Drar täcket över huvudet...

Som jag skrev på FB: "Drar täcket över huvudet och säger godnatt för idag." Ibland suger det verkligen! Min dröm jag drömde för någon vecka sedan var sann. Jobbet gick till en annan, med lång erfarenhet av liknande jobb och av skolkuratoryrket. Vad är det som säger att man är bättre för det??? Jag hade annat hon inte hade. Och jobbar man med barn och ungdomar måste det väl ändå vara en fördel om man inte är en gammal uv? Jag hade kompetensen och mer därtill. Dessutom hade de inte kunnat få någon som brinner mer för målgruppen än jag, det kan jag lova. Det är ju därför jag trivs med jobbet jag har idag också. Lite synd bara att det finns i en annan stad.

Nä usch vad besviken och ledsen jag är! Jag var tydligen med som tilltänkt i slutskedet och hade gjort ett väldigt bra intryck, men det är väl sak samma när man inte får jobbet. Det spelar liksom ingen roll och det verkar vara totalt omöjligt att få ett jobb i hemstaden! Life sucks big time! Förra året var inget vidare år och detta började definitivt inte så mycket bättre får jag lov att säga. Det var allt jag hade att säga idag. Positiv och glad är jag en annan dag. Inget kan få mig på bättre humör idag känner jag. Idag tänker jag bara vältra mig i bitterheten och tycka synd om mig själv och så måste det få vara ibland.

Såg just en kommentar jag fått på FB: "Sov gott". Jaa, man kan ju tolka min status på olika sätt faktiskt....

Kommentarer
Postat av: Gissan

Menar du den där det står sov gott..? (eller menar du min kommentar..? )

Ja fy vad tråkigt det är o inte få jobben man söker. Jag har också sökt några jobb och blivit kallad till intervju men så har jag inte fått jobben... Det är inge kul alls... :( Tar en stund o repa sig efter varje sån grej faktiskt.

Men dra du täcket över huvudet och skrik ut din besvikelse..nya tag tar du en annan dag.

Storkramen går till dig idag. ♥

Postat av: oskrivnablad

Fan vad trist!! =(

2011-01-13 @ 19:50:50
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: stoffe

Älskade vännen. Tro mig, fastän jag låter som gammal uv nu, men allt har en mening. Var inte ledsen. Ser dem inte att du har de kvalitéer direkt skulle du få nya kollegor utan personkännedom och hur kul är det?! Det finns andra jobb <3

2011-01-13 @ 20:10:00
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Nej det var inte din kommentar jag menade såklart! Du är ju så omtänksam på alla de sätt! Du skrev ju gulligt! Nej det var den innan och hon menade ju inget illa såklart. Det är en på jobbet och jag pratade om idag hur trött jag var idag fast jag sovit så många timmar så hon kopplade det nog till det...



Ja, man blir faktiskt riktigt besviken. Och just det här jobbet vet jag att det inte kommer att dyka upp något liknande för finns inget mer sånt jobb. Så den chansen är förbi liksom. Det gör mig extra besviken för det var ett sådant jobb jag hade älskat och på hemmaplan! Men som sagt får smälta det och sen gå vidare. Så är det. Inget att göra nåt åt. Tack vännen för din omtanke! ♥ KRAMAR



OB: Ja så jäkla trist! :( Hoppas det är bra med dig och lillkillen! KRAM!



Stoffe: Ja kanske har du rätt! Jag hoppas det! O visst finns det andra jobb, men tyvärr inget som det jag inte fick. O man tappar ännu mer musten att sitta och pendla. Tyvärr växer ju de bra jobben inte på träd och i hemstan släpper de inte in folk utanför kommunen knappt(trots att jag bor i stan även om jag jobbar i en annan kommun). O när man inte ens kan få ett jobb där man verkligen var kvalificerad och mer därtill, hur stor är då chansen att jag får nåt annat...Men jag hoppas verkligen det. Ska försöka rycka upp mig igen.



Tack mina goa vän för dina snälla ord! Det värmer!!!♥ KRAM!

2011-01-13 @ 23:14:04
Postat av: Norpan

Gissan: Nu såg jag. Ska ju stå Sov gott! o inte God natt. Blandade ihop orden. Nu förstår jag varför du trodde jag menade dig. Förlåt! Kram!

2011-01-13 @ 23:31:42
Postat av: Gissan

Bra det! :D Kram påre ♥

Och vem vet...kanske hon inte trivs och så får du jobbet ändå.. ;)

2011-01-14 @ 07:26:31
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Ja hoppas!!!! Men är nog att hoppas på för mycket tyvärr. Nog inte många som skulle tacka nej till det jobbet och det verkar jättetrevliga kollegor också så. Kram!

2011-01-14 @ 12:54:03
Postat av: Billie

Dom förstår som sagt inte vad dom går miste om, dumma, dumma! Men det var ju himlans tur att jag kunde lura dig till lite skratt igår ändå då :D



Puss och kram min kära!

2011-01-14 @ 14:37:24
Postat av: Frk Svensson (Mia)

När du får ditt drömjobb kommer du att förstå varför du inte fick det här. Det är meningen att du ska hamna någon annanstans :) KRAMAR

2011-01-14 @ 14:44:34
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Billie: Nej eller hur ;) Tycker det är trist att min egen hemstad är så trista med att anställa folk som inte redan jobbar inom kommunen, trots att man bor här.



Ja det fick du min goa vän! ♥ Precis vad jag behövde!! Puss o kram vännen



Frk Svensson: Tack för de snälla orden! Vilken tur jag har som har så stöttande bloggvänner!♥ KRAMAR

2011-01-15 @ 02:13:04
Postat av: Lotta

Vad tråkigt :-( Men jag lovar, när det väl dyker upp något annat kommer du tycka att det var bra att du inte fick det här. Massor av styrkekramar

2011-01-16 @ 15:38:38
Postat av: Norpan

Lotta: Tack gumman! ♥ Hoppas ni har det härligt på eran semester, men det låter så på inläggen på FB :)

Kramar!!!

2011-01-17 @ 11:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback