Anticimex på ingång...

Verkar som det är en död mus i alla fall... Fastighetsskötaren var hit och luktade också eftersom han bott på landet i många år. Han misstänkte detsamma. Så imorgon kommer Anticimex hit och ska lägga ut nåt och jag ska få en doftreducerare! Kan nog sitta fint med tanke på att jag får hit några tjejkompisar imorgon på pizzakväll.... Undrar om jag ska säga nåt? ;) 2 veckor brukar det ta innan doften försvinner och det har väl gått en 5 dagar redan så jag hoppas med doftreduceraren att det kommer ge med sig inom snar framtiden. Död mus är inte min favoritdoft kan jag lova! Nu har jag pratat med en av dem och de kommer ändå :)

Håller på och kollar på nya vinterdäck till bilen. Fy sjutton vad dyrt det är! Det får bli regummerade dubbdäck har jag kommit fram till. Fanns inga bra begagnade där jag hörde mig för så då är detta ett bättre alternativ iaf. Dubbar måste jag ha när jag bor som jag gör. Annat vore det om man bara körde inne i stan. Ska nöja mig med bara två nya i år och så får jag byta de andra som är i bättre skick nästa år.

Nä, om man skulle ta och åka iväg och handla nån efterrätt till morgondagen när tjejerna kommer kanske... Kanske även ättiksprit för att få bort doften lite...

Idag var förresten första dagen som jag samåker. Så himla mycket trevligare det är att ha sällskap i bilen och prata med :) Då bara rinner tiden iväg.


Kommentarer
Postat av: Stoffe

hua vad jobbigt (om lukten sitter kvar imorgon)

Ni kan ju ha pizzakväll på restaurangen ;D



jag ahr ju varken bil, eller körkort, men det verkar galet dyrt att äga en bil. Det är tusan inte värt det i min situation iallafall. Håller mig till det kommunala. Trots att det alltid är förseningar.. Kanske man ska hitta någon med bil trots allt. Problemet är bara att han måste ha en snygg också haha

Kraaaam

Postat av: Norpan

Köpte en flaska ättikssprit som jag ställt ut lite här och där i hallen mestadels och ett i vardagsrummet. Blev lite bättre, men i hallen är det ändå kvar. Bara att hoppas på att en sån där luktreducerare gör nåt också. Men jag har ju överlevt att käka mat hemma ändå så tjejerna får nog överleva imorgon också :) Som sagt så är det okej i vardagsrummet och köket så det ska nog gå fint hoppas jag. Jag är otroligt kräsmagad och känslig för lukter...eller så har jag blivit härdad med åren ;)



Ja det är galet dyrt att äga en bil. Urtrist på så vis! Sen finns det ju billigare o dyrare bilar att äga. Min bil är ju en större bil och därmed också dyrare i drift med hästkrafterna och turbo. Men en bil ska vara rolig att köra också + säker. O jag skulle inte klara mig utan bil känner jag. Har man väl vant sig är det kört :)



Ja och inte nog med att bilen ska vara snygg, det måste väl vara en snygg kille också? ;) Kraaaaam

2010-10-05 @ 23:35:18
Postat av: Frk Svensson

Usch jag VET hur äckligt död mus luktar.. minns doften från när jag var liten. Du får elda med doftljus och köra med ättika tills det är borta. Kraam!

2010-10-05 @ 23:57:37
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Frk Svensson: Nej, det är inte roligt!!! Usch! Bara hoppas att dagarna går snabbt tills doften är borta!

Doftljus var ingen dum idé! Tack för tipset! Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Det ska jag testa också ikväll när jag kommer hem :) Ättikssprit har jag iaf ställt ut:) Kraaam!

2010-10-06 @ 08:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback