Midsommarhelgen...

har varit riktigt trevlig. Hade besök av min barndomskompis som bor där vi har stuga. Var flera år sen hon var på besök sist så det var skoj! Hon kom på midsommarafton vid lunch så då var vi väg och handlade lite smågrejor, käkade lunch och sen skulle vi gå upp till ett ställe i närheten av där jag bor för att se lite midsommarfirande. Det var jättemycket folk som satt och hade picknick, men däremot var det inte speciellt mycket folk nere vid scenen och midsommarstången där dansen skulle vara. Först glömde vi ta med något att sitta på så vi knallade tillbaka hem till mig för att hämta 2 campingstolar. Sen gick vi och satte oss nere vid scenen. Men inte startade det någon midsommardans eller att det var någon tillstymmelse till att någon var på g och skulle sätta igång nåt på scenen. Däremot hörde vi musik uppe vid husen som ligger där. Sen började det dessutom att regna lite lätt så då gick vi upp mot husen för att gå runt och titta lite och vara kulturella :) Då började regnet vräka ner! Så var bara att ställa sig mot en husvägg som alla andra som inte hade paraply eller filtar och sätta över huvudet, tills regnet började ge med sig. Då fortsatte vi att gå runt och såg faktiskt en trubadur som spelade Cornelius Wresviklåtar. Sen gick vi hemåt igen utan att ha sett "Små grodorna" och annat. Har inte sett det på flera år, så hade varit skoj när vi ändå var där nu då.

När vi kom hem fick jag reda på från pappa som ringde, att midsommarfirandet skulle sätta igång först vid 15.30 och det hade vi ju verkligen inte tid med. Då var vi ju tvungna att göra oss iordning eftersom vi skulle på fest hos M och K.
Vi hade tur att det slutade att regna för vi cyklade dit! Hade inte varit så roligt annars med lockat hår och allt. Vi har så mycket grejor på cykeln och jordgubbarna krånglar och trillar ur i påsen så vi får stanna flera gånger och rätta till dem. Inte så skoj att ha mosiga jordgubbar när man kommer fram. Så cykelturen tar lite tid. Sen när vi kommer fram så lossnar ena axelbandet på min topp. Så K får rycka in med säkerhetsnål till mig. Hon får knycka en från gardinerna i vardagsrummet :) Hade inte varit skoj att gå utan axelband så toppen åkt ner på ena sidan hela tiden... Men sen kunde vi äntligen sätta oss och ta det lite lugnt och käka sill och färskpotatis med gräddfil och gräslök till! Så gott! Är ingen fantast av sill egentligen, men börjar lära mig och faktiskt tycka det är helt okej nu, även om jag inte äter några mängder.

Vi var 11 stycken tror jag + några grannar till M & K som också hade 3 barn med sig, varav 2 som precis fått vattkoppor. Så bara hoppas att man inte får bältros. Det ska inte vara någon höjdare har jag hört. Vet inte om alla hade haft vattkoppor heller och andra M som är höggravid och allt.

Var en himla trevlig fest i alla fall! De hade ordnat så fint så. Vi grillade fläskfilé efter sillen och käkade potatisgratäng med sallad till. Kanongott! Till blev det cider för min del och ingen nubbe. Min mage och snaps tror jag inte skulle funka så bra ihop, så jag håller mig ifrån det. Jag är heller inte så mycket för att blanda heller. Det har jag gjort en gång för några år sen och det glömmer jag aldrig. Hade druckit cider och drack sen lite bacardi med cola. På natten såg jag dubbelt och hann inte komma mer än innanför dörren när jag kom hem så fick jag springa in på toa och spydde sen som en räv! Har aldrig varit så dålig i hela mitt liv. Tillbringade resten av natten på toagolvet. Så nej tack! Jag håller mig till en sort! Efter maten spelade vi krocket och ett annat spel som hette Kung tror jag. Lite senare blev det jordgubbar och glass och sen ost och kex. Cyklade väl hem runt 2-tiden tror jag.

Annars har det varit rätt lugnt. Vi var ute och motionerade på lördagen och söndagen. Ena dagen powerwalkade vi 8 km. C som gick med stavar och har långa ben höll sånt tempo att jag fick spurta på allt jag hade. Så på söndagen bestämde jag mig för att ta löparskorna istället och jogga bredvid. Så då joggade jag 8 km istället. Betydligt behagligare än att gå i det tempot. Så blev rejält med motion. Och det känns rejält i baken på båda sidor!!!!! Men det ska ju kännas att man gjort nåt ;) Annars var vi runt lite på lördagen för att C skulle kunna köpa nåt till sina barn och sen var vi hemma på kvällen och käkade lax med färskpotatis och sallad och drack lite cider till. Och sen hade vi köpt en massa godis så vi satt och snackade till sent på natten. Hon åkte hem på söndag eftermiddag. Hon och barnen kommer förhoppningsvis allihopa på min semester och stannar en eller två nätter för att hitta på nåt skoj.

Efter 4 veckor är mitt finger fortfarande inte bra. Helt otroligt! Det verkar inte vara läkt invändigt utan är svullet över ärret och en del av känseln är inte som den ska i fingret. Undrar om det någonsin kommer att bli helt återställt. Känner mig rätt tveksam faktiskt, men jag hoppas det.

5 dagar kvar (med denna dag) till semester!!!!


Kommentarer
Postat av: Lejonhjarta

Låter som en trevlig midsommarhelg. Låter inte helt fel med den där motionen heller. Själv har jag slarvat med det väldigt länge nu (måste skärpa mig).



Låter jobbigt att se dubbelt och må dåligt av att blanda lite cider och rom. Jag skulle tro att det var cidern det var fel på... för rom är aldrig fel ;)

Postat av: Mika

Låter som en härlig midsommarhelg! Och skönt att få rejält med motion när det lätt blir så mycket ätande....Ska sticka iväg nu och simma en timme - det kommer göra gott!



Underbart med nedräkning mot semestern - vad ska du göra då????



Kram

Mika

2008-06-23 @ 11:25:50
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Låter som din midsommarhelg var bra och skönt, om man bort ser från ösregnet men en midsommar utan ösregn är inte midsommar. =)



Du kan räkna med att det kommer ta ett bra tag innan svulnaden över ärret försvinner. Jag är iofs inte svullen längre över mitt jag har på fingret men det är en uppbuckla vid det och så var det svullet länge eller om det vara var så att det var en större buckla. Det blir förhoppningsvis bra och fint snart.



Kram

2008-06-23 @ 16:31:32
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Hahaha, ja kanske var det cidern, men tyvärr är det romen som fått stå åt sidan, för har inte kunnat dricka rom & cola sen dess :)



Mika: Kommer nog ta semestern lite som det kommer. Förhoppningsvis blir det någon/några dagsutflykter, vara social med människor omkring mig, åka upp till stugan och förhoppningsvis kunna passa på och rida nåt med kompisen C på hennes föräldrars hästar, sen kommer förhoppningsvis C hit nåt med sina barn. Sen har jag ju en vecka i september också då jag hoppas på att det blir en utomlandsresa till Portugal (eller nåt annat soligt land).



Fredrik: Nej det börjar väl bli så att midsommar inte är midsommar utan regn. Trist men sant! Men som sagt, hade trevligt ändå!



Ja, förhoppningvis går svullnaden i fingret ner. Det är inte bara över ärret utan hela övre delen av fingret. Men däremot misstänker jag att jag skar av någon nerv då känseln försvunnit på en del av ovansidan av fingret + att jag inte har full känsel i fingertoppen. Det finns nog en viss risk att det inte kommer att bli bättre. Ska höra med skolsköterskan i veckan som jobbar hos oss.



Kram på er

2008-06-23 @ 19:56:07
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback