Lördag....

Redan lördag och rösten har fortfarande inte kommit tillbaka, så bara att vänta och vänta och vänta. Fick i alla fall komma till VC igår äntligen efter 2 tidigare försök. Var mamma som ringde den här gången, för när man inte har någon röst har man ju inte mycket att sätta emot ;) Hon behövde inte ens argumentera, fick komma direkt. Att det ska behöva vara så komplicerat. Borde väl vara ens fulla rätt att få gå till doktorn när man känner att man inte mår bra och man inte blir bättre?

Fick sitta med en inhalator och överdosera med astmamedicin i några minuter. Efter det har det blivit något bättre men inte bra. Jag fick rådet i måndags när jag ringde till VC att ta en receptfri medicin mot min hals som jag fortfarande hade ont i då. Tänkte inte på att kolla så noga på paketet för vet vilka mediciner jag ska hålla mig borta ifrån pga. min astma. Detta var ändå en sån medicin, vilken förstås istället gjorde att jag blev sämre och satte igång min astma då jag inte tål en ingrediens i medicinen. Så istället för att göra mig bra gjorde den mig sämre. Nu ska jag inte ta någon hostmedicin alls utan bara min astmamedicin. Tack VC! De borde kolla innan de rekommenderar saker, särskilt när jag har varning på såna preparat!

Så blir till att vila och ta det lugnt några dagar till och hoppas att det snart blir bra. Jag längtar verkligen! Man kan ju verkligen säga att min dejt (eller vad jag ska kalla honom...) fått en bra start i alla fall ;) Stackarn fick inte sova en blund pga. min hosta. Han var trött i 2 dagar efter det. Hoppas han snart får se en friskare sida av mig också. Får väl vara glad att jag inte smittat ner honom i alla fall.

O min flytt kommer jag inte långt med. Börjar känna mig lite smått stressad. Bor man själv finns det ju ingen annan direkt som gör det åt en. Det är mindre än 4 veckor kvar nu.

Nu ska jag ta och göra mig lite lunch och sen sova en stund innan jag ska åka ut en sväng till mamma som är hos brorsan och Y och sitter barnvakt för lilla H. Ska inte pussa på honom idag! :) Blir spännande med sista chansen idag! Hoppas på att Pernilla och Alcazar går vidare!


Kommentarer
Postat av: Gissan

Du får snart uppsöka en medicinman som kan göra dig frisk med lite hokus pokus...

Och din dejt du...show him, show him...!!! ;)

Så himla kul.

Jag är jätteglad för din skull. Hoppas det är nåt riktigt fint och bra. För det är du värd!

Kram från Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Ja, jag fick åka till VC igen faktiskt. Inhalera igen och så fick jag antibiotika, urinvägsinfektion också. Tro´t eller ej! Helt otroligt! Kommer det ena efter det andra.



Tack Gissan :) Haha, ja det får nog vänta lite tror jag. Men jag hoppas att det blir nåt bra av det :) Kram kram

2010-03-06 @ 20:51:15
Postat av: Daniel

Hoppas rätt meducin gör susen! Så du äntligen skulle bli frisk som en lärka!



Pernilla gick ju vidare iaf, så de får vi va glada över!

2010-03-08 @ 13:31:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback