Norpan går in för hårdträning... ;)

I fredags blev det fredagsmys hos brorsan, svägerskan och lilla H. Mamma kom och hälsade på också. Blev hämtmat och jag valde grekisk sallad. Blev en hel del lek med H och så Idol förstås. Tycker defintivt det var rätt person som åkte ut. Minnah var en utav dem som jag gissade skulle hänga löst. Olle som ju är min favorit hade valt en rätt trist låt och som inte blev så mycket till utmaning för honom. Blev liksom mest som ett rakt streck genom hela låten även om han gjorde den bra. Hoppas han valt en bättre låt till nästa fredag!

På lördagen blev det milen med kompis och min "bonussyrras" hund. Synd man inte fick börja stegtävlingen redan i helgen! ;) Inte ens idag när jag ska iväg och gymma får jag börja räkna stegen. Det är först på torsdag som det sätter igång. Men jag har stegräknaren igång för att se lite hur många steg jag gör av på en dag på jobbet och hur många ytterligare som jag måste ta när jag kommer hem för att gå mina minst 10.000 steg om dagen. Börjar bli riktigt taggad här ;) Nu jäklar! Sen är vi indelade i lag, men varje lagmedlem ska klara sin del för annars hinner vi inte runt Hjälmaren till utsatt datum.

På lördag, nästkommande helg, ska jag ut och rida 2 timmar så det får jag omvandla till steg :) Det är bra!

I lördags kväll var jag bortbjuden på middag. Väldigt trevligt! Det var två kompisar till A som lagade maten och det var champagne till o allt :) Det blev laxgratäng o sallad. Till efterrätt créme brulé. Mycket gott!

Igår söndag hade jag ingen som helst energi, så det blev en riktig softardag med sovmorgon, gamla avsnitt av Brothers and sisters och sen på kvällen tacoskväll hos brorsan, Y och lilla H tillsammans med mamma också igen. Mamma har precis skaffat en iPhone 4 så hon behövde lite hjälp av brorsan med alla applikationer och hur hon skulle göra :)


Kommentarer
Postat av: Frk Svensson

Härligt Norpan! Jag är också inne tränartaget :-)

Visst är Brother & Sisters bra? :) Vet du vilka nya tider de har nu förresten? Förr var det tisdagar efter Desperate men sen ändrade dem till söndagar va?



Kram

Postat av: Norpan

Frk Svensson: :) Det är bra! Man mår så bra när man tränar! :)



Ja det går på söndagar har jag hört. Har ledsamt nog inte den kanalen. Har ju bara kabeltv på landet och det innebär 1:an, 2:an, 3:an, 4:an, 5:an, kunskapskanalen och barnkanalen. Vilken höjdare va? :) Men finns ju andra sätt ;) Kram!

2010-10-18 @ 19:10:19
Postat av: Daniel

En gemytlig helg med idols, middag å lite motion... å söndagsvila!! Som sej bör!:)

2010-10-18 @ 19:28:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Japp en helt vanlig helg med andra ord ;)

2010-10-19 @ 08:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback