I inredningstagen...

Fortfarande inget ADSL hemma, men har nu i alla fall via mobilen och så idag fyllde jag på potten för en dagssurf på mitt mobila bredband! Usch vad Tele2 är dåliga! De har nu en dag på sig till innan deras larviga "vi har fem arbetsdagar på oss" (säger vem????!) har gått ut!

Har blivit lite nya grejor på IKEA igår och idag. Byrå, ett till nattduksbord, en helkroppsspegel nytt vardagsrumsbord bla. kvar som ska inhandlas. Jag tycker IKEA är jättebra! Även om många handlar saker där så är ju inte sannolikheten särskilt stor att alla handlar samma saker att ha ihop så man får sin egen stil ändå. Nu börjar det ta sig hemma och jag känner att det börjar bli nån stil på det hela :) Så jäkla roligt att inreda! Vilken lyx det känns att ha ett helt fräscht hem med tapeter man själv fått välja. Inget som behöver renoveras eller göras om utan det är precis som jag vill ha det.

Nästa projekt sen är att fixa i trädgården. Funderar på att plantera häckplantor och sen lite annat. Skulle behöva ett större bord utomhus och 2 till stolar. Tar aldrig slut!.... Men det är ju lite det som är kul också :) Idag har jag faktiskt planterat en hallon i kruka. Blir intressant och se om det blir några hallon i sommar att mumsa på!


Ena halvan av mitt vardagsrum med soffhörnan! En tavla kvar som ska upp dock och lite mer böcker och korgar in i bokhyllan :) Vardagsrumsbordet ska bytas ut så småningom också.

Imorgon (om det nu blir fint väder) ska jag ut och fota med mr K. Såg ut som det skulle bli fint väder framåt kvällen, men verkar ännu bättre på tisdagen nu, trots att det var tvärtom från början. Så vi får väl se. Kanske får byta dag till tisdag om det blir för ruggigt. Kul ska det bli i alla fall! Han är duktig på att fota och har kommit längre än mig så kan nog lära mig ett o annat :)

Dags att gå och sussa! Upp tidigt imorgon... 3 arbetsdagar den här veckan sen ledigt torsdag och så ska jag skriva hemtenta på fredag så då tar jag min jobbardag hemma. Chefen var snäll så vi fick avsätta en dag åt tentan. Lär nog ta någon mer dag i helgen också. Hoppas ni får en fin vecka! Kram!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Suuupermyyys å fint du har det!!

Å lite saker åt gången... att fixa nytt hemma ska ta sin tid, det e ju lite charmen med nytt hem! :)

Postat av: stoffe

OMG jättefint Jenny! Det är ju det somr charmen med att flytta som Daniel skriver. Låt det ta sin tid :D



Bloggträff oja! I sommar SÅÅÅÅÅKUL

2010-05-11 @ 00:36:54
URL: http://words-by-stoffe.blogspot.com
Postat av: Sandra

Men åhhhh va fint du fått det! Super mysigt. Du får visa trädgården sen också ;)



Hoppas veckan varit bra såhär länge ;)

KRAMAR

2010-05-11 @ 12:51:07
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej,



Du nämner Tele2 i ditt inlägg samt att din ADSL uppkoppling inte fungerar. Vänligen mejla mig dina uppgifter så skall jag undersöka statusen på ditt ärende.



Med vänlig hälsning,



Alan Kocevic, Tele2.

2010-05-11 @ 14:57:15
Postat av: Norpan

Alan Kocevic Tele2: Jag fick meddelande igår att de ska testa att skicka ut ett nytt modem, så då får jag väl se om det fungerar... Men jag tycker det är otroligt dålig service från supporten. Otrevligt bemötande, alldeles för lång tid innan något händer, säger att man ska ringa fast ingen sen gör det. Och detta redan från början när jag precis blivit kund och efter 2 veckor har jag fortfarande inget internet som fungerar. Har aldrig varit med om något likande hos tidigare leverantörer. Något Tele2 behöver jobba på!

2010-05-12 @ 13:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback