Mmm saffranssemla...

Idag blev jag kvar på jobbet längre än jag tänkt. Skulle först ta ut en friskvårdtimme hade jag tänkt, men sen fick jag rycka in och göra lite annat som inte var planerat så det blev så tajt om tid att jag kände att det var bättre att ägna sig åt att göra klart i alla fall tre av mina utredningar då jag har några mastiga kvar. Känns som en befrielse när man hunnit med så mycket som tre under en dag! Var kvar på jobbet till 17.45. Sen kom jag på att jag var tvungen att köpa spolarvätska för i det här vädret (trots att det faktiskt snöade på vägen hit) går åt mängder med spolarvätska. Känns som jag nyss fyllde på, men likväl hade det redan tagit slut. 5 liter spolarvätska! Så jag drog ut till ett köpcentra i stan där jag jobbar och lyckades få med mig mamma också (som ju bor i stan där jag jobbar). Tänkte att det var bäst att dra till ordentligt med spolarvätska, här ska inte tas slut nåt i första taget heller... plus att det blev en del annat. Så idag ser min Facebook-status ut såhär:

"Norpan" har shoppat! 15 liter spolarvätska, ett stycke baklyse, ett par mjukisbrallor, en bordstablett, en reflexväst och vinglögg. En helt okej kombination ;)

Och visst är det väl det? En riktig killer combination! :) Men som sagt nu har jag spolarvätska för en sisådär 3 dar till i alla fall.... ;)

Dagens tips! Mamma var snäll och köpte en saffranssemla till mig att ta med hem! Har ni aldrig ätit någon sådan så ska ni definitivt göra det! (om ni gillar lussebullssmaken vill säga). Saffranssemlor är ett litet guldkorn! Helt underbart goda! Bara för att fresta er lite så måste jag ju såklart lägga ut en bild på denna underbara lilla skapelse som jag nyss har ätit :)



På väg hem fick jag ett utbrott över en bilist i en gammal jeep! Alltså vilka jäkla idioter det finns rent ut sagt! Jag var ute på motorvägen och hamnade bakom en långtradare precis lagom tills det blev enkelfiligt igen. Så fick vänta lite tills nästa dubbelfilssträcka innan jag kunde köra om (jag ville ju inte göra av med 5 liter spolarvätska innan jag ens hunnit hem). Dubbelfilen börjar och jag har då en bil efter mig. Jag ska precis till att köra om när bilen bakom lägger sig precis i häcken på mig och blinkar med helljus! I helsike heller att jag kör undan! Jag kör om lastbilen i en sådär 110 km/h (är 100 km/h egentligen) och bilisten bakom ligger hela tiden i häcken. Skulle jag bromsat hade jag haft honom ovanpå min bil så nära låg han. När jag kommit om lastbilen hinner jag knappt köra åt sidan förrän han pressar sig förbi. Jag blir så jäkla förbannad att jag blinkar med helljusen tillbaka på honom. Men jag kommer snart ikapp honom igen. Han har åter hamnat bakom en långtradare! Ha! Vissa skulle inte ha körkort! Men det är ju inte första gången jag säger det.... Denna stressade bilist hade väl också fått sitt på svarta markanden i Bengal eller Usbekistan eller liknande... *suck*

Imorgon är det dags för medarbetarsamtal + lönesamtal! Så kanske ska förbereda mig något innan jag somnar.... Har det mellan 15-17, vilken tid på en fredag va? Men avslutningen blir fin. Massage! :) Var det smart uttänkt eller? Perfekt att få koppla av lite 1 timme efter man varit på nåt sånt.

Have a nice friday!

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

En sån där semla skulle sitta fint. I love saffran. dräggel



Ha en riktig trevlig helg.



Kram på dig

Postat av: Norpan

Mallis: Ja jag med! O dessa är godare än vanliga semlor tycker jag. Ha en trevlig helg du med! Kram

2008-12-05 @ 08:55:33
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Elin

haha du o din frustartion över medtrafikanter ha ha..mm saffranssemla..ska definitivt prova..ha en trevlig kväll..puss på nosen

2008-12-05 @ 10:23:41
Postat av: Norpan

Elin: Elin: Ja, i trafiken slår jag om och blir en hondjävul ;) Nä, men så länge de sköter sig så är de lugnt, men har väldigt svårt för medtrafikanter som beter sig som svin. Köra fort är en sak (för där är jag ju ingen ängel själv)...inom rimliga gränser, men nästan köra över folk och tro att man är kung på vägen och att alla andra ska flytta på sig, där går ta mig sjutton gränsen! Då har jag svårt att hålla mig i skinnet!



Ja saffranssemla ska du definitivt testa! Du kommer inte bli besviken, det kan jag lova! Puss



2008-12-05 @ 11:19:00
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jisses vilka DÅRAR det finns i trafiken. Fy skämmas. Så man förbannats genom åren på vägarna. Att inte folk kan bete sig vettigt i trafiken.



Anyway bullen såg utsökt smaskig ut. Borde testa!

Ha det gött.

Eläköön elämä!

2008-12-06 @ 00:18:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Lennart

Saffranssemlor har jag missat alldeles, ska ta och testa det då jag bakar semlor nästa gång. Jag gillar lussekatter med saffran så det kan nog vara gott som semla också. Då jag råkar ut för folk som ligger och nosar mig i baken så där när jag är ute och kör brukar jag blinka upprepade gånger med bromsljuset. Det ger effekt, några gånger har jag sett hur bilen bakom nästan har tvärnitat. En gång slog jag på varningsblinkersen, stack ut båda händerna genom takluckan och viftade. Bilen bakom lugnade verkligen ner sig, den la sig långt bakom mig.

2008-12-06 @ 15:56:54
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Mika

MMMMMMMMMMM saffranssemla det kanske kan vara nåt! Snacka om att slå ihop två traditioner till en.



Jo I need your help! Jag vill lägga ut bilder på bloggen över hur vårt hem ser ut nu - men jag får aldrig till det!!! Hur ska jag göra - bäst att fråga ett proffs.



Bra att du tar hand om dig med massage och annat mysigt det behövs!!!



Stor kram till dig,

Mika

2008-12-06 @ 16:11:10
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Sv i din blogg.



Lennart: Ja testa! Är säkert gott att göra själv också. Ja varningsblinkers kan vara bra ibland. Tyvärr kom jag inte för mig att sätta igång dem i det läget för var så förbannad! Och bromsa var det inte läge för, för då hade han brännt rakt in i mig. Verkar finnas dårar överallt!



Mika: Ja, saffran och semla är en lyckad kombo! Julskinka och semla däremot hade nog inte varit lika lyckad...



Ja, massage kan man aldrig få för mycket av!!!!



Så här gör du när du ska lägga in bild efter att du har muspekaren där du vill ha bilden:

1: Klicka på infoga bild (den lilla bildrutan i verktygsfältet, men det vet du nog redan).

2. Klicka på ladda upp bild.

3. Klicka på "bläddra"

4. Välj bilden du vill lägga in och klicka "öppna".

5. Klicka i "miniatyr" om du har en jättestor bild som du då vill ha som en liten bild du kan klicka på och den kommer upp i full storlek. Annars är det redan förvalt på full storlek om du vill ha det och väljer då direkt "Ladda upp bild". KLART!



Är det så du vill ha texten bredvid bilden så måste du ha bilden precis ovanför texten du vill ha bredvid. Sen markerar du bilden och klickar sedan på vänsterjustera i verktygsfältet så vips så lägger sig texten till höger om bilden.



Stor kram tillbaka!

2008-12-07 @ 22:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback