Redan fredag...

....och sista dagen på den här veckan. Ändå har jag fortfarande inte hunnit städa klart hemma. Kommer mig liksom inte för. Har dammsugning, diskning och göra rent badkaret och toaletten kvar. Men har i alla fall fått ordning på tvätten och fått upp nya panelgardiner i köket :) Ska upp nya panelgardiner i vardagsrummet också, åtminstone 2 utav dem.

I helgen var det tänkt att jag, brorsan och Y skulle käka middag tillsammans med C, hennes barn och hennes bror m. familj, men då badrummet inte hunnit bli klart i stugan så kan vi inte sova kvar där, så det blev tyvärr inget. Så får se om vi får ihop det till en annan helg. Lite otur då det inte är det lättaste att få till helger med brorsan o Y då de ofta har annat inbokat. Men förhoppningsvis får vi ihop det snart om det blir klart nere vid oss och om jag får brorsan att ligga kvar i stugan i kylan! ;) När man inte är där någonting nu under hösten så gäller det att man värmer upp ordentligt. Blir väldigt rått och kallt så här års även om stugan är vinterbonad. Nu ska vi i alla fall satsa på att ha lite värme på under hela året för att minska risken för att det ska bli nåt mer med stugan nu när vi renoverat så mycket.  Vi åker upp över dagen i alla fall imorgon, för vi ska upp med lite grejor på släpvagn. Så kanske det blir en fika under eftermiddagen i alla fall om fam. S har tid :) Om inte annat kan jag tänka mig att Y gärna vill förbi och titta på C´s föräldrars hästar och träffa vovvarna.

Det ska bli himla spännande att se hur allt blir när det blir klart! Helt nytt badrum och helt nytt kök gör väldigt mycket! Sen ska vi så småningom även måla om innuti stugan så det blir vitt på väggarna och i taket så det blir lite ljusare där inne. Nu är allt träfärgat förutom i "mitt" sovrum där det är vitt, eller delvis just nu då det blev nytt innertak + ytter/innervägg + nytt fönster där inne efter vattenläckan. Kommer bli så skönt sen att bara kunna vara när man är där utan att behöva ha en massa som ska fixas hela tiden. Visst, smågrejor är det ju hela tiden men inga större grejor! Så det ska bli himla skönt till nästa vår/sommar.

Igår var jag och tog mitt andra prov på VC så nu är det bara att vänta och se vad det visar angående B12 om jag kommer att få börja äta tabletter eller ej. Förra veckan när jag tog prov så stack sköterskan mig inget vidare. Hon lyckades paja ett blodkärl så min ena arm ser inte rolig ut alls! Ser ut som jag blivit misshandlad. Så den här gången fick hon sticka på andra armen och där ser det tack och lov fint ut i alla fall :)  Man får väl vara glad över att det är höst så man inte har lika mycket barärmat just nu :) Igår blev det också övningskörning med Y. Vi tränade mycket på parkering då det ju kan vara rätt bra att få ordning på. Förhoppningsvis ska Y kunna ta sitt körkort lagom till jul och lagom tills bebben kommer. Vore ju skönt för henne att ha det avklarat + slippa göra om teoriprovet då hon ju redan klarat av det för snart ett år sedan. När vi höll på och parkerade som bäst kom en Securitasvakt förbi där vi var och skulle in i en byggnad som låg där. Han undrade nog vad sjutton vi höll på med :)

Apropå parkering så hände nåt lite roligt förra helgen. Jag och Y skulle till en kompis till mig för filmkväll och hade då brorsans och Y´s bil. Kompisen M bor mitt inne i stan, där det kan vara jättesvårt att få tag på parkering på en lördagkväll förstås. Och vi åkte runt bra länge innan vi till slut ställde oss och väntade på en stor parkering tills det skulle komma någon och åka iväg. Rätt som det är efter en ca 10 minuter kommer det 3 stycken gåendes in på parkeringen. Samtidigt kör också en WV-buss in på parkeringen och ställer sig vänd mot parkeringsplatsen där personerna som just hoppat in i sin bil och ska köra ut. Jag står vänd åt fel håll och jag säger till Y: "Han ska sjutton inte tro att han ska komma och ta min parkering när vi stått här så länge och väntat!!!!!" (skitargt) Så jag sätter igång och backar men inser att det blir så trångt och ser så dåligt när det är mörkt att det är risk att jag kommer att köra in i bussen. Så jag brassar på framåt och svänger runt och sen fort som sjutton förbi bussen och kör in mot bilen som just backat ut och ska till och köra. Så jag blockar honom medan jag ska backa bakåt för att lämna plats åt honom, blinkande att jag ska in där. Får köra fram och backa ytterligare en gång innan han bilen kommer fram :) Y ler lite försynt mot bilen som vi står öga mot öga mot (den som ska köra ut alltså) och tycker att hon kan ana att de ler lite tillbaka. När de sen kört förbi brassar jag in på parkeringen nästan på två hjul :) Y och jag törs knappt stiga ur bilen först :) Men vi hade ju faktiskt stått och väntat länge så det var ju inte mer än rätt så vi stiger ur och ser att bussen åker iväg åt ett annat håll. Tji fick han! ;) Hade han hunnit ta parkeringen så hade han inte kommit undan helt lättvindligt för då hade jag inte blivit glad. Efter att ha kört runt i 40 minuter och letat parkering blir man inte den mest glada personen man kan tänka sig! :) Avslutade i alla fall parkerandet med att säga till Y: "Så här ska man INTE göra när man parkerar! :)" Så det blev dagens "INTE-lektion"!

Har varit en mindre rolig vecka den här veckan då jag fick avsluta dagen igår med ett möte med föräldrar som inte var helt smärtfritt. De var missnöjda över att inte kunna få den avlastning som de behöver genom att inte kunna få exakt de dagar de vill och jag förstår dem. Samtidigt är det en omöjlighet då det är sånt tryck just nu och det inte finns platser för att kunna få precis de dagar man vill. Man måste fördela det rättvist på något sätt. De får alla de dygn de behöver, men inte exakt på de dagar de vill. Så uppfyller behoven gör verkställigheten, men inte helt på det sättet som de vill. De vill ha ett beslut som säger att de ska ha vissa dagar, o ett sånt beslut kan jag inte ta hur gärna jag än skulle vilja. Så säger heller inte lagen. Så nu måste vi försöka hitta en lösning på något sätt. Jag trivs med mitt jobb, men det finns stunder då det inte alltid känns så roligt heller och då man får ta att familjer blir arga och besvikna. Mestadels har vi som tur är att göra med väldigt nöjda, trevliga och glada föräldrar så det väger ändå upp det andra. Men man känner sig lite maktlös ibland. Jag har förståelse för dem, men kan inte göra något åt saken för att tillmötesgå det som de önskar.

Skönt med helg nu i alla fall! Ha en riktigt skön helg! Nästa helg ska jag, Y och hennes tvillingsyrra rida turridning igen! Det ska bli så kul! I veckan blir det ingen ridlektion för det är inställt pga. älgjakt så tur det blir lite ridning ändå då och på den häst som jag gillar allra bäst för tillfället :)


Kommentarer
Postat av: vivan

Kul med lite nytt!!! tack för din kommentar i min blogg!

Har läst lite i din blogg...menoj vad du skriver...

får ta lite i sänder...kramiz och välkommen åter!!

Postat av: Norpan

Vivan: Välkommen du med! :) Hahah, ja har mycket o berätta när jag skriver. Kanske får skriva småinlägg när det inte hänt så mycket också :)

Kram!

2008-10-11 @ 07:24:18
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Har också blivit illa stucken i armen en gång, det blev ett stort runt rött märke. Mitt badrum tog jag hand om i dag, det glänser vackert och luktar så gott där.

2008-10-11 @ 17:04:51
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Verkar som vi ska hålla oss ifrån stickningar ;) Ja, visst är det skönt och trivsamt när det är nystädat hemma! :)

2008-10-12 @ 00:35:43
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback