Brrrr vad kallt....

Sitter med fleecefilt
omkring mig idag på jobbet. Var tog sommarvärmen vägen? Regnet strilar ner utanför fönstret och man har verkligen ingen lust att sticka ut huvudet! Har sommarskor på mig idag, vilket inte var det mest lämligaste valet med tanke på vädret nu. Det var soligt imorse när jag cyklade ner till stationen med Y. Det är det som är så svårt nu när det är halvvarmt ute och ser ut som det är soligt och sen tvärvänder det efter halva dagen. Lätt att bli lurad! Men ska åka bil hem idag ialla fall. Risken finns att det blir regn på midsommarafton också som det ser ut just nu. Så blir nog att ta med en fleecefilt tills dess också kanske... Åtminstone att ha varma kläder med sig. Vet hur kallt det blev förra året på kvällen/natten. Har faktiskt tagit mig flexledigt dagen innan midsommarafton så jag ska kunna fixa lite saker i lugn och ro. Skönt med en dag extra också.

På tåget imorse var det naturligtvis signalfel, så resetiden blev dubbelt så lång som annars. Hur kul är det? Tåget tuffade fram saktare än vad jag klarar att cykla. Kanske skulle tagit cykeln hela vägen till jobbet...eller vad tror ni? ;) Förvånade folk skulle blivit om Norpan hade kommit farandes med vind i hår ute på motorvägen i 50 knyck.... för några 110 km/h hade jag nog inte kunnat hoppas på om jag inte fått tag i nån baklucka eller nåt på nån och åkt med i farten.
De där signalfelen alltså. Tycker det är ganska ofta det är så. Borde man inte kunna hitta någon annan konstruktion som funkar vid det här laget kan man undra.

Igår var jag och kollade på djur och käkade glass tillsammans med C och lille J. Han var mest begeistrad i ardennerhästen som pruttade och några gäss som lille J påstod: "Anka gunna" "Hur får du det till att ankan gungar?", undrar C. "Nej, ankan gungar inte, de håller på och äter frukost", försökte jag. Men lille J var envis, "Anka gunna". Roligt också hur lille J uttalar kamel som jag hittade en på hans byxor. Han är ju som en papegoja numera och upprepar det mesta man säger. Så när jag säger: "Nämen titta, där har du ju en giraff på byxan och där tror jag du har en kamel också" så upprepar lille J "kamäl" :) Ja de är för söta de små liven. De hade en jättesöt getbebis där också som gick och strosade omkring med sin mamma. Bild kommer ikväll.

Vid lunch blev det mat hos mormor där vi fick lax, med romsås, färskpotatis och sallad. Så jag hade turen att få med mig det i lunchlåda idag också. Skönt att slippa laga mat på söndagskvällen. Istället hann jag med disken som stod. Har varit så seg hela veckan! Men idag ska jag ta tag i att dammsuga i alla fall. Men nu är det snart dags för lunch och lite lax!


Kommentarer
Postat av: Mika

Ja visst undrar man vart solen tog vägen? Bara det inte blir en repris av förra midsommar när det var ihållande regn i tolv timmar.....



Låter som du haft en mysig helg! Urkul med barn när de upptäcker sitt språk tycker jag och blir intresserade av grejer som djur och så.



Själv degade jag hemma med två rullar film - väldigt skönt det med och jag skippade städningen och bara latade mig... Behövs det med!



Kram

Mika

Postat av: Norpan

Mika: Nej, man hoppas ju att det ska bli lite fint väder. Enligt prognosen som jag har sett så ska det bli regn under dagen och sen soligt, men det kan säkert hinna ändra sig hundra gånger om. Förra året hade vi faktiskt riktigt bra väder på eftermiddagen/kvällen, så vi kunde vara ute och tävla och ha oss som tänkt.



Skippade också en del av städningen i helgen och tog det lugnt utöver mina inbokade grejor. Diskade i alla fall, men imorgon är det dags för dammsugning! Är skönt ibland att bara ta det lugnt och se en film. Så det gjorde du helt rätt i!

Kram på dig

2008-06-17 @ 00:03:53
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mallis

Jag har oxå suttit och huttrat. Saknar värmen vi hade för ett tag sedan. Hade till och med jacka på mig igår när jag cyklade till stan och flip-flopsen har jag fått lägga tillbaka på hyllan.



Älskar lax!



Kram Mallis

2008-06-17 @ 09:01:21
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Ja några flipflops tar man inte på sig i första taget idag inte! Känns som rena rama hösten! Och vi som ska ha sommarfest imorgon på dan... Hoppas det blir lite finare väder och varmare då! Kram

2008-06-17 @ 13:04:49
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är kallt, ja. Burr!



Självklart är det ok att du lagt till mej :) Kram!

2008-06-17 @ 21:37:10
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag har ett litet tips som funkade utmärkt för mig i dag men på ett litet annat sätt. Läser som sagt en sommarkurs i staden på fel sida pölen och när jag skulle lämna mitt vackra hem så tittade jag upp på himlen och såg ilskna moln på den. Jag beslutade mig för att vända hem och hämta skydd mot regnet. Nog för att det regnade på fel sida pölen men då satt jag tryggt inne på föreläsningen och när jag kom ut så var det strålande sol igen. Mitt tips är alltså att ta med dig en jacka eller en tjockare tröja så ska du se att det varmt och härligt. =)



KRAM

2008-06-18 @ 00:15:21
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: Norpan

Ida: Ja, man får väl hoppas det blir varmare på midsommarafton i alla fall. Men det känns lite osäkert med det. Enligt prognoserna blir det inte mer än 17 grader. Men blir det inte regn bara så är det okej. Kram kram



Fredrik: Jepp, idag har jag slagit på stort och faktiskt tänkt till och tog med mig två olika tröjor + en lite lätt fodrad jacka eftersom vi ska vara ute efter lunch hela eftermiddagen. Tog först en tunnare jacka, men när jag stack ut huvudet så kände jag att det var kallt och blåsigt ute, så gick in och tog en varmare jacka. Så idag fryser jag nog inte i alla fall :) Jag har lätt för att frysa så bättre att ha för varmt med sig än för kallt! Kram på dig

2008-06-18 @ 08:45:20
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback