobbigt det än är nu. Och jag tror det är bra om du gör andra saker, försöker tänka på annat. Jättebra att du var hos din bror nu! Så du slapp vara ensam.



Tänker på dig vännen min.

Kramar!!

2010-02-01 @ 11:20:49
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag gråter med dig när jag läser inlägget. Tänker så mycket på dig ska du veta! KRAM

2010-02-01 @ 19:44:36
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Frk Svensson

Jag har varit med om det där jag också. Min förra katt hängde med mig i 16 år. Det önskar man inte nån... Jag säger som Astriid: På nåt sätt vänjer du dig, men saknaden finns där. Skickar en stöttande kram!!

2010-02-01 @ 20:39:12
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Gissan: Tack vännen! ♥ Nej, hemskt att gå igenom! Sover som en kratta, tur det finns insomningstabletter! Kram!



Stoffe: Tack gulliga du! ♥ Det värmer i hjärtat! Kram!



Garbo: Tack så jättemycket fina du för ditt varma och fina inlägg! Du skrev precis vad jag tänker och känner. Det märks att du älskar djur lika mycket som jag gör! Det är som du säger att det gör lika ont att mista sitt älskade husdjur som att mista en älskad person. Det kommer att ta tid. Det känns som hjärtat ska brista emellanåt och ångesten är hemsk! Men jag hoppas att det kommer bli lättare med tiden även om jag alltid kommer att sakna henne! Stor kram tillbaka! ♥



Tack Idavännen! Du är så go! ♥ Tids nog hoppas jag att det blir lättare, men saknaden kommer alltid att vara stor! Jag bara önskar jag kunde få henne tillbaka, men frisk och välmående! Det känns så hemskt att aldrig får hålla henne i famnen! Men jag vet att beslutet var det rätta för hennes skull, annars hade jag aldrig klarat av att låta henne somna in. Hon slipper lida även om jag får lida. Men hemsk smärta att ta sig igenom! Sån jäkla ångest som gnager hela tiden! Det var skönt att få komma bort till brorsan och svägerskan ett tag även om inte sorgen försvinner, men det var skönt att slippa vara ensam och det känns skönt att få åka dit om smärtan blir outhärdlig. Kramar!



Lotta: Tack gumman! ♥ Gulligt av dig att tänka på mig. Och tack för dina fina sms, kommentarer! Ett husdjur betyder verkligen mycket! Önskar inte nån att gå igenom detta! Kramar!



Fröken Svensson: Tack så mycket! ♥ Ja, då vet du precis hur det känns och hur stor saknaden kan vara! Kramar!

2010-02-01 @ 22:58:37
Postat av: Lillsnörpa

Tårarna rinner ner från mina kinder. Jag vet inte vad jag ska säga. Det finns nog inga ord som kan trösta just nu. Jag vill att du ska veta att jag tänker på dig och lilla Rosie. Hon kunde inte haft en bättre matte än dig.

Många Många Kramar

2010-02-01 @ 23:12:15
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa

Tårarna rinner ner från mina kinder. Jag vet inte vad jag ska säga. Det finns nog inga ord som kan trösta just nu. Jag vill att du ska veta att jag tänker på dig och lilla Rosie. Hon kunde inte haft en bättre matte än dig.

Många Många Kramar

2010-02-01 @ 23:12:16
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Lillan

Hittade hit från lillsnörpa..

Fy vad ledsen jag blev.. Usch att mista en älskad vän är inte roligt att genomlida..

vet inte vad ska jag ska säga mer än att jag vet precis vad du går igenom just nu.. Skickar en kram istället för massa ord..



kram

2010-02-02 @ 17:32:37
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Lillan

sv jo jag jobbar som personlig assistent natt just nu..



Min ena katt blev 16 år han med.. Han hade funnits mer än halva mitt liv när han lämnade oss.. Det är en jätte jobbig tid du har framför dig innan man kan fokusera på allt mysigt man hade med dem utan att hjärtat slits ur kroppen på än..



dubbel kram

2010-02-03 @ 01:16:00
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hon har det skönt å bra i katthimlen

Å ni ska återses!

2010-02-03 @ 14:39:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: cecilie-bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Åh stackare! Stay strong, kram! <3

2010-02-03 @ 15:10:50
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback