Dags för ridning

image34
Bild från Engsö
islandshästridning
(ej stället dit vi ska)

Jaha, då var det snart dags för islandshästridning. Vädret är ju okej än så länge i alla fall och inte alltför kallt! Synd bara att det inte är lika soligt som igår, men man kan inte få allt här i livet... Blev lite att släpa på tåget i alla fall med lite större väska för att få plats med ombyteskläder. Börjar nästan bli lite nervös ;) Var ju ett tag sen jag red. Men det ska nog gå fint.

Imorse när jag stod på stationen ropade de upp i högtalarna att tåget var några minuter försenat. Jo tack det såg vi allt. Strax innan hade 2 personer iklädda SJ-kläder sprungit över spåret till ett tåg som stod längst bort på spåret. Sen såg vi hur de hoppade in i varsin ända och jag tänkte att "jaha ja, nu är det bråttom, för det är ju förstås det tåget vi ska åka med". Mycket riktigt, det åkte iväg bortåt för att byta spår och kom sen in till stationen. Det var extra långt och det fick vi förklarat för oss sen att ena halvan var trasig och skulle köras till Linköping för att repareras. Ingen konduktör hade vi heller förrän efter vid 3:e stationen, när det var dags för mig att kliva av. Kom fram ungefär 10 minuter sent mot vad jag brukar. Man undrar lite om lokföraren hade försovit sig eller om det berodde på nåt annat. Såg lite lustigt ut när de sprang fram och tillbaka i alla fall.

Nej, nu är det dags att bege sig ut i det fria på hästryggen ett tag :)

Uppdatering: Tillbaka från den härliga ridturen! Jag fick en helt underbar häst som jag föll som en fura för. Alldeles vit och sååååå snäll! Töltade utav bara sjutton utan problem, gällde bara att driva på den lite på rätt sätt så det var skoj. Red till och med om några stycken på hemvägen för de var lite för sega ;) Ska definitivt tillbaka dit och rida. Det var bättre än stället jag var på sist med den bångstyriga hästen. Skulle vara skoj med en heldag också som de också har, när man stannar och fikar och käkar lunch. Känner i ryggen och lite i benen men inget rumpan. Det var väl för att jag töltade så mycket den här gången. Men man vet ju aldrig imorgon.... Några galopperade också en liten sträcka, men avstod den här gången. Det får bli nästa vända. Var ju ett tag sen jag red så bra att mjukstarta lite även om den här hästen säkerligen hade varit perfekt att galoppera med också. Nä, det kommer inte dröja länge innan jag ska ut dit igen! Fick verkligen mersmak! Vilket lyx att få åka iväg på arbetstid och rida helt utan kostnad :)

Idag fick jag också reda på min nya lön och den är helt okej. Hade kunnat tänkt mig 500 kr till, men är nöjd. Blev en höjning på 1500 kr i alla fall. Så det kommer nog märkas i och med att jag får fortsätta att jobba heltid ett tag till då det blivit lite förändringar igen här. Så hoppas att det blir så ett bra tag framöver eller tills det ordnar upp sig med tjänsterna. Känns skönt att vara kvar nu ialla fall trots pendlingen. Miljön och arbetskamraterna väger definitivt upp. Och arbetsuppgifterna känns bra också, det är ett roligt och intressant arbete. Så kan definitivt tänka mig att jobba med det ett tag till. Är skönt att kunna ta det lite lugnt med sökandet och bara i så fall vid tillfälle söka jobb som jag verkligen vill ha. Så det känns jättebra! Ska försöka passa på att hitta lite utbildningar att gå också tänkte jag under tiden :)

image18

Kommentarer
Postat av: mia

Ja gu klart du ska stanna på ett ställe som tar hand om sin personal på så bra sätt. Ridning och allt möjligt. Kanonbra ställe! Grattis till lönehöjningen också!

2008-04-01 @ 18:56:26
Postat av: Mika

Kul att ridningen blev bra den här gången!

Grattis till att det löst sig med jobb &lön! Du glömmer väl inte att fira ditt mål nu!!!

Postat av: Norpan

Mia: Tack! Ja, det är verkligen ett bra ställe som tar hand om sin personal. Är så skönt att styra över sin tid och arbete på egen hand. Ingen stress på så vis även om det kan vara mycket att göra ibland. Kram

Mika: Ja, det var verkligen jättekul! Min faster ska förmodligen få islandshästridning i present här till helgen så då ska vi boka in en ny ridning :)
Tack för grattiset! Ska definitivt fira mitt mål :)
Kram

2008-04-02 @ 11:20:34
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback