Grillning, utflykt och väldigt laddad för ny träning...

För nästan första gången i mitt liv blev jag sugen på att köpa en grej från TV-shop efter att ha sett reklamen på tv. Och härom dagen slog jag till. Det blev ett Zumbafitness-paket som kommer med posten om några dagar. Det såg så roligt ut och kan se med blotta ögat att det är bra träning. Eftersom det känns sådär att köpa något nytt träningskort så nära inpå sommaren så tyckte jag att det här passar bra. Och jag tycker det är rätt tråkigt att bara vara ute och springa. Kunna träna hemma framför tv:n då jag har så pass stort vardagrum och ingen under mig så jag behöver störa någon heller. Perfekt! Så nu ska här testas ny träningsform :) Dans är ju himla bra träning för hela kroppen och det vet jag ju med tanke på alla år jag dansat. Ska bli spännande :)

Helgen:
Torsdag blev det födelsedagslunch hos mormor och sen en sväng till IKEA.

Fredagen blev det tentaskrivning, en 5-kilometersrunda i spåret med en kompis + hund. Och på kvällen var jag på AW med samma kompis och två kompisar till henne. Gratis tacosbuffé och ett väldigt bra band spelade. Mr K träffade jag på där också och var kvar med honom när de andra gick vidare. Jättebra musik med bla. blandade 80-talshårdrock. De avslutade med låten "Run to the hills".

Lördag blev det en tur längre ut på landet där det var "Bondens dag". Fick se Jack Russel-valpar som bara vara några veckor gamla (men som jag tyvärr inte hann med att ta några kort på då de stoppade in dem i en resebur sen). Det var också tjurrusning och så käkade vi våfflor med grädde och sylt. Mums! :)
Och när det var sån fin varm sommardag så passade jag på att sola lite också. Sån njutning att bara ligga och mysa i solen! På kvällen kom en kompis över och grillade. Blev fläskfilé, pommes och grekisk sallad och lite vin till förstås :) Kunde sitta ute lääääänge för det var så varmt och skönt. (Klicka på bilderna för större format)

  
   

Söndag, idag är det tänkt att jag ska fota med Mr K men vi får välan se om det håller uppe... Inte världens bästa väder att fota och kan nog bli lite regn om vi har otur, men inte enligt Yr.no. Får väl höra hur han tänkt sig.



Kommentarer
Postat av: stoffe

vilka fantasiktiska dagar du har haft vännen! Det märks att du har haft fullt och en massa mys :D

Vad mysigt med bondedagen! Ni hade ju verkligenvädret med er som tur är! Men å andra sidan om än det inte är det bästa idag kan det ju vara skönt att komma ut :)



ST Kram

Postat av: Frk Svensson

Vilka fina bilder och vilken undarbar helg. DU får berätta sen om träningen om den är bra =)

KRAM

2010-05-16 @ 22:56:20
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Stoffe: Ja, det har varit en mysig helg :) Behövs lite mys på helgerna! Hoppas det får vara lite finare nu några dagar. Var ju lite mindre bra väder igår, men i alla fall inget regn :)



Det är nog bra som du skrev i föregående kommentar till inlägget att vi borde bestämma en dag som vi har träffen. Jag har semester hela juli nästan från andra veckan. Så då kan det vara risk för att jag är bortrest, särskilt någon utav de två sista veckorna då det nog kommer bli en utomlandsvistelse. Vi får titta i almanackan och ge förslag. KRAM



Frk Svensson: Tack :) Ja, det har varit en riktigt bra helg. Japp, ska lägga upp vad jag tyckte om träningen sen här :) Ska bli spännande! KRAM

2010-05-17 @ 09:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback