Dubbelbokning och mystid med brorsonen

Ujuj vilken dag det blev igår! Särskilt eftermiddagen! :) Hade en uppföljning uppbokad på eftermiddagen för att höra hur insatsen fungerat för en av mina ungdomar. O när jag och min praktikant kommer ut i väntrummet så sitter där två ungdomar med deras respektive föräldrar... Hmmm hur gick det till? De var inbokade på olika dagar, men så hade jag skickat ut ett bekräftelsebrev att barnen/ungdomarna skulle följa med på mötet och där hade jag gjort någon miss så det helt plötsligt blev en dubbelbokning. Men bjöd dem på fika och de fick en halvtimme var så det fixade sig. Inga sura miner alls! :) Det mesta löser sig om man bara tar det lite lugnt :)

På kvällen var jag barnvakt åt 2-åriga brorsonen. Lika mysigt som alltid! Blev en lugn kväll med Pippi (favoriten) på de 7 haven, tror jag den heter. Inte rädd för sjörövarna är han heller. Avslutade med godnattsaga och sen en "asters" (fasters) egenpåhittad berättelse för att få honom att lägga sig ner i sängen. Han satt först som en liten stubbe :) Men är ganska så smidigt annars att få honom att lägga sig.

Ingen löprunda igår blev det. Var inte så sugen på att ut och springa vid 22 på kvällen. Får ta igen det idag istället :) Imorgon har jag dessutom tagit flexledigt. Ska bla. försöka hinna iväg med bilen för att se om det kan vara styrleden som gått sönder helt nu eller om det är nåt annat. Jäkla bilar, vad trött man kan bli på dem ibland. I april är det dessutom dags att byta kamrem och så skulle jag behöva nya sommardäck också. Ser pengarna flyga iväg...


Kommentarer
Postat av: Frk Svensson

Vad mysigt att få vara barnvakt till en sån liten =) Din bror kan säkerligen känna sig trygg ;)

Kram

Postat av: Mattias

Du vet väl att nya bilar inte ens har en kamrem? Det fick jag lära mig i somras när jag var onyttigt nära att spontanköpa mig en ny bil :)



Du, du behöver inte känna dåligt samvete över att du inte sprang igår... själv har jag det väldigt motigt att komma ut just nu. Det finns annat som lockar på både mornar och kvällar... sängen och soffan. De är svårslagna :)



Kram

2011-02-09 @ 19:44:27
URL: http://stationhades.blogspot.com/
Postat av: oskrivnablad

Vad bra att det löste sig med dubbelbokningen =)

Härligt att få en så fin relation till brorsonen, den kommer hålla i sig!

Angående bilen så HATAR jag bilar som går sönder =(

Kram

2011-02-09 @ 19:47:53
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Norpan

Frk Svensson: Ja det är så mysigt :) Det hoppas jag att de gör, men det tror jag för jag brukar vara den som blir tillfrågad :) Vi bor ju så nära varandra också. Men de vet hur mycket jag tycker om honom också! Men det vet du ju hur det är som har en du å :) Kram!



Mattias: Ja jag har hört nåt om det ja. Hade jag önskat inte min bil hade heller. Men min Volvo S60 är en -01 och då minsann fanns det. Är lite sugen på ny bil, men känns inte riktigt som läge just nu.



Gällande att ut och springa så har du rätt. Det är ju den årstiden för att sitta inne och kura i soffan. Men brukar tycka det är rätt skönt att komma ut ändå när jag väl kommit ut! Dock fick jag låta det vara idag, för kallt att andas in 10 minusgrader känner jag. Får bli någon inomhusträning innan sovdags istället. Har ju en stegtävling att tänka på också... :/ Kram på dig



OB: Ja det var tur! Blev lite ställd först, men hade tur att familjen jag skulle träffat idag kunde vänta en halvtimme och så blev de glada för lite fika så det var skönt :)



O bilar ja! Fy sjutton! Är det vad jag tror går det på 4000 spänn. Som hittat.... Kram!

2011-02-09 @ 20:28:47
Postat av: Flickan och staden

Ååh, jag saknar också att ha små när du skriver om lilla H. Och vilken bra filmsmak sen ;D Jag älskar pippi, Astrid Lindgren överhuvudtaget är hur bra som helst! :)



Jobbigt när man är dubbelbokad så där. Eller ännu värre, som jag gjorde en gång, glömde bort ett möte. Hehe... Ooops! Men det löste sig ju bra iaf, hihi!



Jag tror man ska springa när man verkligen känner för det och hinner man inte så hinner man inte. Du är duktig ändå :)



Puss o kram!

2011-02-09 @ 21:53:10
URL: http://flickanochstaden.wordpress.com
Postat av: Norpan

Flickan och staden: Ja älskar också Astrid Lindgrens alla figurer! Saltkråkan är en annan favorit med farbror Melker :) Tur man har en liten småtting att umgås med så man får njuta lite av barnfilmerna :) Tror H skulle älska Saltkråkan också. Men än så länge är Pippi favoriten och gärna samma film om och om igen! Man kan väl den där utantill snart...



Nej, visst kan man ha en vilodag emellan. Tyvärr blev det en till idag pga. iskylan som kom! Blä! Men imorgon får det i alla fall bli en PW om jag ska hålla tempot på stegtävlingen! Ikväll blev det soffhörnet.



Ojoj, glömt bort nåt möte har jag inte gjort ännu i alla fall :) Men kanske kommer, man vet aldrig. Tycker man har huvudet fullt jämt och ständigt så vore inte konstigt om det skulle hända nån gång. Puss o kram!

2011-02-09 @ 23:04:18
Postat av: Matte B

Du är en klok Quinna! Det är bra att försöka ta det lugnt när det strular. 8oppatorsk (f.ö. världens torraste fisk...)vid ett rödlyse är inte drömscenariot t.ex....



Precis sett "Trassel" i 3D. Tyckte den var riktigt bra! Må bra-rulle med skratt och finess!



Natti och kram /39-åringen

2011-02-10 @ 00:51:11
Postat av: sandra

Ja fy vad bilar kostar alltså! Kan inte förstå att det alltid ska vara något!!



Låter iallafall som att ni hade mys med pippi! Den rullar för fullt här hemma också! :)



KRAMAR TILL DIG

2011-02-10 @ 09:23:31
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Matte B: Nej soppatorsk vid ett rödlyse är ingen höjdare!



Trassel har jag inte helt koll på måste jag säga. Det får jag undersöka. Må bra-rullar kan man alltid behöva! Kram och god eftermiddag



Sandra: Ja bilar är inte kul ibland! Blä och usch! Sugen på att köpa en ny, men det får lov att vänta. Pippi är alltid kul att se :)Förstår att det är fullt upp med nytt jobb och allt! KRAMAR

2011-02-10 @ 12:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback