Första badet i helgen?

Broöppning idag på vägen till jobbet! Trist! Förlorade en hel kvart på det sättet. Inte roligt! De håller sig ju inte till särskilda tider heller trots att det egentligen ska vara så, så oftast blir man överraskad. Sen är det ju ett helt led som ska köra iväg i varierande hastighet.

Utbildningsdag hela dagen lång idag. Ska lyssna på en person som har autism själv som ska berätta om svårigheter och hur det fungerar i vardagen. Kan nog bli jätteintressant tror jag. Har hört att hon ska vara bra! Sen är det helg! Härligt! :) Imorgon blir det nog en första tripp upp till stugan om vädret fortsätter så här. Skulle bli varmare i helgen! Så ska ta med en bok och sitta och njuta i solen hela dagen har jag tänkt :) Undrar om man törs ta årets första dopp...? Ett år när jag gjorde det tidigt mitt i pollenperioden gick astman ner i luftrören så jag fick luftrörskatarr och lät som om jag festat i typ 1 vecka i sträck och som en farbror när jag hostade. På den tiden jobbade jag på ett dataföretag och hade hand om support. Ni kan ju tänka er vad kunderna reagerade när de ringde. De kände inte igen mig på rösten :) Och frågade: "Blev det hårt igår eller???"  Ibland hade jag turen att jag inte fick fram ett pip heller när de ringde. Så jag får väl fundera lite kanske.... :) Men hade inte lika bra mediciner då heller.... Ska bli skönt att komma iväg och andas lite lantluft och lukta på blommorna i alla fall ;)

En lite lustig grej när jag kommer till jobbet är att varje gång jag ska svänga runt kröken och in på parkeringen möter jag nästan ALLTID en och samma person :) Vi är väldigt synkroniserade får jag lov att säga :) Man blir alltid lite full i fnitter när man får se honom.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Klart du ska hoppa i!



Badade första gången i januari i år.. men å andra sidan finns bastun överallt i finland.



Har ni bastu på stugan?

Postat av: Gissan

Bada...?! Nu...?! nä inte jag iaf... ;)

Du får kika in hos mig nu och kolla lite tips inför badsäsongen ;)

Bland annat undrade du över havregrynsgröten ju..

Ha en skönskön helg!

Kramen på dig

Gissan

2009-04-24 @ 10:18:46
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, är det så här fint som det är idag, kan det nog bli ett dopp! :) Januari!! Oj det var tidigt! :) Jepp, vi har bastu i stugan alldels nere vid sjön, så mysigt så! :) Delas av alla i området.



Gissan: Jepp, det ska jag göra. Har inte tänkt gå ner några kilon, men smida till sig kan nog alla behöva o framför allt inte gå upp i vikt vill man ju inte inför badsäsongen :) Ha en skönskön helg du med :) Kram kram

2009-04-24 @ 16:39:33
Postat av: Gissan

Jamen om man vill behålla sin vikt kan jag säga att havregrynsgröt på morgonen är perfekt. Jag åt och åt innan ju..utan o varken gå upp eller ner ;)

Så fortsätt med havregröt så blir badsäsongen precis som du önskar.

Ha det gott.

Kram kram

Gissan

2009-04-24 @ 22:49:56
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Hihihi, ja, då kan det nog funka :)) Inte alltid jag käkar havregrynsgröt heller. Ibland kan det bli müsli eller yogurt och fullkornssmörgås också. Jag behöver äta mycket fibrer. Sen käkar jag fullkornsbullgur, så du ser, att vara utan kolisar är inget för mig ;) O vara utan smågodis på helgen.... Ujujuj. Äter lite av varje, ibland blir det mot GI, ibland annat och ibland kan det nån gång bli McD också :) SÅ blir lite blandat för mig. Men äter mestadels nyttigt ändå. Min mage tål inte så mycket fet mat. Kramis

2009-04-24 @ 23:15:49
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Det låter verkligen som en intressant föreläsning! Det är inte han som även har toretts? Jag har velat gå på en föreläsning här flera gånger nämligen men alltid missat.



Åh, så skönt att vara vid stugan. Jag längtar till vår! Men man måste ju ha båt för att ta sej dit och jag tror inte ens några bryggor är ilagda ännu. Klart du kan ta årets dopp men kanske med försiktighet då? ;) Hoppas du har det underbart!



Kram!

2009-04-25 @ 18:31:06
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Menar du Pelle Sandstrak? Nej, honom har jag varit på förut. Han är jättejättebra!!! Men han har "bara" Tourette men en massa tvång också. Honom måste du se nån gång om du får chansen! Han bjuder nåt otroligt på sig själv och är väldigt rolig dessutom! Har hans bok också, som jag verkligen kan rekommendera. Annars finns en till kille som är duktig som har Tourette och ADHD också, som heter Eric Donell. Hon vi lyssnade på heter Gunilla Gerland. Jätteduktig föreläsare också. Man lär sig massvis.

2009-04-25 @ 22:07:05
Postat av: Norpan

Ida: Oj då, blev så exalterad av det där med föreläsningarna så jag glömde resten! Oj då, jaha så det går bara att åka båt dit. Vad är det för en annan stuga du brukar åka till om helgerna då? Våran brygga ligger i året om. Men var ingen stege i ännu så fick hoppa i direkt från bryggan i vattnet lite längre inne vid land. Hoppas de lägger i bryggan snart då! Badet var en utmaning :)) Kram!

2009-04-25 @ 22:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback