Stygnen kvar ett tag till efter tårtspadskatastrofen...

image122Idag har jag varit på VC för att ta bort stygnen på fingret som blev höll på att bli ihjälhugget av tårtspaden ;) Jag fick ha kvar dem ett tag till. Såret var inte läkt utan fick en ny tid på fredag och satte ny tejp på det. Hoppas stygnen inte växer fast för mycket bara. Brukar inte vara så skönt att ta bort dem då. Känns lite trist att ha tagit ut tid i onödan bara för att sluta tidigare idag. Nu blir det en till tidig dag på fredag, men å andra sidan är det förstås skönt att sluta lite tidigare just på fredagar.

På torsdag är det After work med jobbet så det tänkte jag att jag skulle vara med på om jag inte är för trött. Är så himla mycket på jobbet just nu att både A och jag känner oss överbelastade. Vi tror hela tiden att det ska lugna ner sig och så kommer nästa vecka när vi ska fördela ärendena och det är 6 nya ansökningar. Det tar aldrig slut. Man är aldrig i fas och som det ser ut så kommer det nog inte lugna ner sig heller mer än under sommaren. Det är nog bara att inse. Jag tycker om när det är mycket att göra, men när det blir lite för mycket kan det mer bli som att jag inte kommer mig för någonting emellanåt. O då kan jag nästan önska att det ska bli nåt med det andra jobbet. Men sen när A berättar hur jobbigt hon tycker det är just nu på jobbet med att det är så mycket så känner jag, hur kul skulle det vara att komma och säga att jag ska sluta om jag skulle få ett annat jobb och hon skulle bli själv med allt. Skulle känna mig hemsk! O hur skulle det bli om det var tvärtom! Skulle bli rena katastrofen! Det är jäkligt sårbart! Men jag vet att i längden kommer jag att vilja göra nåt annat oavsett det vet jag. Jag blir rastlös om jag är på samma stället för länge det vet jag. Några år max sen är det dags. Jag pratade med Y igår och i framtiden vill vi eventuellt öppna nåt eget.

Middagen hos mamma igår var trevlig. Vi fick vildmarkslax, med romsås, pressad potatis och sallad till. Det var jättegott! Till efterätt blev det jordgubbar och glass och sen senare också tårta. Inga sniglar blev det till min glädje :) Mammas nya D är riktigt trevlig och kändes bättre den här gången när vi träffade honom. Han har lätt till skratt och samma humor som oss andra, så blir nog bra. Alltid svårt att lära känna någon ny sådär.

Igår fick jag reda på nåt annat kul som jag håller för mig själv ett tag. Men kommer skrivas om det så småningom.

image120

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Fick just en känsla av att jag vet vad det är för kul som du ska hålla för dig själv för ett tag. Ska bli kul och se om jag har rätt sen då.

Va bra att du ännu en gång hade det bra på rätt sida pölen. :)

Postat av: Norpan

Fredrik: Ja, vi får se. Har svårt att tro att någon skulle kunna lyckas gissa rätt, men man vet aldrig.

Rätt sida om pölen vet jag inte, finns
ju bättre ;) men var trevligt i alla fall.

2008-05-27 @ 09:21:30
Postat av: Anonym

Vi väntar med spänning då =)

Ha en mysig dag! KRAM

2008-05-27 @ 13:55:26
URL: http://gudis.blogg.se
Postat av: Norpan

Sandra: :) Tack detsamma! Kram på dig!

2008-05-27 @ 22:55:35
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback