Snart helg! :)

Känner mig totalt osocial utan internet hemma! Fortfarande så fungerar det inte. Så får väl bli ett litet kort inlägg här nu då.

Så skönt med fredag idag! Har varit så trött hela veckan så hoppas på att kunna sova lite mer i helgen. Ändå har jag inte sovit så lite i veckan ändå tycker jag. Men men... Tyvärr verkar det som det ska bli en regnig helg :( Jag som hoppats på fint väder och kunna sitta ute och njuta på uteplatsen när jag för en gångs skull inte har något som helst inplanerat... Och utan internet blir det ju inte speciellt kul. Ska nog ta en sväng till IKEA och köpa vardagsrumslampa i alla fall och kanske ett utav nattduksborden. Sen har jag gardinerna kvar att fixa till också. De ska läggas upp och vardagsrumsgardinerna ska strykas.

Lilla H har börjat på dagis den här veckan och i måndags eller skolas in än så länge. Men jag tycker de är lite snabba på det där stället att föräldrarna ska hålla sig åt sidan. I början ska man väl ändå skaffa trygghet för dem först i lugn och ro.... Men nej då från första dagen skulle brorsan och sen svägerskan hålla sig undan. I måndags stod han på örat och gjorde illa sig och ännu värre på onsdagen när de inte passade honom så han klättrat upp på en träbil utanför dagis och fallit handlöst med ansiktet rakt ner i backen på stenar och grus. Kunde ju fått hjärnskakning eller råkat ännu värre illa.

Som han såg ut lilla plutten när han kom till faster på besök i onsdags kväll för att käka middag. Det var så det skar i hjärtat när jag såg hans leende ansikte i dörren när jag öppnade. Såna skrapsår i pannan och kinderna och stor bula i pannan. Såg ut som han varit med om en ordentlig olycka. Svägerskan hade börjat gråta när hon såg honom på dagis. Hon hade ju inte varit närheten eftersom hon skulle hålla sig undan. Och de är väl lite skeptiska nu till om de vill lämna honom där hela dagar. Har ju inte direkt börjat bra. Ska man lämna sina barn på dagis vill man ju känna sig trygg och inte orolig hela tiden när man är på jobbet. Lilla H är yngst och minst på dagis så då kräver det ju ändå lite extra passning när man är utomhus. Det är så jag känner mig orolig också. Bäst faster tar lite fastersledighet istället och passar honom!

Nä, dags att göra lite nytta! Ha en mysig helg! Kram på er! Få se när jag dyker upp på internet igen...

Kommentarer
Postat av: Billie

Det är jobbigt att vara utan internet när man är van att alltid ha det... Men som på landet är jag van att det inte finns och då saknar jag det inte. Hoppas det löser sig så att det kommer igång snart iaf :)



Även om det (ännu) inte regnar så är det riktigt tråkväder :( Blåser kallt som faaaan! Så ingen solning alls i helgen, synd om oss...



Det där dagiset lät... Väldigt obra! Där skulle inte jag vilja lämna mitt barn kan jag ju säga.. Hemskt att man ska gå åt sidan när dom sen inte ser efter honom. Tänk om det hade funnits fasterledighet :) Hade varit nice stuff :)



Hoppas du har det fint!



Puss

Postat av: stoffe

Hej Snuttan!! Hoppas att du mår som du förtjänat -TOPPEN!



Jag har nu kommmit hem och först nu har jag uppdaterat bloggen skäms

Har haft så JÄVLA mycket att göra bara :/

Kram på dig fina

2010-05-08 @ 18:51:15
URL: http://words-by-stoffe.blogspot.com
Postat av: Norpan

Billie: Nej lite skillnad mot hemma och landet, fast nu är ju hemma landet också iofs. Fast måste erkänna att jag har lite svårt att klara mig utan internet i stugan också nu så kör med mobilt bredband där. Är nog lite beroende ;) Men det är väl för det var så himla dåligt väder förra sommaren och det bara regnade och regnade. Då var det skönt att ha lite kontakt med omvärlden.



Ja, jag hoppas verkligen att dagiset bättrar sig. Känns inte ett dugg tryggt! Tyckte så synd om honom! Ska vara där och så tar de inte hand om honom ordentligt. Få se hur det går den här veckan när han ska vara längre där och äta dessutom och varken mamma eller pappa är där. Bra personal och bra dagis är viktigt om man ska känna sig trygg!



Inget vidare väder idag heller. Hoppas det bättrar på sig! Puss o hoppas du får en underbar vecka!



Stoffe: Hej vännen! :) O tack söta du! Har blivit sämre på att uppdatera bloggen jag med, men det har sin naturliga förklaring att jag inte har något internet hemma! Suck! O ibland har man mycket o göra så är det bara! Men har ju lite koll genom FB också :) Kram kram min goa vän

2010-05-10 @ 08:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback