Förbannad till tusen!

Kommer ner till tvättstugan på kvällen (har sista tiden) och ska ta ur min tvätt och eventuellt tvätta nåt mer och vad får jag se? Jo, då har en granne tagit ur min tvätt och hängt på en korg bredvid tvättmaskinerna och stoppat in sin egen tvätt! På min tvättid! Och utan att fråga om jag var klar! Har folk inget folkvett alls nuförtiden????? Hade god lust att sätta upp en lapp, men ibland orkar man bara inte tjafsa med folk. Men jäkligt förbannad är jag!!!! Hade god lust att avbryta maskinerna så de hade stannat mitt i så den grannens tvätt varit dyblöt och tagit 24 timmar minst att torka! Jäkla granne! Så nu är jag inte lika kanariefågelkvittrig som vissa tyckt jag varit de senaste dagarna!


Boka tid för tatuering idag gick inte heller som jag hade tänkt mig. Den jag ville skulle göra den tycker jag var spydig, kaxig och inte serviceinriktad för fem öre. Hon sa att de hade bokningsstopp just nu och inte tänkte börja boka in folk förrän i september och då var det väntetid tills i januari. Hon frågade inte ens vad jag tänkt för motiv om det var ett litet motiv så det kanske skulle gå att klämma in någonstans. Hon sa att de skulle ha en gästtatuerare från Peru nästa vecka där och att jag kunde komma in och titta på hans portfolio och då se hur länge han skulle stanna i Sverige om han eventuellt kunde ta emot mig. Men så f-n heller. Så jag gick till en annan och där var tjejen som stod och tog emot kunder väldigt trevlig i alla fall. Hon tog en kopia på mitt motiv och skulle höra med en utav tatuerarna om hur lång tid det skulle ta att göra den och om man då skulle kunna klämma in mig om den tar mindre än en timme och på så vis slippa vänta alltför länge. Skulle ringa på tisdag och höra, då han var tillbaka från sin semester. Så fortsättning följer....

En kul grej, för att vara lite positiv idag, så har jag fått kontakt med min gamla sommarkärlek M från Isle of Wight, UK idag på Facebook. Han som jag skrev om för några inlägg sedan när jag var på språkresa med kompisen C. Jäklar vad roligt vi hade, men oj så sorgligt det var att åka därifrån och lämna M där. Ska bli intressant att höra vad han har för sig nu. Bor inte på Isle of Wight längre utan på fastlandet i alla fall. Facebook är himla bra på det sättet! :)


Kommentarer
Postat av: Mika

Vilken jävla idiot!!! Emot allt folkvett som finns så gör man inte oavsett om hela hans familj har magsjuka. En annan persons tvätttid är helig.



Kul i alla fall att du verkar hittat en tatuerare som verkar okej!!! Och ännu roligare med en gammal kärlek. Roliga minnen ska man plocka fram och glädjas åt, de andra kan få ligga i garderoben och glömmas.



Kram

Mika

Postat av: Norpan

Mika: Ja, det var en jävla idiot rent ut sagt! Man frågar och man är inte och petar på nån annans tvätt OM det inte är så att de inte tagit bort sin tvätt när min tvättid börjar. Men verkligen inte på nån annans tid.



Ja, vi får väl se vad han säger på tisdag om vad den kommer och kosta och om det går att klämma in mig. Annars får jag väl kolla om det finns nåt annat ställe för vill inte vänta ända till januari/februari! Kram!

2008-08-07 @ 06:53:17
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Vilken sjuk granne säger jag bara. Hos mig är det bättre. Ibland om någon av mina grannar blir klar innan sin tvättid har gått ut och jag har bokat passet efteråt brukar de ringa på och säga att det går bra att börja tidigare om jag vill eller behöver.

2008-08-07 @ 10:39:59
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Ja, det var lite skillnad på grannar det! De flesta grannar vid mig är också snälla, men denna tog verkligen priset! Jag hade dessutom sista tiden så är inte meningen att någon ska tvätta efter det.

2008-08-07 @ 11:22:10
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Dumma granne, hmpf! Hos oss måste man ha en bricka och har man inte tid för tillfället kan man inte ens komma in, så jäkla najs :D



Jag har också varit med om att tatuerare kan vara väldigt störiga, fattar egentligen inte varför. Sååå coolt är det inte, haha! Hoppas du får en tid hos den braiga :) Kul med din englandskärlek doh, hihi! I wish you good luck ;) Kram!

2008-08-07 @ 11:36:04
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Ja en oerhört EGO granne. Finns inget lås på tvättstugedörren vid oss. Det finns avsett så man ska kunna stoppa i sitt tvättlås vid dörren när man tvättar men då måste dörren vara låst då funkar det så ingen kan gå in. Nu är den öppen och då spelar det ingen roll om man sätter för låset. Det är ändå bara att gå in. Ska faktiskt påtala detta för hyresvärden. Finns ju ingen anledning varför någon annan ska gå in där när någon har tvättid.



Den braiga tatuererskan är det nog kört med, det var hon som var så störig och hade bokningsstopp, så får hoppas på den andra i så fall.

M från UK är det mest skoj att ha kontakt med, nåt mer blir det nog aldrig igen även om han var väldigt söt :) Mitt intresse är lite inriktat åt ett annat håll :) Kram på dig!

2008-08-07 @ 13:42:48
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mallis

Vi har en tatuerare i stan som är hyfsat dryg, men det verkar inte göra nåt eftersom han är fullbokad jämt. Han har dock några gästtatuerare då och då.



Det där med tvättider är för mig ett minne blott men jag minns vilken irritation det kan vara. Man blir fly förbannad men orkar liksom inte bry sig.



Kram på dig

2008-08-07 @ 19:32:36
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Ja, jag fattar inte att folk går till dem ändå trots att de inte är det minsta serviceinriktade utan bara är dryga. Tjejen jag var hos har vunnit en massa tävlingar och sånt, men det verkar har stigit henne åt huvudet...



Ja, ska bli skönt den dagen man har egen tvättmaskin! Kram kram

2008-08-07 @ 20:25:48
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback